6160
Sök

Fordonshistorik Hjälp

3 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
Jag behöver lite hjälp, för rapporten från carfax går inte riktigt ihop, mil antal o allt stämmer, men har bilen verkligen stått stilla i 2 år? se nedan.

Volvo V70 II 2,0D Business Edition
Mätarställning: 13500 mil
Färg: Oystergrå Metallic
Karosseri: Kombi

- Jag funderar på köpa denna BELGIEN IMPORT kollade på den idag o digitala tripp mätaren stämmer osv.

CARFAX RAPPORT SE NEDAN

2012-04-24
Fordon bjuds ut till försäljning.

2012-02-14
Fordonet förregistrerades Sverige, men är ännu inte i trafik.

2011-02-15
135 073 km

Fordonet besiktat.
2011-02-15

Fordon forregistrerad i Sverige med registreringsnummer SNY370 men ännu inte i trafik.
Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av återförsäljare.
Fordon redovisas som försäkrad med tillfällig försäkring som ägs av återförsäljaren.
Inga lån rapporterade

2011-01-20
Privatimporterad från Belgien till Sverige

2008-05-27
Fordonet registrerades första gången utanför Sverige.

En sak fattar ja inte här.... som ja fattar så har han gått alla milen i belgien... hmm o som ja skrev så stämde mätaren.... som ja fattar har den inte gått nå alls i sverige... mellan 2011 - till nu.. hmm

är de ja som e dum o inte fattar?

716 Inlägg
14 januari 2013
Finns vissa bilhandlare som drar ner mätaren till sista miltalet besiktningen registrerade. Ring å fråga bilhandlaren om bilen verkligen stått still sen 2011? Om du ordnar fax från vägverket så ser du bilens första ägare om de va privatperson, ring å fråga. Knepigt med importer, men svensksålda e inte heller säkra nuförtiden...

528 Inlägg
14 januari 2013
Den har ju inte varit påställd och laglig att åka med under den tiden du frågar efter, så det känns rimligt att milen stämmer.  Som tidigare sagts, ring berörda ägare och fråga om du vill. 
Hade den varit påställt osv så hade man kunnat fundera över miltal, men nu känns det väl ok?

3 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
Hej.

Jag har ringt o frågat och stämmer svaret jag fick så e detta ett klipp :-) Bilhandlaren köpte den för 160 000kr och vinstmarginalen vart mindre och dem fick den inte såld, erkände att det var dåligt köp, så bilen ligger  139 999 o nu 129 900kr, och den har stått still 2 år i Sverige. Det betyder att den *aldrig* har körts i Sverige, inge salt, grus, is snö.. Det låter verkligen bra enligt mej, min far köpte en Volvo 850 från belgien 97a som då hade gått 12 000mil idag har den rullat 35 000 och fortfarande 100% rostfri under o kaross..

3 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
Så den nyper vi på Fredag smile http://www.blocket.se/varmland/Volvo_V7 … =7&w=1

ps.... bensin e färskvara va? även så diesel... hmm hur e dieseln i denna då om den stått 2 år?
service skulle dom göra med olje byte allafall smile... sen hoppas på Volvo Sverige tar emot import service smile

BMW entusiast
579 Inlägg
15 januari 2013
Allt här känns lite skumt men med tanke på att bilen aldrig har varit registrerad i trafik i Sverige så får man helt enkelt lita på återförsäljarens ord att det var en dålig affär och att dom inte fått den såld än. För ingen är väll så dum och kör en sån bil avställd i 2 års tid för att sen backa mätarställningen och försöka sälja den?

Hade jag köpt en ny bil som har stått still i 2 års tid hade jag sett till att få den ordentligt servad innan jag köpte den, ett enkelt oljebyte hade inte jag nöjt mig med..

Lycka till! smile

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
15 januari 2013
Finns det inte grus, snö och is i Belgien??

Du tror inte bilhandlarens historia om inköpspris osv är för att göra det svårare för dig att pruta? Hur många bilhandlare säger att de har marginal vid försäljning? "Nää, du, den kan jag inte gå ner på, jag förlorar på den som det är" heter det "alltid"... smile

/Mattias

Handledare
1 481 Inlägg
15 januari 2013
matteeee skrev:

Du tror inte bilhandlarens historia om inköpspris osv är för att göra det svårare för dig att pruta? Hur många bilhandlare säger att de har marginal vid försäljning? "Nää, du, den kan jag inte gå ner på, jag förlorar på den som det är" heter det "alltid"... smile

Har du tittat under en nyimporterad bil från Tyskland/Belgien?  Jag importerade en Passat från Tyskland för ett antal år sedan. Den var tre år och hade gått 15000 mil. Fanns ingen rost under. Axlar och bärarmar var som nya. Efter ett par vintrar här i Sverige var den lika röd och fin som alla andra bilar som körs här.

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
16 januari 2013
saab_sonett skrev:
matteeee skrev:

Har du tittat under en nyimporterad bil från Tyskland/Belgien?  Jag importerade en Passat från Tyskland för ett antal år sedan. Den var tre år och hade gått 15000 mil. Fanns ingen rost under. Axlar och bärarmar var som nya. Efter ett par vintrar här i Sverige var den lika röd och fin som alla andra bilar som körs här.

Läs min fråga igen? Jag tar inte upp någonting om hur en bil från Belgien ser ut på undersidan.... wink

Men, din erfarenhet är som min, men det talar också emot detta uttalande av TS:
"min far köpte en Volvo 850 från belgien 97a som då hade gått 12 000mil idag har den rullat 35 000 och fortfarande 100% rostfri under o kaross.."
Bara för den gått 12k mil utan salt och därmed klarat sig från rost innebär inte att den kan rulla 23k mil till och klara sig smile

Men till min fråga så är jag ändå ganska säker på att det finns grus, snö och is även i Belgien. Och det bekräftar bara ännu mer hur illa saltet påverkar våra bilar. Men det är en annan diskussion..

/Mattias

Sök