Essman's - Volvo 855 GLT "R" -96 Skrotad..

Köpte min första bil bara för jag behövde en bil att övningsköra i! Fick då bli en 855:a som jag fick till ett rätt bra pris. Planerna började flöda ganska snabbt men ekonomin säger ju lite halft stopp! Men hoppas de kan bli en rätt fin bil att glida runt i framtiden! :)
  • 47 Följare
  • 76 033 Visningar
  • Projektet avslutat 2 mars 2014
Kollan
6 juni 2013 · 618 Inlägg

Du blir Inte av med körkortet enklare bara för att du har prövotid!
Och absolut inte av att ha heltonat..

Så länge du inte tonat vindrutan så brukar polisen vara snälla och be dig rycka filmen på plats..
annars är det väl nån tusenlapp i böter och regbes i värsta fall smile

LiLLShiiden
6 juni 2013 · 223 Inlägg

Gizmo_ skrev:
Svårt o tänka mig det även om du har prövotid. Litta väl drastiskt för en toning

Exakt, men känns ju sådär om man drar dit det o sedan blir av med körkortet..

LiLLShiiden
6 juni 2013 · 223 Inlägg

Kollan skrev:
Du blir Inte av med körkortet enklare bara för att du har prövotid!
Och absolut inte av att ha heltonat..

Så länge du inte tonat vindrutan så brukar polisen vara snälla och be dig rycka filmen på plats..
annars är det väl nån tusenlapp i böter och regbes i värsta fall smile

Regbes? Man kan väll inte regga med fulltoning? Du menar om bes va? smile

Kollan
6 juni 2013 · 618 Inlägg

LiLLShiiden skrev:

Kollan skrev:
Du blir Inte av med körkortet enklare bara för att du har prövotid!
Och absolut inte av att ha heltonat..

Så länge du inte tonat vindrutan så brukar polisen vara snälla och be dig rycka filmen på plats..
annars är det väl nån tusenlapp i böter och regbes i värsta fall smile

Regbes? Man kan väll inte regga med fulltoning? Du menar om bes va? smile

Nej du kan inte regga med fulltoning.
Men åker du dit i en flygande besiktning kan du mycket väl få registreringsbesiktning på grund av att du förändrat grundutförandet. smile

Kör du omkring på en bilträff och en besiktningsbuss stannar dig få du garanterat ombesiktning, och i värsta fall registreringsbesiktning..

LiLLShiiden
7 juni 2013 · 223 Inlägg

Kollan skrev:

LiLLShiiden skrev:

Kollan skrev:
Du blir Inte av med körkortet enklare bara för att du har prövotid!
Och absolut inte av att ha heltonat..

Så länge du inte tonat vindrutan så brukar polisen vara snälla och be dig rycka filmen på plats..
annars är det väl nån tusenlapp i böter och regbes i värsta fall smile

Regbes? Man kan väll inte regga med fulltoning? Du menar om bes va? smile

Nej du kan inte regga med fulltoning.
Men åker du dit i en flygande besiktning kan du mycket väl få registreringsbesiktning på grund av att du förändrat grundutförandet. smile

Kör du omkring på en bilträff och en besiktningsbuss stannar dig få du garanterat ombesiktning, och i värsta fall registreringsbesiktning..

Bilträff kör man ju isåfall runt med rutorna nere för att få in bränt gummi lukten! smile

Celeron
7 juni 2013 · 1 322 Inlägg

Har du elhissar på bil? isf kan du ju köra ner rutorna fram iaf du möter en polis... Är inge lag på att ha rutor fram (vad jag vet iaf)

Kanske blir jobbigt å veva ner för hand på båda sidor själv wink

Edit: ska du tona vindrutan ogg? :p

Senast redigerat av Celeron (7 juni 2013)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
LiLLShiiden
7 juni 2013 · 223 Inlägg

Celeron skrev:
Har du elhissar på bil? isf kan du ju köra ner rutorna fram iaf du möter en polis... Är inge lag på att ha rutor fram (vad jag vet iaf)

