Växelspaks knopp Volvo 850R?

JimmyAndersson
12 december 2012 · 1 679 Inlägg

Hallå, tänkte kolla om nån har koll på lite artnr åt mig?!

Ska byta växelspaks knopp i min 850 så det jag vill ha nummer på är:
Ljusa knoppen som sitter i min just nu.
Den svarta/gråa knoppen.

Är det en annan variant i 850 T5-R?
Tänkte om alla är i samma material?
Om inte så även artnr på dessa smile

Passar s70 knopparna också?
Har bara sett svarta där? :S
Har s70in en ljus variant också?

Volvo 244 "GLT" (1988)
and3r5son
15 december 2012 · 176 Inlägg

ska du handla nytt eller beggat? volvo borde kunna hjälpa med att ta fram den du vill ha men dom brukar ta en rejäl slant för sina grejer

JimmyAndersson
15 december 2012 · 1 679 Inlägg

and3r5son skrev:
ska du handla nytt eller beggat? volvo borde kunna hjälpa med att ta fram den du vill ha men dom brukar ta en rejäl slant för sina grejer

Beggat tror jag inte finns då dom är omöjliga att få lös hel smile
Sen har jag fått känslan av Volvo i Sundsvall att dom inte är så sugna att hjälpa en att hitta fram saker då jag har varit där förut smile
Därför tänkte att folk på garaget kanske visste lite artnr så man har det med sig när man åker till Volvo smile
En ny spak från Volvo kostar ca 800kr har jag för mig smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
JimmyAndersson
15 januari 2013 · 1 679 Inlägg

Har försökt googla osv, men hittar inget hmm
Har 850 t5-r en annan växelspak i ljust typ med mocka eller nåt?
Eller har s70 nån ljus växelspaks knopp?
Annars kommer det bli en svart, och det känns ju lie fel hmm

Volvo 244 "GLT" (1988)
turboroger
15 januari 2013 · 138 Inlägg

ljusa knoppen har utgått o finns inte längre .. den grå finns några få kvar,,

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
15 januari 2013 · 2 100 Inlägg

Den ljusa knoppen till 850R har utgått den sista såldes rätt nyligen. Det ska finnas fåtal mörka kvar...

T-5R har knoppar i valnötsträ. Knopparna går att få av hela. Bara att dra rakt uppåt! Ett alternativ är väl att köpa en mörk knopp och lämna in på omfärgning! smile

Tja!
JimmyAndersson
15 januari 2013 · 1 679 Inlägg

Dennis_999 skrev:
Den ljusa knoppen till 850R har utgått den sista såldes rätt nyligen. Det ska finnas fåtal mörka kvar...

T-5R har knoppar i valnötsträ. Knopparna går att få av hela. Bara att dra rakt uppåt! Ett alternativ är väl att köpa en mörk knopp och lämna in på omfärgning! smile

blir lite väl dyrt men aa, men då kanske man ska försöka få av sin egna hel först, hur man nu lyckas med det, då allt jag läst så sitter den väl så inåthelvete tongue
Finns en firma i närheten av mig som säkert kan klä om den, hörde nåt pris för ett tag sen kanske 800kr för sånt? :S
För köper man en ny så får man ju betala 800kr för den sen klä om den vilket känns lite väl onödiga pengar.

Volvo 244 "GLT" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang