6728
Sök

Hjälp. Hur bäst fixa skattebefriad bekväm 245a

302 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Hej
som projekt tänkte jag fixa en 245a med dieselsnurra typ VAG 1.9tdi. Måste reggas om och sska vara skattebefriad. Vill förståss ha den så bekväm som möjligt och gärna med ABS och AC.

Har nu en 78a som är besiktigad och i skaplig skic med lite rost i golv och skärmkanter. Samt papper från en vit 78a med taklucka.

Som jag ser det finns der tre olika alternativ.
1 Regga om min bessade 78a med dieselsnurra och köra som den är. Alltså utan ABS och AC

2 Regga om min bessade 78a med dieselsnurra och montera AC, ABS, modernare inredning m.m.

3 Köpa en modernare 245a och byta papper på den till dom jag har ligger.

Tankar ideer tack

/Jonas

302 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Tack för snabba svar.
vad säger bilprovningen om man monterar ABS på en gammal bil?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
6 januari 2013
Kommer den fortfarande va skattebefriad om du reggar om den?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 067 Inlägg
6 januari 2013
Nr 3 är inte att rekommendera..   Urkundsförfalskning om jag minns rätt.    Kan bli STORA problem vid ev besiktning med

Avstängd
1 714 Inlägg
7 januari 2013
Montera dieselsnurra i en 245 kan vara en vettig ide.
Tänk dock på följande, ska du ha AC lär du ha AC pumpen som tillhör VW-motorn,
och koppla in den till ett Volvo system, hur mycket jobb detta innebär vet jag inte.

ABS'en tycker jag känns som ett livstidsprojekt i onödan, säkert inte omöjligt om man monterar ABS-systemet från en annan Volvo, men att börja kabla upp detta och med ABS-lampan osv, nä, inget jag skulle vilja göra iallafall.

302 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Kommer den fortfarande va skattebefriad om du reggar om den?

Japp

Fri fart för ett fritt folk!
15 175 Inlägg
7 januari 2013
Hool skrev:
Nr 3 är inte att rekommendera..   Urkundsförfalskning om jag minns rätt.    Kan bli STORA problem vid ev besiktning med

omfattande rostlagning ;-)

på bes är det inga större problem dom sätter en 2:a att man måste göra en ursprungskontroll

värre om blå stoppar och upptäcker det då blir det gallerskak någon natt tills dom upptäcker att bilen inte är stulen och att det är bytta nummer på den

och det slutar nog i böter i slutänden med rättegång osv kan bli fett dyrt om man tjänar bra..brukar bli dags böter för en ostraffad

Kör fort så hinner inget hända...

633 Inlägg
7 januari 2013
jag säger 3 sålänge de är snyggt gjort o man inte ser de

Sök