6208
Sök

Göra rent expansionskärl

450 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Tjenare.

Har hittat ett expansionskärl som jag vill ha ( till Mc). dock har det utgått hos kawasaki så går inte att få tag i de längre. dock begagnat men ser ut som kriget tyvärr (bara smutsigt och missfärgat). hur fixat man så att de kanske blir som nytt eller betydligt bättre? diesel/avfettning/målarsoda/klorin?

Avstängd
10 388 Inlägg
16 januari 2013
Invändigt eller utvändigt? Utvändigt fungerar väl "det mesta". Själv har jag använt Biltemas handrengöring med alldeles ypperligt resultat på sunkiga expansionskärl.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

450 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Invändigt eller utvändigt? Utvändigt fungerar väl "det mesta". Själv har jag använt Biltemas handrengöring med alldeles ypperligt resultat på sunkiga expansionskärl.

både och faktiskt.

Avstängd
10 388 Inlägg
16 januari 2013
Invändigt; maskindiskmedel och grus. Gruset kan ju givetvis ersättas med något annat, men det fungerar bra även det. Ja, och så skaka runt på det då givetvis
Senast redigerat av it_mutt (16 januari 2013)

450 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Invändigt; maskindiskmedel och grus. Gruset kan ju givetvis ersättas med något annat, men det fungerar bra även det. Ja, och så skaka runt på det då givetvis

okey tack för de snabba svaret=)

450 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
kan passa på och fråga med. om deet är lite smårepigt, kan man vattenslipa kärlen utan att det ser ännu värre ut efteråt?

Avstängd
10 388 Inlägg
17 januari 2013
Det går säkert, om man typ vattenslipar med 2000-papper eller något. Möjligt du kan tillämpa principen från "våtslipa dina plastlampor"-tråden (eller vad den nu heter)

Sök