-

VictorS
17 januari 2013 · 11 Inlägg

Hejsan!

Senast redigerat av VictorS (20 november 2014)

simlar
17 januari 2013 · 5 526 Inlägg

Själva blocket passar då utan problem då det är exakt likadana fästpunkter på alla 8V rödblockare.

Boxar och kabelhärva antar jag att du måste ta från B21ET motorn, om du nu inte ska köra med F-sprutet på B21an.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
VictorS
17 januari 2013 · 11 Inlägg

simlar skrev:
Själva blocket passar då utan problem då det är exakt likadana fästpunkter på alla 8V rödblockare.

Boxar och kabelhärva antar jag att du måste ta från B21ET motorn, om du nu inte ska köra med F-sprutet på B21an.

Hur är det ifall jag använder t.e.x. ett Megasquirt styrsystem då?

simlar
17 januari 2013 · 5 526 Inlägg

VictorS skrev:

simlar skrev:
Själva blocket passar då utan problem då det är exakt likadana fästpunkter på alla 8V rödblockare.

Boxar och kabelhärva antar jag att du måste ta från B21ET motorn, om du nu inte ska köra med F-sprutet på B21an.

Hur är det ifall jag använder t.e.x. ett Megasquirt styrsystem då?

Ja då har du två val:
Fixa en separat kabelhärva som enbart är till MS
eller
Fixa en adapter så du kan koppla in MS i F-härvan.

Personligen skulle jag ordna en separat härva för enbart MS då det bör bli enklare att felsöka eventuella problem då.
Skaffar du MS så är det bara att kasta ut både styrbox för bränsle och tändning som tillhör F-sprutet eftersom man kan köra både bränsle och tändning med MS.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Seth
17 januari 2013 · 3 354 Inlägg

liten notis. går ej att registera med den motorn i en -89 på ett enkelt sätt

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
VictorS
17 januari 2013 · 11 Inlägg

Seth skrev:
liten notis. går ej att registera med den motorn i en -89 på ett enkelt sätt

Borde gå rätt så lätt i Finland! smile

Senast redigerat av VictorS (17 januari 2013)

Seth
17 januari 2013 · 3 354 Inlägg

Hmm touché

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang