6774
Sök

Volvo 740 VS Volvo 940!

170 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Hej

Nu har jag letat och inte hittat svar, så jag går till våran hederliga svenska tips sida.

Det är så att jag ska snart köpa en bil och är lite fundersam, min kompis har en fett fin volvo 740 och det är ett pluss att se att det går att göra en 740 underbar.

Men iaf, vad är bäst volvo 740 eller 940.

Har dock hört att 940 är lite " gubbig ", och att alla 740.ins problem är lösta på 940.n

Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.

JFfoto
20 januari 2013
Willmaister740 skrev:
Hej

Nu har jag letat och inte hittat svar, så jag går till våran hederliga svenska tips sida.

Det är så att jag ska snart köpa en bil och är lite fundersam, min kompis har en fett fin volvo 740 och det är ett pluss att se att det går att göra en 740 underbar.

Men iaf, vad är bäst volvo 740 eller 940.

Har dock hört att 940 är lite " gubbig ", och att alla 740.ins problem är lösta på 940.n

Stort sett likadana bilar, 940 är inte mer gubbig än 740 om man kollar på hur dom ser ut orginal.

Och din budget är? Istället för att lägga ut mer pengar på en sämre 940, så kan du ju få en fin 740 för istället. Då 940 ligger väl lite högre i pris.

170 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
ja det är 740 jag tänkt på, jag ville bara höra andras tankar. Sen är det så att jag undrar lite över om man ska skaffa kombi eller ej ?

Gör om, Gör rätt.

886 Inlägg
20 januari 2013
Jag tycker att 940 sedan är lite stiligare än 740 sedan. Kombimodellerna är ju så lika att jag inte ser skillnad... Då har jag ändå en 940 kombi själv.

940 är en modernare och bättre konstruerad bil, självklart, men beroende på din budget kan det vara värt att kolla på 740. Vilken motor är du ute efter? Någon med pulver eller bara basmodellen?

EDIT:

Sen vad gäller kombi vet du nog bäst själv om du behöver extrautrymmet. Det är ju väldigt smidigt att bara kunna välta baksätena och få en platt lastyta som är stor nog att plocka in en klippansoffa eller en 120-säng. Jag flyttade större delen av mitt studentrum i min 945a(dock inte så mycket möbler).
Senast redigerat av Wicca (20 januari 2013)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

5 111 Inlägg
20 januari 2013
Köp den som ger dig fräschast bil per krona och strunta i modellen, 940 är mest en kosmetiskt uppdaterad 740.

170 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Wicca skrev:
Jag tycker att 940 sedan är lite stiligare än 740 sedan. Kombimodellerna är ju så lika att jag inte ser skillnad... Då har jag ändå en 940 kombi själv.

940 är en modernare och bättre konstruerad bil, självklart, men beroende på din budget kan det vara värt att kolla på 740. Vilken motor är du ute efter? Någon med pulver eller bara basmodellen?

EDIT:

Sen vad gäller kombi vet du nog bäst själv om du behöver extrautrymmet. Det är ju väldigt smidigt att bara kunna välta baksätena och få en platt lastyta som är stor nog att plocka in en klippansoffa eller en 120-säng. Jag flyttade större delen av mitt studentrum i min 945a(dock inte så mycket möbler).

Tack för ett vettigt svar!smile

Gör om, Gör rätt.

Sök