Billig försäkring för dom under 24 år

risodlarn
16 december 2012 · 577 Inlägg

Kollan skrev:

risodlarn skrev:
Varför inte bara skriva bilen på äldre släkting,
min pappas 940 turbo kostar knappt 200 i månaden helförsäkrad utan självrisk wink,
o vänta tills man är 24?

Ofta så står det i försäkringpapprena t.ex: Inga förare under 24 år.
Om du då smäller "din" bil så kommer du få betala en självrisk på 3000-5000kr..

Men har du inget sånt krav på din försäkring är det väl bara att hurra!

F.ö hade jag min 325 på mig först, 11000kr för halvförsäkring, sålde den till pappa och kom ner till 4500 ungefär.

Inga sådana krav. Sen så har han ju dessutom fler försäkringar så försäkringsbolaget krånglar förhoppningsvis mindre vid en eventuell olycka.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Xuri One Man Clan
16 december 2012 · 4 287 Inlägg

Kör du volvo så är volvia överlägset bäst å billigast. du hittar ingen som är bättre.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Andromeda Rumpmas
16 december 2012 · 3 860 Inlägg

Det är fruktansvärt individuellt. När jag var under 24 var inget bolag billigt sad

Men bara för att en person får bäst pris hos Länsförsäkringar betyder inte det att de är billigast för dig också. Det enda du kan göra är tyvärr att ringa runt. Många bolag kan ge priser direkt på sin hemsida om du anger regnummer och personnummer.
Skit i Insplanet och liknande, de samarbetar bara med vissa bolag, vilket innebär att det kan finnas billigare alternativ för dig än det billigaste av deras samarbetsbolag.

Att ställa bilen på pappa funkar om ni bor på samma adress. Det är fortfarande inte lagligt, men blir omöjligt att bevisa (att din pappa inte är den egentliga brukaren av bilen vill säga). Bor du i Stockholm och han i Göteborg blir det ju svårare.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
risodlarn
16 december 2012 · 577 Inlägg

Men vadå om bilen står på en adress i Stockholm och du krockar i Göteborg så är det väl samma sak som om du krockar hemma på far dins gård. Du lånade bilen. Men ska man krocka flera gånger kanske man iaf bör bo i samma stad.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
saab_sonett Handledare
16 december 2012 · 1 481 Inlägg

Xuri skrev:
Kör du volvo så är volvia överlägset bäst å billigast. du hittar ingen som är bättre.

Länsförsäkringar är billigare. Volvia är dyra.

zemet
16 december 2012 · 4 044 Inlägg

Kollan skrev:

risodlarn skrev:
Varför inte bara skriva bilen på äldre släkting,
min pappas 940 turbo kostar knappt 200 i månaden helförsäkrad utan självrisk wink,
o vänta tills man är 24?

Ofta så står det i försäkringpapprena t.ex: Inga förare under 24 år.
Om du då smäller "din" bil så kommer du få betala en självrisk på 3000-5000kr..

Men har du inget sånt krav på din försäkring är det väl bara att hurra!

F.ö hade jag min 325 på mig först, 11000kr för halvförsäkring, sålde den till pappa och kom ner till 4500 ungefär.

Jag lånade mammas bil när jag just fått körkort och hamnade i en liten olycka. Självrisken blev det dubbla för mig då, alltså 2000 kr. Men eftersom mamma hade varit försäkrad 30 år utan skador så blev det ändå bara 1000 kr och ingen påverkan på bonusen.

Men det är ju en av dom stora nackdelarna med att skriva en bil på föräldrar. Deras bonus försvinner eventuellt när/om du krockar.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
volvonisse440 yrkeschaufför
16 december 2012 · 709 Inlägg

LeafBox skrev:
Jag kommer ihåg min gamla Coupé, helförsäkrad på mej - 24.000!
På min far därimot - 4.000.

Sedans dess har jag inte ens försökt teckna en på mej själv. Pappa får äga mina bilar nått år till! tongue

va likadant för mig med v70m t5an jag hade en 99a En gammbil,
HEL på mig 27000 kr
HEL på pappa 4800 kr

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Germax
16 december 2012 · 12 086 Inlägg

Jag har LF på Volvon, 2300kr trafikförsäkring 25 år.

