V70n 2,5t Små modds

Här kommer det bli lite uppatering av de förfiningar/modds jag gör med bilen
  • 28 Följare
  • 24 659 Visningar
  • Projektet avslutat 3 oktober 2016
TyrolerHatt Skogsmålare
17 maj 2013 · 630 Inlägg

Tack roligt att höra smile

spokenratt
17 maj 2013 · 3 860 Inlägg

Vad skriver Polestar ut för siffror på sin optimering?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TyrolerHatt Skogsmålare
17 maj 2013 · 630 Inlägg

240hk/370nm på 2,5t

spokenratt
17 maj 2013 · 3 860 Inlägg

jynsa skrev:
240hk/370nm på 2,5t

Inte fy skam då dom lämnar rätt bra garantier va?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TyrolerHatt Skogsmålare
17 maj 2013 · 630 Inlägg

Alla original garantier gäller, nu har Ifs allt sån gått ut på min bil. Men jag föredrar polestar framför bsr just för att det är Volvos "egna"

Senast redigerat av jynsa (17 maj 2013)

spokenratt
17 maj 2013 · 3 860 Inlägg

jynsa skrev:
Alla original garantier gäller, nu har Ifs allt sån gått ut på min bil. Men jag föredrar polestar framför bsr just för att det är Volvos "egna"

Hade också valt det innan BSR wink men det är en annan grej!! Men då antar jag att du upplevde samma WOW känsla som jag gjorde vid första hårde körningen efter?! tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TyrolerHatt Skogsmålare
17 maj 2013 · 630 Inlägg

Man märker skillnad med wow känsla nja, haft betydligt vassare bilar innan. Men det blev ju bättre smile

TyrolerHatt Skogsmålare
18 juni 2013 · 630 Inlägg

Munkis skrev:
Riktigt snygg! Kommer absolut följa detta smile

Tack Kul att du gillar det

TyrolerHatt Skogsmålare
18 juni 2013 · 630 Inlägg

Inte hänt jättemycket, kommer hända lite på semestern.

Men idag montera jag inte en minisläckare, alltid bra att ha om det skulle hända något

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75668/75668-d5fbee0b4bdad62fa976e3f5db66b3ea_large.jpg

spokenratt
18 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Smidigt fäste... anpassad eller något universal? hur är det fäst i bilen?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Pikky
18 juni 2013 · 83 Inlägg

jynsa skrev:
Alla original garantier gäller, nu har Ifs allt sån gått ut på min bil. Men jag föredrar polestar framför bsr just för att det är Volvos "egna"

Man bör ändå undvika BSR har hört en jävla massa skit om dem,att hk/nm inte stämmer överens med deras steg osv, och har själv varigt i kontakt med dem och det var inte dirkekt det trvligaste bemötandet hmm
Sen är man lite skadad och vill självklart ha Volvo Original hehe smile
Får man fråga vad det kostade med Polestar ?

TyrolerHatt Skogsmålare
18 juni 2013 · 630 Inlägg

spokenratt skrev:
Smidigt fäste... anpassad eller något universal? hur är det fäst i bilen?

Fästet följde med släckaren, fäste det med två små skruv

TyrolerHatt Skogsmålare
18 juni 2013 · 630 Inlägg

Pikky skrev:

jynsa skrev:
Alla original garantier gäller, nu har Ifs allt sån gått ut på min bil. Men jag föredrar polestar framför bsr just för att det är Volvos "egna"

Man bör ändå undvika BSR har hört en jävla massa skit om dem,att hk/nm inte stämmer överens med deras steg osv, och har själv varigt i kontakt med dem och det var inte dirkekt det trvligaste bemötandet hmm
Sen är man lite skadad och vill självklart ha Volvo Original hehe smile
Får man fråga vad det kostade med Polestar ?

Jag gjorde det när dom körde en kampanj och gav 6900:-, håller med polestar kändes som det givna valet

spokenratt
18 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Polestar i all ära, dom är grymma faktiskt om man ser till deras andra projekt dom gjort och på bilar som är nya iom att garanti o allt täcker. Men på äldre volvo's, typ min, skulle jag inte rekomendera annat än Autotech av flera olika anledningar.
Men men, jynsa, du har ingen tydligare bild på hur du fäste, ser så jävla smidigt ut!?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TyrolerHatt Skogsmålare
18 juni 2013 · 630 Inlägg

spokenratt skrev:
Polestar i all ära, dom är grymma faktiskt om man ser till deras andra projekt dom gjort och på bilar som är nya iom att garanti o allt täcker. Men på äldre volvo's, typ min, skulle jag inte rekomendera annat än Autotech av flera olika anledningar.
Men men, jynsa, du har ingen tydligare bild på hur du fäste, ser så jävla smidigt ut!?

Kan fixa bilder imorgon

spokenratt
19 juni 2013 · 3 860 Inlägg

jynsa skrev:

spokenratt skrev:
Polestar i all ära, dom är grymma faktiskt om man ser till deras andra projekt dom gjort och på bilar som är nya iom att garanti o allt täcker. Men på äldre volvo's, typ min, skulle jag inte rekomendera annat än Autotech av flera olika anledningar.
Men men, jynsa, du har ingen tydligare bild på hur du fäste, ser så jävla smidigt ut!?

Kan fixa bilder imorgon

Tack! Har själv funderat över att montera en släckare någon stans, trevligt med tipps o trix!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TyrolerHatt Skogsmålare
20 juni 2013 · 630 Inlägg

spokenratt skrev:

jynsa skrev:

spokenratt skrev:
Polestar i all ära, dom är grymma faktiskt om man ser till deras andra projekt dom gjort och på bilar som är nya iom att garanti o allt täcker. Men på äldre volvo's, typ min, skulle jag inte rekomendera annat än Autotech av flera olika anledningar.
Men men, jynsa, du har ingen tydligare bild på hur du fäste, ser så jävla smidigt ut!?

Kan fixa bilder imorgon

Tack! Har själv funderat över att montera en släckare någon stans, trevligt med tipps o trix!

tog bara någon snabb bild på fästet, Detta följde med minisläckaren. Jag fäste det med två skruv som jag drog in i panelen i bagaget. Inte optimal plats men hitta inget bra ställe inne i kupen

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75668/75668-e490944f56ae85b37da3550bb5ad3d1d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75668/75668-125b026785da3f8ae3bce24db2753247_large.jpg

spokenratt
20 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Smidigt! Tack!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
nyller BMW 335D E91
20 juni 2013 · 1 399 Inlägg

Ser riktigt bra ut, måste bara följas wink

TyrolerHatt Skogsmålare
20 juni 2013 · 630 Inlägg

nyller skrev:
Ser riktigt bra ut, måste bara följas wink

Tack roligt att höra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang