Allt handlar om hur långt man åker, dels per år och dels per dag. Motorn måste få bli ordentligt varm varje dag så man inte bara åker kortare sträckor. Hur många mil gör du per år?
Allt handlar om hur långt man åker, dels per år och dels per dag. Motorn måste få bli ordentligt varm varje dag så man inte bara åker kortare sträckor. Hur många mil gör du per år?
Vi åker ca 3000-4000 mil per år. Och här i sthlm så kommer den att åka sträckor mellan 2-4 mil per dag. Och sen resor sthlm-gbg...
Dieseln hade jag tagit så länge dom är ungefär lika fräscha
Dieseln är ju inte så fin som den röda dessvärre. men den har ju xenonljus som standard och det e ju ett plus i kanten. Men om den saknar dieselvärmare så är det ju ett minus i sig...
nja men såg ju ut som om förar sätet var slitet. bara ligga på dom hårdare att du vill ha sakerna. för som försäljare tror jag dom hälare blir av med dieseln en bensinaren.
nja men såg ju ut som om förar sätet var slitet. bara ligga på dom hårdare att du vill ha sakerna. för som försäljare tror jag dom hälare blir av med dieseln en bensinaren.
Ja, och jag vill ha en fin bil för de pengarna, det lutar ju nästan att köpa bensinaren eftersom den e så fin.
Dieseln är lite sliten kan tyckas... Och sen det här att den privata säljaren gick med på en prutning på 14 000 kr bara så där... Känns lite skumt
ja då funderar man ju vad de är för håll hacke på det. inte lätt de där med bilar hade du bara bott närmare så hade jag kunna fixat fram dator till den så du kan ha kollat allt. för de gjorde polare med sin och de visade sig att turbon var fel så han fick den mycket billigare då. men kolla om du kan åka till en verkstad som kan kolla allt.
Däremot vill jag -i egenskap av bilrekondare- höja ett varningens finger för att köpa en bil med solid röd lack. Den kräver mycket omvårdnad av sin ägare för att må bra. Det är nog det sämsta man kan köpa. Ytterligare en faktor alltså...