Alla BMW har jag haft på BMW originalförsäkringar, de har varit billigast.

Hermanssons_Garage
16 december 2012 · 2 415 Inlägg

som flera skriver. länsförsäkringar, jag har alltid haft dom. o kommer fortsätta. även om de blev dyrare när jag fick tillbaka mitt körkort. dock var det bara 30kr mer i månaden. ändå värt.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
volvonisse440 yrkeschaufför
16 december 2012 · 709 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
som flera skriver. länsförsäkringar, jag har alltid haft dom. o kommer fortsätta. även om de blev dyrare när jag fick tillbaka mitt körkort. dock var det bara 30kr mer i månaden. ändå värt.

jag ska banne mig ringa dom och berätta att dom har fått bra kretik för bra priser från G.org och jag vill oxå ha ett sjyst pris :-P

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
KHRacing
16 december 2012 ·

http://www.motormannen.se/

Senast redigerat av KHRacing (16 december 2012)

Hermanssons_Garage
16 december 2012 · 2 415 Inlägg

volvonisse440 skrev:

Tryck_o_pys skrev:
som flera skriver. länsförsäkringar, jag har alltid haft dom. o kommer fortsätta. även om de blev dyrare när jag fick tillbaka mitt körkort. dock var det bara 30kr mer i månaden. ändå värt.

jag ska banne mig ringa dom och berätta att dom har fått bra kretik för bra priser från G.org och jag vill oxå ha ett sjyst pris :-P

ja gör det smile hälsa från mig då! smile jag kör med "stenungsunds länsförsäkringar".. 2 årsen skulle jag till norge och ville ha hel under helgen, bara ifall, då fick jag tillsvars inga problem. det kostar dig några kronor under helgen så löser vi det. men vi vill bara ta en titt på bilen innan du åker så löser vi detta! det är så man vill ha det med ett försäkringsbolag!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
volvonisse440 yrkeschaufför
16 december 2012 · 709 Inlägg

jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Hermanssons_Garage
16 december 2012 · 2 415 Inlägg

volvonisse440 skrev:
jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

visst är det! ett tips. Ring in till försäkringsbolaget i ditt område. och få fram ett bättre pris. det kan du tjärna på ibland

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
volvonisse440 yrkeschaufför
16 december 2012 · 709 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

volvonisse440 skrev:
jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

visst är det! ett tips. Ring in till försäkringsbolaget i ditt område. och få fram ett bättre pris. det kan du tjärna på ibland

jame precis, det var lite så jag tänkte det är ju bara å ringa runt, ställa dom emot varandra och se vad man kan få ner priset till :-)
nä man ändå ska betala skyhöga priser för försäkringen så räknas tamejfan varenda krona :-)

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Hermanssons_Garage
16 december 2012 · 2 415 Inlägg

volvonisse440 skrev:

Tryck_o_pys skrev:

volvonisse440 skrev:
jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

visst är det! ett tips. Ring in till försäkringsbolaget i ditt område. och få fram ett bättre pris. det kan du tjärna på ibland

jame precis, det var lite så jag tänkte det är ju bara å ringa runt, ställa dom emot varandra och se vad man kan få ner priset till :-)
nä man ändå ska betala skyhöga priser för försäkringen så räknas tamejfan varenda krona :-)

exakt! helt rätt! bara pruta på bäst du kan! brukar ja göra smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
volvonisse440 yrkeschaufför
16 december 2012 · 709 Inlägg

tack allihopa för alla tips.

jag tänkte avsluta denna söndag kväll med att lägga upp ett faktum.
vore det inte bättre att vi unga hade samma priser som dom äldre fast högre självrisker ?
tror det skulle bli lite mindre busåkning då, ;-)

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Muttley
16 december 2012 ·

risodlarn skrev:

Kollan skrev:

risodlarn skrev:
Varför inte bara skriva bilen på äldre släkting,
min pappas 940 turbo kostar knappt 200 i månaden helförsäkrad utan självrisk wink,
o vänta tills man är 24?

Ofta så står det i försäkringpapprena t.ex: Inga förare under 24 år.
Om du då smäller "din" bil så kommer du få betala en självrisk på 3000-5000kr..

Men har du inget sånt krav på din försäkring är det väl bara att hurra!

