2306
Sök

Bilder: Era avåkningar & dikeshäng 2013/2014

1 534 Inlägg
8 december 2013
Cuefa skrev:
Hade jag haft lastbilskort o de ekonomiska förutsättningarna så hade det varit givet...

Hur som, nu spårar tråden ur värre än man gör på E4an!

Då jag åker moderna bilar med ESP som inte går att koppla ur så kommer jag (troligen) inte ge några vettiga bidrag till den här tråden, men det kompenseras nog väl av andra skulle jag tro! smile

Visst går det att köra av vägen även med ej urkopplingsbar antisladd/antispinn..

1 436 Inlägg
8 december 2013
FLindgren skrev:
Öppna egen plogfirma och dra in storkovan istället. verkar ju vara massor som kan plogas och göras bättre.

Jag tror att plogförarna vill göra en bra jobb, men när priserna är dumpade gäller det att spara in på varje krona och som jag förstått det är det lätt att gå back på plogningen om man måste köpa nya slitstål... Därför kör de med plogen någon cm upp medvetet.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

7 485 Inlägg
8 december 2013
jetta16v skrev:
Cuefa skrev:
Hade jag haft lastbilskort o de ekonomiska förutsättningarna så hade det varit givet...

Hur som, nu spårar tråden ur värre än man gör på E4an!

Då jag åker moderna bilar med ESP som inte går att koppla ur så kommer jag (troligen) inte ge några vettiga bidrag till den här tråden, men det kompenseras nog väl av andra skulle jag tro! smile

Visst går det att köra av vägen även med ej urkopplingsbar antisladd/antispinn..

mm hört  om en tjomme som dånade av vägen med en NY bmw x5,, han trodde väl att ANTIALLT skulle göra han till Tommi Mäkkinen, han bröt armen å bilen blev skrot
en på mitt förra jobbs make

329 Inlägg
8 december 2013
Caffe skrev:
FLindgren skrev:
Öppna egen plogfirma och dra in storkovan istället. verkar ju vara massor som kan plogas och göras bättre.

Jag tror att plogförarna vill göra en bra jobb, men när priserna är dumpade gäller det att spara in på varje krona och som jag förstått det är det lätt att gå back på plogningen om man måste köpa nya slitstål... Därför kör de med plogen någon cm upp medvetet.

Jag vet inte hur det e uppbyggt där ni bor, men här är jag bor/jobbar, Sätila/kinna så plogar de så gnistorna flyger, de e ute ofta och länge för minsta snö för så fort de kör rullar pengarna in. sen kan man bli lite förargad när plog bilen kommer med plogen uppe när han egentligen skulle plogat, men han plogar ju såklart inte vägar han inte har betalt för, e olika upphandlingar statliga vägar/privata

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

265 Inlägg
8 december 2013
ploggbilar använder hårt gummi som "slitstål"
när de börjar slå gnistor så är de utslitet och borde bytas. bekants företag säljer massvis med detta till åkerier och entrepenad firmor inför vinter och under vintern. sedan finns de väl undantagsfall smile

38 Inlägg
15 december 2013
fina bilder

514 Inlägg
15 december 2013
Ingen ungdom?

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
16 december 2013
Jag spekar järnet NÄR det är FRITT från trafik och andra hinder på vägen/parkeringen/platsen. Jag tänker inte riskera att åka in i något man inte vill för man inte tänker längre än picken.

Men kul är det smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 december 2013
Vettemannen skrev:
Growe skrev:
Cuefa skrev:
Ännu en fin Audi 100 till skrot... Nåja, man ska väl lära sig på något sätt antar jag...

brukar vara bättre att lära sig innan man skrotar smile

har haft några nära döden upplevelser men  inte så att man har 4hjuls släpp då har man klivit skapligt över gränsen.

var någon gång jag fick lite sladd i 120 med min fiat uno när jag gick ner på motorvägen men då höll sig framhjulen kvar på asfalten utan att dom släppte
såg säkert ballt ut när jag gick ut på sladd och klämde mig i mellan 2bilar
själv sket jag på mig tur man inte bromsade utan gasade sig ur det istället.
mer tur än skicklighet

en fd polare lärde mig hur ont det gör att gå över gränsen..

först på onsdagen klippte vi av ut i skogen baklänges tog en stubbe med röven först. hade 130 när det vände runt.

torsdagen efter så plocka vi en telfonstolpe och ett träd med vänster sidan först där gick det bara i 120 med värsta understyrningen. efter det lärde jag mig att det gör ont att kliva över gränsen.

litade aldrig mer på honom förövrigt ;-)   inget bälte någon av gångerna men man klarade sig rätt bra. polarn fick punkterad lunga och några revben av efter att jag landade på honom.
bröt bara axeln i övrigt oskadade smile

Finner inga ord när jag läser sånt här!!!

/Benny

Ja är absolut ingen moralkärring men att åka/köra utan bälte är fan hur korkat som helst och när man sedan läser hur gammal du är så blir det inte bättre.

