6667
Sök

Måla på plast

78 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Tänkte kolla om det finns någon som är bra på hur man får bästa resultat då man ska lackera plast detaljer...sakerna är nya från affär och inte målade så nu vill jag lacka dom innan montering....hir gör jag för bästa resultat

gasar tills det rasar

2 751 Inlägg
11 januari 2013
volvo855silver skrev:
Tänkte kolla om det finns någon som är bra på hur man får bästa resultat då man ska lackera plast detaljer...sakerna är nya från affär och inte målade så nu vill jag lacka dom innan montering....hir gör jag för bästa resultat

vad för detaljer är det du ska måla, det är ju lite skillnad på detaljer som ska vara utanpå bilen och de innuti. smile

Who Djaa bless no man curse

78 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Det är en vind av visare...utsidan alltså....så den ska ju tåla väder och vind..tvätt m.m

gasar tills det rasar

2 751 Inlägg
11 januari 2013
volvo855silver skrev:
Det är en vind av visare...utsidan alltså....så den ska ju tåla väder och vind..tvätt m.m

slipa, om den inte redan är helt ren, spraya på plastiprimer, slipa om det skulle behövas med väldigt fint papper, sen spraya på med valfri färg.

78 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Ska man lägga på plastprimer innan färgen...måste man ha grund färg med eller...

gasar tills det rasar

2 751 Inlägg
11 januari 2013
volvo855silver skrev:
Ska man lägga på plastprimer innan färgen...måste man ha grund färg med eller...

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o … ray-36688/
Denna kör du med, sen lack över det och ifall du vill Klarlack, klarlacken kommer skydda rätt bra den också.
På min gamla bil sprayade jag vanlig svart färg rakt på plastdetaljer o de höll rätt bra de med, men det är inte "optimalt"

Sök