Kanske blir jobbigt å veva ner för hand på båda sidor själv wink

Edit: ska du tona vindrutan ogg? :p

Självklart har jag elhissar, slöare person får man nästa  leta efter wink Nej, vindrutan blir det bara en för lång board längst upp wink

Likadant om man blir stoppadvav snuten äre bara veva båda rutorna! smile

Celeron
7 juni 2013 · 1 322 Inlägg

LiLLShiiden skrev:

Celeron skrev:
Har du elhissar på bil? isf kan du ju köra ner rutorna fram iaf du möter en polis... Är inge lag på att ha rutor fram (vad jag vet iaf)

Kanske blir jobbigt å veva ner för hand på båda sidor själv wink

Edit: ska du tona vindrutan ogg? :p

Självklart har jag elhissar, slöare person får man nästa  leta efter wink Nej, vindrutan blir det bara en för lång board längst upp wink

Likadant om man blir stoppadvav snuten äre bara veva båda rutorna! smile

Ahaa! då är det nog bara köra! å hoppas att elhissarna inte krånglar när det väl gäller haha wink

Edit: glömde säga att en kompis ringde polisen en gång å fråga om toning fram. då sa polisen: du får tona hur mycket du vill, bara du ser ut. Så om man ska följa den polisens råd så äre fritt fram. Men jag har läst att man får ha typ..30% tonat, så är det lagligt. wink

Senast redigerat av Celeron (7 juni 2013)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
LiLLShiiden
7 juni 2013 · 223 Inlägg

Celeron skrev:

LiLLShiiden skrev:

Celeron skrev:
Har du elhissar på bil? isf kan du ju köra ner rutorna fram iaf du möter en polis... Är inge lag på att ha rutor fram (vad jag vet iaf)

Kanske blir jobbigt å veva ner för hand på båda sidor själv wink

Edit: ska du tona vindrutan ogg? :p

Självklart har jag elhissar, slöare person får man nästa  leta efter wink Nej, vindrutan blir det bara en för lång board längst upp wink

Likadant om man blir stoppadvav snuten äre bara veva båda rutorna! smile

Ahaa! då är det nog bara köra! å hoppas att elhissarna inte krånglar när det väl gäller haha wink

Edit: glömde säga att en kompis ringde polisen en gång å fråga om toning fram. då sa polisen: du får tona hur mycket du vill, bara du ser ut. Så om man ska följa den polisens råd så äre fritt fram. Men jag har läst att man får ha typ..30% tonat, så är det lagligt. wink

Jag läste nånstans att amn bara får ha några % som oftast är original så, kanske får mejla snuten o fråga så man får det svart på vitt! wink

ThiSSihT
7 juni 2013 · 49 Inlägg

På en del vindrutor så längst till vänster längs kanten så finns det en markering (linje av nått slag) där max toning är tror jag , har iaf det på min ruta tongue

LiLLShiiden
16 juni 2013 · 223 Inlägg

ThiSSihT skrev:
På en del vindrutor så längst till vänster längs kanten så finns det en markering (linje av nått slag) där max toning är tror jag , har iaf det på min ruta tongue

Jag har på både vänster och höger sida wink men detär för lite vill ha längre ner! big_smile

LiLLShiiden
16 juni 2013 · 223 Inlägg

Tjenare! smile
Inte uppdaterat på ett tag då det varit halvtaskigt med pengar eller ja det ÄR.. Men på torsdag får jag min lön, då kommer det hända små saker!

Tills dess har jag en fråga till er!
Som ni kanske vet satte jag kolfibervinyl på mittkonsolen för ett tag sedan, det börjar redan släppa.. Biltema skit...
Men funderar på att gör något annar där, och fortsätta upp runt värmereglagen och allt det där! Men vet fan inte vad jag ska hitta på... Några tips?? big_smile


Skriv på nu för fan! Så jag vet vad som ska inhandlas på torsdag när lönen kommer in! big_smile

Ha de gött så lääänge! smile

LiLLShiiden
25 juni 2013 · 223 Inlägg

Tjenare! Nu var det dags för uppdatering igen! smile

Har nu fått min försa lön från sommarjobbet och hunnit med att lacka stötfångarna... Vet dock inte hur mycket pengar som jag kan lägga på bilen under sommaren.. Då jag ska åka iväg en del, men det löser sig wink

Har som sagt lackat stötfångarna och plast färgen är nu slut.. Men skulle behöva lacka dörrlisterna, backspeglarna och kanske handtagen.. Så ska försöka komma till biltema snarast så jag kan köpa mer färg!