Jag kör själv som fan, åker på ställ, börnar och åker på varenda streetrace jag kan osv men bältet är alltid på, det finns liksom ingen anledning att inte ha det.
Senast redigerat av Busgrabb (16 december 2013)

Autotech

Fri fart för ett fritt folk!
14 731 Inlägg
16 december 2013
Busgrabb skrev:
Vettemannen skrev:
Growe skrev:

brukar vara bättre att lära sig innan man skrotar smile

har haft några nära döden upplevelser men  inte så att man har 4hjuls släpp då har man klivit skapligt över gränsen.

var någon gång jag fick lite sladd i 120 med min fiat uno när jag gick ner på motorvägen men då höll sig framhjulen kvar på asfalten utan att dom släppte
såg säkert ballt ut när jag gick ut på sladd och klämde mig i mellan 2bilar
själv sket jag på mig tur man inte bromsade utan gasade sig ur det istället.
mer tur än skicklighet

en fd polare lärde mig hur ont det gör att gå över gränsen..

först på onsdagen klippte vi av ut i skogen baklänges tog en stubbe med röven först. hade 130 när det vände runt.

torsdagen efter så plocka vi en telfonstolpe och ett träd med vänster sidan först där gick det bara i 120 med värsta understyrningen. efter det lärde jag mig att det gör ont att kliva över gränsen.

litade aldrig mer på honom förövrigt ;-)   inget bälte någon av gångerna men man klarade sig rätt bra. polarn fick punkterad lunga och några revben av efter att jag landade på honom.
bröt bara axeln i övrigt oskadade smile

/Benny

Ja är absolut ingen moralkärring men att åka/köra utan bälte är fan hur korkat som helst och när man sedan läser hur gammal du är så blir det inte bättre.

Jag kör själv som fan, åker på ställ, börnar och åker på varenda streetrace jag kan osv men bältet är alltid på, det finns liksom ingen anledning att inte ha det.

vart i texten skrev jag att det var i går? smile.

ena gången hann jag inte ens få på mig bältet för han körde av direkt efter jag satte mig i bilen och bältet låste sig så det inte gick att få på sig det och vips så var vi på sidan..

men dumnt att inte ha bälte håller jag med om..
som tröst kan jag berätta att det hände 1998..inte i går..smile

Kör fort så hinner inget hända...

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 december 2013
Growe skrev:
Busgrabb skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

vart i texten skrev jag att det var i går? smile.

ena gången hann jag inte ens få på mig bältet för han körde av direkt efter jag satte mig i bilen och bältet låste sig så det inte gick att få på sig det och vips så var vi på sidan..

men dumnt att inte ha bälte håller jag med om..
som tröst kan jag berätta att det hände 1998..inte i går..smile

Allright, lite mera klarhet i det.

Autotech

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
17 december 2013
Bältet åker på INNAN bilen börjar rulla... har stannat polarns bil med handbroms när han var på väg att gasa sig ut från en parkering innan jag knappt ens hunnit stänga dörren.

O andra sidan så kan det hända att en kropp som sitter fast tar mer stryk än en som flyger runt som en vante, så det är väl 2 sidor av ett mynt antar jag... ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

1 125 Inlägg
17 december 2013
Chevrolet_v8 skrev:
Ni förstår verkligen inte hur farligt det är o sladda runt på allmän väg tänk på erat och andras liv detta är än döts fälla jag säger bara det skyll er själva ifall ni blir förlamade mm detta är helt idioti  . Väx upp

Kan bara instämma med föregående talare,har sett tillräckligt med idioti då jag har jobbat extra som bärgare.

Scrape Addict
128 Inlägg
17 december 2013
Åkte igenom isen med min 940, och när vi skulle dra upp bilen så blev den lite bucklig smile
(Inga personskador och inga större ekonomiska förluster då bilen va dålig redan innan)

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172025/172025-c20911b421e7c6b854e5afce38d23c1b.jpg

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
17 december 2013
Tur att du hann komma ur!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

Scrape Addict
128 Inlägg
17 december 2013
Lillkanto skrev:
Tur att du hann komma ur!

Hade gott om tid på mig! Bilen flöt på golvet i ett par minuter innan den besökte botten 3,5 meter ner.

Dahlgren
450 Inlägg
17 december 2013
Första året med min s4a och awd.
Brukar satsa på våra fina grusvägar som svenska rallyt går på.
Den sitter nog snart i ett dike.
Blir självklart isen efter nyår när det har slutat regna.

Fri fart för ett fritt folk!
14 731 Inlägg
17 december 2013
Cuefa skrev:
Bältet åker på INNAN bilen börjar rulla... har stannat polarns bil med handbroms när han var på väg att gasa sig ut från en parkering innan jag knappt ens hunnit stänga dörren.

O andra sidan så kan det hända att en kropp som sitter fast tar mer stryk än en som flyger runt som en vante, så det är väl 2 sidor av ett mynt antar jag... ^^

i slutänden är det jävulen som bestämmer när man ska hem.. lol

Kör fort så hinner inget hända...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 366 Inlägg
17 december 2013
Cuefa skrev:

Haha!! Det gjorde du rätt i!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 485 Inlägg
17 december 2013
A-Dahlgren skrev:
Första året med min s4a och awd.
Brukar satsa på våra fina grusvägar som svenska rallyt går på.
Den sitter nog snart i ett dike.
Blir självklart isen efter nyår när det har slutat regna.

joo du kommer hamna i diket wink de understyr nått så jävulskt  sad

men bara å backa upp igen,, glöm ej att lägga i eldiffen bara smile

Sök