6896
Sök

Köpa/importera BMW e39 540

Ljud freak !
928 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Tänkte se va folket tycker ! Har bestämt mig att skaffa en e39a 540 som året runt brukis ! Men är det lönt att importera en sädan från Tyskland eller köpa en i Sverige istället ?? Man vill ju ha så mkt utrustning som möjligt ! M-sport är ju ett krav ! Vad tycker ni ?? Om någon läser som har en som dom vill byta sälja så pma mig

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 januari 2013
Bmw_Bertil skrev:
Tänkte se va folket tycker ! Har bestämt mig att skaffa en e39a 540 som året runt brukis ! Men är det lönt att importera en sädan från Tyskland eller köpa en i Sverige istället ?? Man vill ju ha så mkt utrustning som möjligt ! M-sport är ju ett krav ! Vad tycker ni ?? Om någon läser som har en som dom vill byta sälja så pma mig

Vilken årsmodell och prisklass siktar du på?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

414 Inlägg
20 januari 2013
Om du inte är ute efter en väldigt specifik utrustning så tjänar du på att köpa i Sverige. Samma pris eller till och med billigare här! I Tyskland är dock urvalet större och finns fler fina bilar (och även många lik)
Tex skulle nog min fd 540 m-sport som jag har på min profil vara minst 20000:- dyrare i Tyskland än vad jag sålde den här i sverige för. Och på det får du lägga en kostnad på ca +/- 10000:- för att importera en bil.

Ljud freak !
928 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Bmw_Bertil skrev:

Vilken årsmodell och prisklass siktar du på?

Runt 00 ja du från 25-100k

Ljud freak !
928 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Powe_R skrev:
Om du inte är ute efter en väldigt specifik utrustning så tjänar du på att köpa i Sverige. Samma pris eller till och med billigare här! I Tyskland är dock urvalet större och finns fler fina bilar (och även många lik)
Tex skulle nog min fd 540 m-sport som jag har på min profil vara minst 20000:- dyrare i Tyskland än vad jag sålde den här i sverige för. Och på det får du lägga en kostnad på ca +/- 10000:- för att importera en bil.

Inte ut efter specifik utrustning ! Men man vill ju ha så mkt som möjligt !

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 januari 2013
Okej, ja för 100k är det ju inga problem att få en lågmilad fullsmetad 540 00-04. Problemet är ju bara att hitta den.
Det lönar sig knappast att importera, MEN kollar du i tyskland är det mycket mycket lättare att hitta vad du vill ha.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Sök