6648
Sök

Köpråd/undran: Chrysler Cirrus -96

Forummoderator
18 530 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Bilfan ser exakt ut som min Stratus. Minus grillen som luktar Lincoln. Är det samma bil men bara olika utrustning? Bilhandlaren begär ett hutlöst pris så vi kommer nog inte överens. Har pratat med honom... Men lite sugen är jag då det är automatlåda...

http://www.blocket.se/goteborg/Chrysler … 15&w=2

1 412 Inlägg
10 januari 2013
Verkar vara en lyxigare version av stratus enligt wikipedia. smile

Forummoderator
18 530 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Såg det med. Men hur tusan kan man ge bilen ett annat namn bara för att det är lite träpaneler i bilen? Det är ju som att Volvo skulle döpa om sin V70 till Z70 bara för att de lagt in lite extra mos i utrustningslistan...

1 412 Inlägg
10 januari 2013
Det är väl lite som Opels gamla KAD serie, 3 olika bilar med ganska små skillnader.

Saabifierad
2 031 Inlägg
10 januari 2013
Välkommen in i Chrysler/Dodge-världen, det är samma sak med Chrysler Voyager/Town & Country - samma bil fast Town & Country är lyxigare.
Cirrus verkar förövrigt ha Town & Country-grillen, lyxigt lyxigt wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
10 januari 2013
Dieselsmurfen skrev:
Bilfan ser exakt ut som min Stratus. Minus grillen som luktar Lincoln. Är det samma bil men bara olika utrustning? Bilhandlaren begär ett hutlöst pris så vi kommer nog inte överens. Har pratat med honom... Men lite sugen är jag då det är automatlåda...

http://www.blocket.se/goteborg/Chrysler … 15&w=2

haha det står i annonsen att den är svensksåld men det kan den omöjligen vara då avsaknaden av sidoblinkers + att det ser inte ut att sitta orangea lampor i backljusen utan att den har orginal röda blinkers avslöjar att det är en flyttgods bil tongue NICE big_smile

Edit: kollade på transportstyrelsen och mycket riktigt så fanns koden: F97B = flyttgods
Senast redigerat av B-Body (10 januari 2013)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

Forummoderator
18 530 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Tackar för svar gubbar. Den bilen kan han behålla... Dessutom hade säljaren stora problem med svenskan. Jag orkar inte.

Sök