Hur slangar jag min Volvo V70 årsm 99?

Parne
9 december 2012 · 40 Inlägg

Hej alla glada. Har som sagt en V70 ja vill få ut bränslet ur då bilen ska stå över vintern. Har provat med slang i tankröret men de ville inte funka. Är det någon som vet hur man kommer åt tank amaturen och vart den sitter i bilen? Tack på förhand smile mvh

crescentcompact
9 december 2012 · 280 Inlägg

Varför vill du ha ut bränslet? Det är bättre att tanka fullt istället om det är för att "spara" tanken.

/Fredrik

Senast redigerat av crescentcompact (9 december 2012)

Parne
9 december 2012 · 40 Inlägg

E 40l bränsle o som ja vill ha i min andra bil wink

crescentcompact
9 december 2012 · 280 Inlägg

Ok, slangen i botten av tanken och få det att börja rinna ut i något som är placerat en bit lägre än tanken borde funka.

/Fredrik

Senast redigerat av crescentcompact (9 december 2012)

19Tobbe91 Sluta rattsurfa
9 december 2012 · 126 Inlägg

hittat i min gör-det-sj-handbok men det är ett långt kapitel tongue mycket att demontera:

1. minuspolen först,
2. pumpa ur bensin som är kvar i påfyllningsröret & botten av tanken,
3. klossa framhjul & lyft bakvagn & ställ pallbockar,
4. placera stor behållare bränslefiltret, rengör bränsleinsugets snabbanslutning på filtret, placera trasor runt kopplingen & lossa sen, bränsle kan läcka ut när koppling lossas, håll den lösa bränsleledningen över behållaren & låt bränslet rinna ut,
5. nästa punkt ska man följa 2 kap i handboken tongue

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Parne
9 december 2012 · 40 Inlägg

Fyfan smile på mina tidigare bilar (740) t.ex har ja bara skruvat bort en slang te amaturen o pumpat ut den vägen. Men kanske inte är likadant på V70 då? Mvh

19Tobbe91 Sluta rattsurfa
9 december 2012 · 126 Inlägg

kolla om det är likdant. jag vågar knappt göra nåt på min V70.. trångt & lite klurigt i jämnförelse mot en 740 tongue

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Robin_goffen Golf
9 december 2012 · 10 Inlägg

Jo de är rätt samma sak med 70 smile Går o slanga den vägen också. smile Sitter bakom baksätet smile

Volvo 945/965 Tdic "JZC" (1992)
Busgrabb Rejsa ?
9 december 2012 · 2 959 Inlägg

Alltså vafan vilken snåljåp täker jag.
Annars finns det uttag på fuelralien att koppla in sig på, ha motorn igång och så pumpar den ut det själv.
Bara att köra tills den stannar, tar dock lite tid då det inte kommer så många liter i minuten.

Autotech
BMW 335D (2008)
Parne
9 december 2012 · 40 Inlägg

Jo eftersom de e tunt på kontot har ja inget val. Annars hade bränslet fått va kvar. Får kolla under baksätet sen då smile

Racebo Racebo
14 december 2012 · 420 Inlägg

Jag skulle ha gjort som så:

att ta bort slangen som går efter soppa pumpen.
sätta ditt en annan.
dra plus och minus till soppa pumpen.
koppla det till ett batteri
sen är det bara att ha en dunk och ta så mkt tills det slutar.

Gjort så på några bilar och det funkar för mig iaf.

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952
Volvo 944 FTT polisbil "fulltryckarn" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang