Ryckig och orklös Volvo 940 ltt

Henkix
4 januari 2013 · 6 737 Inlägg

inte vattentemp givaren till insprutet som jävlas då?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
fyllebubben
4 januari 2013 · 49 Inlägg

Henkix skrev:
inte vattentemp givaren till insprutet som jävlas då?

Mmm ja har funderat på den ja med. Så jävla konstigt fel så tror ja blir galen. Ja kan stänga av bilen i en 1min å då går den bättre efter det. Skumt som fan

TobbeTT
6 januari 2013 · 948 Inlägg

då tror jag till 90% att det är tempgivaren för sprutet men kan vara värt att åka till volvo och att dom pluggar in datorn och kollar lite felkoder åt dig? Om det inte är en äldre du kan kolla själv?

Johan85 Avstängd
6 januari 2013 · 1 418 Inlägg

TobbeTT skrev:
då tror jag till 90% att det är tempgivaren för sprutet men kan vara värt att åka till volvo och att dom pluggar in datorn och kollar lite felkoder åt dig? Om det inte är en äldre du kan kolla själv?

så noga kan dom inte se felkoder 940is tyvärr. så de är bara att köpa en ny och prova kostar typ en 100ing eller nå så inga stora pengar heller smile

TobbeTT
6 januari 2013 · 948 Inlägg

Konstigt.. när jag hade problem med min 940t 97:a så koppla dom in en liten handdator i diagnostik uttaget som sitter i facket mellan sätena då fick dom upp felkod för just tempgivaren och nått följdfel för tomgångsmotorn.

robbinT
6 januari 2013 · 341 Inlägg

Jag hade liknande symptom på min och det var lambdasonden som hade ballat ut när jag svetsade avgasröret smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang