Tänkte skaffa ett nytt avgassystem till min 740 då det slår och så inunder, det är för kort så där golvet går uppåt så sitter den första ljuddämparen för långt fram. Har läst att många tycker att simons system är bra och att det ska vara 2.5". Blev sugen på att skaffa det dock så blev jag fundersam om det fanns något annat i liknande stil?
Någon som har förslag på vad man kan / bör skaffa? Storlek och sådant har inte så stor betydelse men hade inte tänkt ha något som brölar vid minsta gasandet iaf ^^
Har för mig att det ska sitta en "tätningsring" mellan själva dämparen och röret om jag inte minns fel?
kan vara så, var inte jag som satte dit avgassystemet utan det var ägaren innan men det började inte låta i början när jag hade bilen utan det kom ca 3-5v efter jag hade kört och jag hade (har fortfarande) inte backat in i någon/något så det tryckts in :S
Finns på tub till fogsprutan också. kila in en träkloss lr liknande så du kan spruta in silikonet på avgasröret.
Du ska göra en ordentlig kaka, minst 1 cm tjock. Bara smeta på med hela tuben, låt det torka en stund och ta sedan bort klossen så slipper du allt oljud från avgassystemet och så sitter det fast bättre än innan.
Är det inte dåligt så är de ju bara att bygga om / rätta till avgassystemet. Det hade jag gjort iaf så man får det hundra.
Precis, lossa alla rörklämmor och försök rätta till det. Fungerar inte de så gör som jag föreslog och lägg massa silikon.
Simons systemet kollade jag upp. För en halvsats, alltså från katten och bakåt så kostar det 2600 kr. Så vill du inte lägga 1/3 av vad bilen är värd på avgassystem så hade jag försökt fixa existerande system först.
Men om du är 7/900 frälst som jag så kan du ju köpa det och använda på nästa bil ifall du väljer att uppgradera dig någon gång:)
Mjo det är ju sant som ni säger men avgasröret var inte så himla fint på sina ställen heller så varför inte byta det nu så är det gjort har ju tänk att rusta upp bilen så börjar byta ut lite delar som är slitna, dessutom är det rätt träligt att åka o höra en "hackspett" i bak då avgasröret slår rätt hårt ibland.. : / Men har beställt för att delvis snygga till bilen undertill samt att det ska se lite snyggare ut än vad det gör just nu bakom då den sista slutdämparen som sitter på är inte speciellt snygg så sätt men den ger ju ett gött ljud. (satt där innan).
Är det inte dåligt så är de ju bara att bygga om / rätta till avgassystemet. Det hade jag gjort iaf så man får det hundra.
Precis, lossa alla rörklämmor och försök rätta till det. Fungerar inte de så gör som jag föreslog och lägg massa silikon.
Simons systemet kollade jag upp. För en halvsats, alltså från katten och bakåt så kostar det 2600 kr. Så vill du inte lägga 1/3 av vad bilen är värd på avgassystem så hade jag försökt fixa existerande system först.
Men om du är 7/900 frälst som jag så kan du ju köpa det och använda på nästa bil ifall du väljer att uppgradera dig någon gång:)
hehe lossa på dem då får du nog dra, de är så rostiga så det går typ inte. Men bilen är väldigt fräsh annars så det är just detta problem som jag stör mig på och sen om jag säljer bilen så får den ju lite högre värde samt att det ser lite seriösare ut för är inte den som skruvar sönder bilen eller kör sönder
hehe lossa på dem då får du nog dra, de är så rostiga så det går typ inte. Men bilen är väldigt fräsh annars så det är just detta problem som jag stör mig på och sen om jag säljer bilen så får den ju lite högre värde samt att det ser lite seriösare ut för är inte den som skruvar sönder bilen eller kör sönder
Bara ta vinkelslipen och kapa bort klämmorna ifall dom skulle vara så rostiga. Dumt att lägga så mycket pengar på en bil om man inte kan flytta med systemet till nästa bil eller behålla den man har länge. Tror inte du får många hundralappar mer när du ska sälja bilen pga simonssystem på den men det är ju upp till dig:)
Bara ta vinkelslipen och kapa bort klämmorna ifall dom skulle vara så rostiga. Dumt att lägga så mycket pengar på en bil om man inte kan flytta med systemet till nästa bil eller behålla den man har länge. Tror inte du får många hundralappar mer när du ska sälja bilen pga simonssystem på den men det är ju upp till dig:)
vill inte sälja bilen ska ha den så länge som möjligt ^^