2306
Sök

Renovering och ombyggnad av min volvo 242 m5

Volvo 242 med s38b36 Turbo! Byggd från grunden med det mesta. Är typ klar, bara massa småfix som man får rätta till ;) Mycket mos och byggd för att kunna drifta med. Projektet som spårade ur i massor :P

280 109 Visningar
Uppdaterades senast 6 mars 2016
764 Inlägg
22 september 2014
Inte för mycket camber alls!! Det är ju en driftbil wink

279 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
Kroka skrev:
Stod och dreglade när du vände nere vid jobbet förut... Så jävla gött stuk du fått på bilen! Fick gåshud av ljudet också kan jag lova!tongue

Haha tackar smile trodde att ni hade gått hem för dagen.. annars hade jag stannat och bjudit på en åktur!

279 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
TurboLundin skrev:
Inte för mycket camber alls!! Det är ju en driftbil wink

Hehe sant wink

279 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
Får nog bygga upp ett lager

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181048/181048-9749a51cdf7b89bd754cdc9a167934f1.jpg
Jag som ville bjuda min far på en riktig åktur tongue får pilla dit en ny imorgon big_smile

39 Inlägg
22 september 2014
Kellgren skrev:
Kroka skrev:
Stod och dreglade när du vände nere vid jobbet förut... Så jävla gött stuk du fått på bilen! Fick gåshud av ljudet också kan jag lova!tongue

Haha tackar smile trodde att ni hade gått hem för dagen.. annars hade jag stannat och bjudit på en åktur!

Jobbar till kl sex... kom ner nån annan dag, vore kul med en åktur!

GREASEMONKEY
822 Inlägg
24 september 2014
Läst nånstans att man kan hålborra den del som är splinesad? för att få lite fjädring i stålet antar jag :S
Värt att prova kanske smile

Mvh S.Österdahl

Pirat
159 Inlägg
25 september 2014
Squidspeed skrev:
Vet inte om rött R i fälgarna kommer se kladdigt ut; jag hade kört på grått R! Blir snyggare helhet tror jag.. smile

svensson99 skrev:
Grått hade nog passat bäst smile

+1

Korkad sökfunktion?!
Nej då, själva sökfunktionen är väldigt bra, men i detta fall har den en rejäl brist tyvärr.

279 Inlägg
14 oktober 2014
Trådstartare
770_EVOLVE skrev:
Läst nånstans att man kan hålborra den del som är splinesad? för att få lite fjädring i stålet antar jag :S
Värt att prova kanske smile

Har också läst det någon stans.. men tror att det blir vekare vid full belastning en längre stund..

men har fått ihop bilen igen nu och allt lirar just nu iaf big_smile

1 574 Inlägg
14 oktober 2014
Otroligt snyggt projekt! Känner igen problemet med drivaxlarna, har samma problem wink

279 Inlägg
14 oktober 2014
Trådstartare
Brago skrev:
Otroligt snyggt projekt! Känner igen problemet med drivaxlarna, har samma problem wink

Tackar! Haha förstår det wink
Men jag hoppas ju på att ju bättre det släpper ju längre håller det tongue
Får se om man kanske har sug och ekonomi och skaffa värre axel innan säsongen drar igång.. Under tiden får man överleva att byta lite drivaxlar och diff wink

252 Inlägg
14 oktober 2014
det är nog bara att lagra upp !
gott bygge i övrigt!

1 574 Inlägg
15 oktober 2014
Kellgren skrev:
Brago skrev:

Får se om man kanske har sug och ekonomi och skaffa värre axel innan säsongen drar igång.. Under tiden får man överleva att byta lite drivaxlar och diff wink

Har du prövat borra drivaxlarna? de har jag tänkt testa nästa gång ja byter & hoppas de håller bättre! smile

279 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
cjagenmark skrev:
det är nog bara att lagra upp !
gott bygge i övrigt!

Blir till att göra detta smile
Tackar! big_smile

279 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
Brago skrev:
Kellgren skrev:
Brago skrev:

Har du prövat borra drivaxlarna? de har jag tänkt testa nästa gång ja byter & hoppas de håller bättre! smile

Nej har inte gjort detta..
Känns som dem borde bli klenare vid längre belastning då, men inget som jag vet. Om du borrar och det lirar så låt mig veta big_smile
Kan även ta upp det med min chef imorgon som är grym på att räkna ut sånt här.. då vi jobbar med liknande applikationer på jobbet

1 574 Inlägg
16 oktober 2014
Kellgren skrev:
Brago skrev:
Kellgren skrev:

Känns som dem borde bli klenare vid längre belastning då, men inget som jag vet. Om du borrar och det lirar så låt mig veta big_smile
Kan även ta upp det med min chef imorgon som är grym på att räkna ut sånt här.. då vi jobbar med liknande applikationer på jobbet

Han som åker v12turbo i 740 sa att dom höll lite bättre då när han borrade på sin iaf! smile

279 Inlägg
18 oktober 2014
Trådstartare
Brago skrev:
Kellgren skrev:
Brago skrev:

Han som åker v12turbo i 740 sa att dom höll lite bättre då när han borrade på sin iaf! smile

Okej.. kanske blir till att borra ett par och testa nästa gång det är time smile
inte hela världen om dem går sönder tongue

1 485 Inlägg
17 november 2014
Gött projekt! Läst igenom hela tråden och diggar bygget som fan! big_smile

Följer!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

1 026 Inlägg
17 november 2014
grattis till förstasidan! häftigt bygge

279 Inlägg