5653
Sök

Vems fel trafik olycka

43 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
jag kom körandes skulle svänga in på min parkering börja blinka och svängde helt plötsligt sa det  PANG körde tydligen en  moppe förare om mig samtidigt och krockade in i mig vänster fram och flög 10-15 m moppen och förare . längre fram ner i diket

som jag minns är det moped förarens fel och får inte köra om

jag vill veta vad som gäller ??

ska rita en liten beskrivning smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1845344
Senast redigerat av Billan (8 januari 2013)

Saab Racing
Helsingborgs Street Race
Team Dream On
Din Dröm - Min Verklighet

7 282 Inlägg
8 januari 2013
Rätt stor risk att du åker på det tyvärr.

Lite svårt för oss att säga hur fbloaget kommer att dömma men det är inte ovanligt att det är den som svänger som åker på det.
Senast redigerat av Brains (8 januari 2013)

43 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
vilket jag tycket är konstigt jag följer ju trafikreglerna :S   han kommer från ingenstans mopeden är trimmad med har tydligen kört om andra i hög fart

Saab Racing
Helsingborgs Street Race
Team Dream On

Jourråtta
148 Inlägg
8 januari 2013
Att köra om en bil som svänger vänster är olagligt...

7 282 Inlägg
8 januari 2013
Han får inte göra en omkörning om det inte är säkert men samtidigt får du inte svänga om det inte är säkert.
Det är en liten knivig situation så det är svårt att säga hur dom kommer döma men du får vara beredd på att risken finns att du åker på det.

2 024 Inlägg
8 januari 2013
Hört om liknande olyckor med motorcyklar och då har bilförarna åkt på det då man måste kolla i backspegeln att ingen är påväg att köra om innan man svänger.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

904 Inlägg
8 januari 2013
Tror också att du kommer åka på det hänt mig med jag låg för omkörning å bilen framför den jag körde om svängde vänster körde in i sidan på bilen han åkte på det

AUTOTECH S60 power

43 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
okej det finns vittnen som har sett händelsen och polisen sa till mig att en av dom såg mopeden komma Fort och även ett vittne där mopeden har kört om en bil i hög fart starx innan

Saab Racing
Helsingborgs Street Race
Team Dream On

904 Inlägg
8 januari 2013
Jag körde fort jag med hade han tittat i döda vinkeln som det nu heter hade han sett mig men på grund av att jag redan låg i det körfältet å han svängde alltså korsa mitt körfält åkte han på det

AUTOTECH S60 power

2 024 Inlägg
8 januari 2013
Tror ju inte att mopedföraren kommer gå ostraffad ur detta men troligen gör tyvärr inte du det heller. Hursomhelst kan vi ju bara spekulera, bara att vänta och se vad polis och försäkringsbolag kommer fram till.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

904 Inlägg
8 januari 2013
Skriv gärna hur det gick kan gå hur somnhelst

AUTOTECH S60 power

43 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
ja vi får se

det ska jag göra får väl hem polis rapporten imorgon
Senast redigerat av Billan (8 januari 2013)

Saab Racing
Helsingborgs Street Race
Team Dream On

Sök