F.ö hade jag min 325 på mig först, 11000kr för halvförsäkring, sålde den till pappa och kom ner till 4500 ungefär.

Inga sådana krav. Sen så har han ju dessutom fler försäkringar så försäkringsbolaget krånglar förhoppningsvis mindre vid en eventuell olycka.

Har din pappa flera försäkringar så borde han se över vad de håller på med.  Är han under 40 ?  200 kr månaden för en 940 är mycket för en äldre. Min cadillac är ju nästan billigare på mig som är under 30.


De som gäller för volvo är just volvia med tillägg.  Hade de på min v40. Inte billigaste men helt underbart att lösa problemen då man fick datum direkt av skadehandläggaren och de gjorde vid skador.

Annars läns.

Och nej försäkringarna ska inte vara lika billiga, dels för att folk ska kunna köra vad som helst som 18 åring utan att behöva låta de svida i plånboken. Svider de mer så är de oftare lugnare.

zemet
16 december 2012 · 4 044 Inlägg

tkd_rille skrev:

risodlarn skrev:

Kollan skrev:

Ofta så står det i försäkringpapprena t.ex: Inga förare under 24 år.
Om du då smäller "din" bil så kommer du få betala en självrisk på 3000-5000kr..

Men har du inget sånt krav på din försäkring är det väl bara att hurra!

F.ö hade jag min 325 på mig först, 11000kr för halvförsäkring, sålde den till pappa och kom ner till 4500 ungefär.

Inga sådana krav. Sen så har han ju dessutom fler försäkringar så försäkringsbolaget krånglar förhoppningsvis mindre vid en eventuell olycka.

Har din pappa flera försäkringar så borde han se över vad de håller på med.  Är han under 40 ?  200 kr månaden för en 940 är mycket för en äldre. Min cadillac är ju nästan billigare på mig som är under 30.


De som gäller för volvo är just volvia med tillägg.  Hade de på min v40. Inte billigaste men helt underbart att lösa problemen då man fick datum direkt av skadehandläggaren och de gjorde vid skador.

Annars läns.

Och nej försäkringarna ska inte vara lika billiga, dels för att folk ska kunna köra vad som helst som 18 åring utan att behöva låta de svida i plånboken. Svider de mer så är de oftare lugnare.

Vad är det för påhitt? Känner inte någon som någonsin har resonerat sådär. Unga män tror ju att dom är odödliga och världens bästa förare. Klart dom inte krockar:)

Tror faktiskt inte försäkringspremien påverkar dedär alls, det hade inte gjort det för mig iaf.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
volvonisse440 yrkeschaufför
16 december 2012 · 709 Inlägg

tkd_rille skrev:

risodlarn skrev:

Kollan skrev:
Ofta så står det i försäkringpapprena t.ex: Inga förare under 24 år.
Om du då smäller "din" bil så kommer du få betala en självrisk på 3000-5000kr..

Men har du inget sånt krav på din försäkring är det väl bara att hurra!

F.ö hade jag min 325 på mig först, 11000kr för halvförsäkring, sålde den till pappa och kom ner till 4500 ungefär.

Inga sådana krav. Sen så har han ju dessutom fler försäkringar så försäkringsbolaget krånglar förhoppningsvis mindre vid en eventuell olycka.

Har din pappa flera försäkringar så borde han se över vad de håller på med.  Är han under 40 ?  200 kr månaden för en 940 är mycket för en äldre. Min cadillac är ju nästan billigare på mig som är under 30.


De som gäller för volvo är just volvia med tillägg.  Hade de på min v40. Inte billigaste men helt underbart att lösa problemen då man fick datum direkt av skadehandläggaren och de gjorde vid skador.

Annars läns.

Och nej försäkringarna ska inte vara lika billiga, dels för att folk ska kunna köra vad som helst som 18 åring utan att behöva låta de svida i plånboken. Svider de mer så är de oftare lugnare.

naturligtvis borde dom ju göra en utvärdering på vad det är för bil oxå,
men i mitt fall en 2.4 D en gubb bil ska väl fan inte kosta runt 15000 bättre å lägga en självrisk på 15000 och premien på 3-4hundra i månaden, då kanske dom lär sig köra med huvudet....

Senast redigerat av volvonisse440 (16 december 2012)

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang