Min 240is resa fram tills idag från blå till orange

Ja detta projekt är ju redan det första steget en fräch körbar bil klart men finns ju planer men vi får se när man får råd med dom också. Igentliga syftet är att visa vad som är gjort och att jag ska kunna fortsätta lägga upp bilder om jag gör något mer med bilen.
  • 40 Följare
  • 29 226 Visningar
  • Projektet avslutat 3 februari 2016
putte-740
30 april 2013 · 148 Inlägg

på med dimljusknappen o i med 5wattare så var det problemet löst! wink

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
Djo
30 april 2013 · 10 157 Inlägg

putte-740 skrev:
på med dimljusknappen o i med 5wattare så var det problemet löst! wink

har inge dimljus på den och ska jag göra så blire dubbelpoliga hela nedre raden och position och broms i samma. smile

och nej inge extra lyse tänds bak om jag slår på knappen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
putte-740
30 april 2013 · 148 Inlägg

skumt, det ska det då göra. fast iofs, dem nyare är det väll lika som på 740? 2 poligt längst ut va? smile

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
Djo
30 april 2013 · 10 157 Inlägg

putte-740 skrev:
skumt, det ska det då göra. fast iofs, dem nyare är det väll lika som på 740? 2 poligt längst ut va? smile

Nej inge dubbelpoligt alls bak på den som det är nu.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
putte-740
30 april 2013 · 148 Inlägg

är så på en del vet jag

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
Lilljegern däcksparkare
1 maj 2013 · 1 046 Inlägg

fast är det inte reflex en utav dom i nedre raden?

Motor utan turbo suger >.>
Saab 9000CSE "2.3T aero Classic" (1998)
Djo
1 maj 2013 · 10 157 Inlägg

Lilljegern skrev:
fast är det inte reflex en utav dom i nedre raden?

Jo den mitersta är reflex men är lyse där orginal på många och är lyse där på min med. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Lilljegern däcksparkare
1 maj 2013 · 1 046 Inlägg

jassådu, på så vis smile

Motor utan turbo suger >.>
Saab 9000CSE "2.3T aero Classic" (1998)
Toddemannen
9 maj 2013 · 664 Inlägg

Sa du att det var metallic lack? Var är klarlacken ? har du inte lagt något?

Senast redigerat av Toddemannen (14 maj 2013)

Putte318
11 juni 2013 · 153 Inlägg

Kanon jobb du gjort på pärlan smile

Volvo S60 (2002)
Dodge Dart (1963)
willegard
12 juni 2013 · 208 Inlägg

Vilket jobb du lagt ned!

Grymt!

Mvh

Housework can't kill you, but why take a chance?
TVR Griffith "5.0 500 V8" (1999)
Volkswagen Golf 1.6TDI "Tysken" (2014)
Djo
12 juni 2013 · 10 157 Inlägg

Toddemannen skrev:
Sa du att det var metallic lack? Var är klarlacken ? har du inte lagt något?

Ja det är en metalic dock ingen billack som kräver klarlack utan en industrifärg finns klarlack även till denna men ej provat hur det blir så just nu är den inte klarlackad.

Funderar dock på att testa lacka någonting med klarlack och se hur det blir dock är detta även en ekonomisk fråga som student med 1050kr månaden med både bruks bil och projektbil (pv 444an) äre många hål att fylla.

Putte318 skrev:
Kanon jobb du gjort på pärlan smile

Tack så hemskt mycket big_smile

willegard skrev:
Vilket jobb du lagt ned!

Grymt!

Mvh

Tackar tackar roligt att höra big_smile

Senast redigerat av Djo (12 juni 2013)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Toddemannen
12 juni 2013 · 664 Inlägg

Ja det är en metalic dock ingen billack som kräver klarlack utan en industrifärg finns klarlack även till denna men ej provat hur det blir så just nu är den inte klarlackad.

Funderar dock på att testa lacka någonting med klarlack och se hur det blir dock är detta även en ekonomisk fråga som student med 1050kr månaden med både bruks bil och projektbil (pv 444an) äre många hål att fylla.

Klart det är dyrt med lack men det är som natt och dag om du inte har klarlack på en färg som "behöver" det.
Skulle bli stor skillnad smile

Djo
12 juni 2013 · 10 157 Inlägg

Toddemannen skrev:

Ja det är en metalic dock ingen billack som kräver klarlack utan en industrifärg finns klarlack även till denna men ej provat hur det blir så just nu är den inte klarlackad.

Funderar dock på att testa lacka någonting med klarlack och se hur det blir dock är detta även en ekonomisk fråga som student med 1050kr månaden med både bruks bil och projektbil (pv 444an) äre många hål att fylla.

Klart det är dyrt med lack men det är som natt och dag om du inte har klarlack på en färg som "behöver" det.
Skulle bli stor skillnad smile

Jo så är det men detta är en lack som ej kräver klarlack.

en billack utan klarlack skulle bli matt och skulle ej klara väder och vind.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
cheva_raggare
12 juni 2013 · 534 Inlägg

Djo skrev:

Toddemannen skrev:

Ja det är en metalic dock ingen billack som kräver klarlack utan en industrifärg finns klarlack även till denna men ej provat hur det blir så just nu är den inte klarlackad.

Funderar dock på att testa lacka någonting med klarlack och se hur det blir dock är detta även en ekonomisk fråga som student med 1050kr månaden med både bruks bil och projektbil (pv 444an) äre många hål att fylla.

Klart det är dyrt med lack men det är som natt och dag om du inte har klarlack på en färg som "behöver" det.
Skulle bli stor skillnad smile

Jo så är det men detta är en lack som ej kräver klarlack.

en billack utan klarlack skulle bli matt och skulle ej klara väder och vind.

2k billack klarar det då den inte ska ha klarlack ens !

Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Toddemannen
12 juni 2013 · 664 Inlägg

cheva_raggare skrev:

Djo skrev:

Toddemannen skrev:
Klart det är dyrt med lack men det är som natt och dag om du inte har klarlack på en färg som "behöver" det.
Skulle bli stor skillnad smile

Jo så är det men detta är en lack som ej kräver klarlack.

en billack utan klarlack skulle bli matt och skulle ej klara väder och vind.

2k billack klarar det då den inte ska ha klarlack ens !

Varför jag drog upp det och reagerade på det från första början är att jag alltid fått höra och sett att man ska till 2 komponents lack använda klarlack. Det är ingen nackdel , du får mer lyster/glans i lacken som jag inte alls ser på dina bil bilder , samt skyddar lacken.

Cheva_raggare- du menar att det är solidlack som inte behöver klarlack?

Djo
13 juni 2013 · 10 157 Inlägg

Toddemannen skrev:

cheva_raggare skrev:

Djo skrev:
Jo så är det men detta är en lack som ej kräver klarlack.

en billack utan klarlack skulle bli matt och skulle ej klara väder och vind.

2k billack klarar det då den inte ska ha klarlack ens !

Varför jag drog upp det och reagerade på det från första början är att jag alltid fått höra och sett att man ska till 2 komponents lack använda klarlack. Det är ingen nackdel , du får mer lyster/glans i lacken som jag inte alls ser på dina bil bilder , samt skyddar lacken.

Cheva_raggare- du menar att det är solidlack som inte behöver klarlack?

Min bil är blank och ser du inte det på bilderna så vist MEN DETTA ÄR ÅTERIGEN EN INDUSTRILACK DEN BEHÖVER INGEN KLARLACK OCH ÄR BLANK ÄNDÅ.

Är även första gången jag lackar en helbil och vart lite apelsinskall skulle jag inte ha apelsinskall skulle den upplevas som blankare.

Jag är ingen lackerare men jag vet vad jag snackar om för du vet tydligen inte vad en industrifärg är för något.

Mvh Erik.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Toddemannen
13 juni 2013 · 664 Inlägg

Djo skrev:

Toddemannen skrev:

cheva_raggare skrev:

2k billack klarar det då den inte ska ha klarlack ens !