Bjuder på lite bilder!! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144127/144127-4c3fa6ec2dd003378a403bd62e6a2e66.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144127/144127-f8001bc45aaad7c55de214165b45cf35.jpg

Som det såg ut innan..
https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144127/144127-7956f33dd63c3ef03917ba32676dabb7.jpg

V90 torkaren fick sig lite plast färg också! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144127/144127-23999451c03e73010d0e82aac4fc4a4f.jpg

Allt för tillfället! Ge tips på vad jag kan göra! smile

volvoludwig
25 juni 2013 · 81 Inlägg

ser bra ut ! kolla in mitt 855 projekt smile

Volvo 245 "T5" (1990)
Chevrolet Suburban "Subban" (1988)
Volvo v70 "Goldie" (2000)
LiLLShiiden
25 juni 2013 · 223 Inlägg

volvoludwig skrev:
ser bra ut ! kolla in mitt 855 projekt smile

Tackar!! Var nyss där inne och kollade faktiskt! wink

volvoludwig
25 juni 2013 · 81 Inlägg

LiLLShiiden skrev:

volvoludwig skrev:
ser bra ut ! kolla in mitt 855 projekt smile

Tackar!! Var nyss där inne och kollade faktiskt! wink

jasså! wink du får ta och skaffa v70 bakljus med ! smile

JimBo__
25 juni 2013 · 1 804 Inlägg

Ser bra ut smile handtaget på bakluckan skulle behöva lite färg också smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
LiLLShiiden
26 juni 2013 · 223 Inlägg

volvoludwig skrev:

LiLLShiiden skrev:

volvoludwig skrev:
ser bra ut ! kolla in mitt 855 projekt smile

Tackar!! Var nyss där inne och kollade faktiskt! wink

jasså! wink du får ta och skaffa v70 bakljus med ! smile

Har ett par, låg dock i en kompis A-traktor vid tillfället snuten tog den...

JimBo__ skrev:
Ser bra ut smile handtaget på bakluckan skulle behöva lite färg också smile

Måste fixa en till burk med plast färg först! wink Men har funderat på v70 handtag runt om, men blir nog lite plast färg innan det! smile

LiLLShiiden
15 juli 2013 · 223 Inlägg

Tjenare, har inte gjort så mycket på sistånde! Men ett på v70 lysen har hittat sin plats på bilen! Dock ingen bild för tillfället! Men har en fråga till er! Går i funderingar på nya fälgar och undrar om dessa http://accessories.volvocars.com/Access … VCC-462832 skulle passa på min, inte bara utseende mässigt utan också i övrigt kommer det ta i någonstans? Är 235/40 -18 på dom jag har hittat på blocket, är rädd att dr tar i och att jag inte kan göra fulla rattutslag etc.. Någon som kan mer om fälgar än mig och vet något?

Oschpister
15 juli 2013 · 308 Inlägg

LiLLShiiden skrev:
Tjenare, har inte gjort så mycket på sistånde! Men ett på v70 lysen har hittat sin plats på bilen! Dock ingen bild för tillfället! Men har en fråga till er! Går i funderingar på nya fälgar och undrar om dessa http://accessories.volvocars.com/Access … VCC-462832 skulle passa på min, inte bara utseende mässigt utan också i övrigt kommer det ta i någonstans? Är 235/40 -18 på dom jag har hittat på blocket, är rädd att dr tar i och att jag inte kan göra fulla rattutslag etc.. Någon som kan mer om fälgar än mig och vet något?

235 kommer att ta i, jag hade 235/40 på min gamla 850 och det tog i vid fulla utslag!

215/35 är perfekt på ett par 18", vad jag vet så ska 225 fungera också smile

Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang