3329
Sök

Kontaktuttag i S80 funkar ej...varför?

390 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Hej!

Jag har en Volvo S80 2005. Under handsfacket/förvaringslådan...alltså vid fötterna finns ett vanligt kontaktuttag, häromdan tänkte jag ladda min iPhone bara för att se ifall den funka eller, men den fungera inte alls. Har aldrig testat den sedan bilen var ny, så jag undrar varför den inte fungerar....?

Med vänlig hälsning, Mastercar

6 688 Inlägg
17 december 2012
Måste koppla in grenkontakten i väggen, finns uttag utanför bilen vid grillen antar jag. Kräver en motorvärmarsladd!

De/Dem

Hhehehehhest
375 Inlägg
17 december 2012
Du har aldrig använt en kupé värmare?
Senast redigerat av Nyman1337 (17 december 2012)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

390 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Tack för era snabba svar.

Nyman1337, jag har aldrig använt kupévärmare.
Malheus, så du menar att den inte fungerar om man inte kopplar en motorvärmarsladd?? Det är ju ett vanligt kontaktuttag som ett vanligt vägguttag.

Mvh Mastercar

1 036 Inlägg
17 december 2012
MasterCar skrev:

Malheus, så du menar att den inte fungerar om man inte kopplar en motorvärmarsladd?? Det är ju ett vanligt kontaktuttag som ett vanligt vägguttag.

Mvh Mastercar

haha snälla, du tror bilen har 220V elsystem ? lol
uttaget är kopplat så när du kopplar in motorvärmaren i ett "vanligt" eluttag så har du även ström i kontaktuttaget för att då köra tex en kupévärmare. big_smile
Senast redigerat av Mangisen (17 december 2012)

390 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Hehe, kanske dags att man uppfinner ngt sånt då:p

Tack för svaren!

1 036 Inlägg
17 december 2012
eller att du använder cigguttaget winkbig_smile

390 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
Får köra på precis som vanligt då:)

Fri fart för ett fritt folk!
14 656 Inlägg
18 december 2012
Mangisen skrev:
MasterCar skrev:

Mvh Mastercar

haha snälla, du tror bilen har 220V elsystem ? lol
uttaget är kopplat så när du kopplar in motorvärmaren i ett "vanligt" eluttag så har du även ström i kontaktuttaget för att då köra tex en kupévärmare. big_smile

hehe ett gott skratt förlänger livet brukar man säga.

Går att lösa så man har 220 i utaget hela tiden en kostnadsfråga..

har 2st fina kontakter i min buss med 220 i smile perfekt när man vill damsuga eller ladda datorn smile

Kör fort så hinner inget hända...

Bilinspektör
47 Inlägg
18 december 2012
Vill du ha 230v får du köpa en 12-230v converter, antingen till cigguttaget eller till batteriet, ska du ha till cigguttaget kan du max ha 120-180watt (finns mer) beroende på bil och till batteriet kan du ha oändligt med watt bara om convertern orkar det wink

Bilinspektör

Sök