Varför jag drog upp det och reagerade på det från första början är att jag alltid fått höra och sett att man ska till 2 komponents lack använda klarlack. Det är ingen nackdel , du får mer lyster/glans i lacken som jag inte alls ser på dina bil bilder , samt skyddar lacken.

Cheva_raggare- du menar att det är solidlack som inte behöver klarlack?

Min bil är blank och ser du inte det på bilderna så vist MEN DETTA ÄR ÅTERIGEN EN INDUSTRILACK DEN BEHÖVER INGEN KLARLACK OCH ÄR BLANK ÄNDÅ.

Är även första gången jag lackar en helbil och vart lite apelsinskall skulle jag inte ha apelsinskall skulle den upplevas som blankare.

Jag är ingen lackerare men jag vet vad jag snackar om för du vet tydligen inte vad en industrifärg är för något.

Mvh Erik.

Du svamlar om billack hit och industrilack dit , hade du skrivit det från början hade man ju hängt med, men du smetade ju bara på och nu blir du arg. Förklara isåfall om du inte tror att jag vet vad det är, för jag trodde du använde dig utav vanlig billack som behöver klarlack när basen är lagd.

werd
13 juni 2013 · 349 Inlägg

Toddemannen skrev:
Du svamlar om billack hit och industrilack dit , hade du skrivit det från början hade man ju hängt med, men du smetade ju bara på och nu blir du arg. Förklara isåfall om du inte tror att jag vet vad det är, för jag trodde du använde dig utav vanlig billack som behöver klarlack när basen är lagd.

Inlägg #52 så får du svar, din fråga citerad av Djo själv wink

Djo: Minns du hur man tar bort gummilisterna runt fram och bakrutan på bästa sätt? Jag vet att man ska mickla dän kromlisten och sen "bara" dra bort gummit som e inklämt, eller har jag fel?

Och om jag inte ser fel så hade du zinkspray på vissa ställen på karossen. Testade hagmans zinkspray efter konstens alla regler men jag upplever den som "dammig" och att gärna smetar av sig. Zink har ju den förmågan men jag tycker ändå de känns lite mysko...
Ska lacka en skärm nu snart men jag använder CA primer över zinksprayen tror jag.

Och visst ska du dra på klarlack(om nu det inte är alldeles för mkt apelsinlack, då kanske det syns tydligare?) när du får råd! Blir sånt härligt djup i det. smile

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Skoda Pickup "Bertil" (2000)
Volvo 240 GL "Så bruner han ää..." (1987)
Toddemannen
13 juni 2013 · 664 Inlägg

werd skrev:

Toddemannen skrev:
Du svamlar om billack hit och industrilack dit , hade du skrivit det från början hade man ju hängt med, men du smetade ju bara på och nu blir du arg. Förklara isåfall om du inte tror att jag vet vad det är, för jag trodde du använde dig utav vanlig billack som behöver klarlack när basen är lagd.

Inlägg #52 så får du svar, din fråga citerad av Djo själv wink

Djo: Minns du hur man tar bort gummilisterna runt fram och bakrutan på bästa sätt? Jag vet att man ska mickla dän kromlisten och sen "bara" dra bort gummit som e inklämt, eller har jag fel?

Och om jag inte ser fel så hade du zinkspray på vissa ställen på karossen. Testade hagmans zinkspray efter konstens alla regler men jag upplever den som "dammig" och att gärna smetar av sig. Zink har ju den förmågan men jag tycker ändå de känns lite mysko...
Ska lacka en skärm nu snart men jag använder CA primer över zinksprayen tror jag.

Och visst ska du dra på klarlack(om nu det inte är alldeles för mkt apelsinlack, då kanske det syns tydligare?) när du får råd! Blir sånt härligt djup i det. smile

"Ja det är en metalic dock ingen billack som kräver klarlack utan en industrifärg finns klarlack även till denna men ej provat hur det blir så just nu är den inte klarlackad. "

Jag får det där till att det är ingen billack som kräver en klarlack efter bas osv. Men skit i nu , det är ju ett missförstånd utav mig , förövrigt så är det ju ett jäkla arbete som lagts ned big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang