2230
Sök

Volvo 242 Turbo *Teaser på ny bil*

Volvo 242 -75 Reggad med M50b25 uppgraderas! Just nu med 712hp & 906nm

426 986 Visningar
Uppdaterades senast 6 februari 2015
169 Inlägg
12 januari 2014
#541
Min kompis "åkte dit" på chassifusk men dom bara dokumenterade bilen VÄL så han inte skulle kunna åka till en annan bilprovning så det blev att vi ändrade igen och byte motor då han skrev ner motornumret sen gick det fin fint att regga.. och nej bilen var inte stulen där emot hade bilen gått som a-traktor och istället för att regga som a-traktor så tog dom ett chassinummer från en dålig a-traktor och byte. jag lider med dig.
Senast redigerat av Erngard (12 januari 2014)

1 574 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
#542
I väntan på att allt strul med bilen så passar ja på att meka med 2,8l motorn som ska donera kolvar & vev till min nya motor! allt såg ruggit fräscht ut roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-4e7504ed8445f5485b313f1ec793747c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-2f4155ee4a66deabe889a44e966e163b.jpg


66 Inlägg
12 januari 2014
#543
surt först 940in som va för ny å nu detta lider med dig hoppas de löser sig btw va de dåligt svetsat eller hur syndes de att dom bytt stolpen?

turbobilar är som ljudar antigen är man född sån eller har man konventerat..!

1 574 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
#544
Med en tår i ögat så kommer ja inte få ut denna bil till sommaren, fick svaret av larmtjänst att han trodde de skulle bli vääldigt svårt att få den att gå igenom då såpass mycke av bilen är utbytt så ingen identitet kan fastställas..

Meeeeen varför ge upp där? en ny kaross hämtades ikväll 13/1 & börjar städa ur den och fixa inför att flytta över alla saker från gröna till denna.. kommer att komma upp en ny projekt tråd senare roll

Taket ska bytas & lite rost ska lagas. Men tur nog är golvet ruggit fint, så de va skönt
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-d51d1c1b7ad5b333edc45c05bdd41c84.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-23897fdccb937b6b1e90b740f94d4c5a.jpg


Forummoderator
26 471 Inlägg
13 januari 2014
#545
Det är härligt att se att du inte ger upp i alla fall Robin!
Kör hårt med denne nu!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

329 Inlägg
13 januari 2014
#546
Harregösses vilken motgång...
Upp med hakan, ett kanonjobb har du gjort och mer kan det bli!

Kanske den gamle karossen kan gå till någon rallykrossentusiast eller ngt?


1 574 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
#547
zrken skrev:
Harregösses vilken motgång...
Upp med hakan, ett kanonjobb har du gjort och mer kan det bli!

Kanske den gamle karossen kan gå till någon rallykrossentusiast eller ngt?

Den gamla karossen kommer att ställas åt sidan & sedan får bli en herrejösses isbil smile


1 574 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
#548
Farfar77 skrev:
När jag läste en guide för v8 i 240 vill dom man ska svetsa om balken, eller räcker det med motor fästet?

Nu förstår ja inte riktigt?


2 953 Inlägg
13 januari 2014
#549
skulle ha gett upp för längesen jag, fast då ger jag upp innan jag enns funderar på att göra nått oxå:) men trevligt att du fortsätter

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

1 574 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
#550
Farfar77 skrev:
Brago skrev:
Farfar77 skrev:
När jag läste en guide för v8 i 240 vill dom man ska svetsa om balken, eller räcker det med motor fästet?

Nu förstår ja inte riktigt?

eller strunt i de. kom upp en annan fråga jag vill ha svar på,  dedär med chassi nummret dom e väl nitade i karossen ?
På min så satt dom med nitar och typ nån sorts skruv.
vilken var svetsad?

Nitat i motorutrymmet & instansat i A stolpen.


305 Inlägg
13 januari 2014
#551
Brago skrev:
Farfar77 skrev:
Brago skrev:
Nu förstår ja inte riktigt?

eller strunt i de. kom upp en annan fråga jag vill ha svar på,  dedär med chassi nummret dom e väl nitade i karossen ?
På min så satt dom med nitar och typ nån sorts skruv.
vilken var svetsad?

Nitat i motorutrymmet & instansat i A stolpen.

Right var dom där o skrapade på stolpen då eller syntes fogarna direkt?
Senast redigerat av Farfar77 (14 januari 2014)

1 574 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
#552
Farfar77 skrev:
Brago skrev:
Farfar77 skrev:

eller strunt i de. kom upp en annan fråga jag vill ha svar på,  dedär med chassi nummret dom e väl nitade i karossen ?
På min så satt dom med nitar och typ nån sorts skruv.
vilken var svetsad?

Nitat i motorutrymmet & instansat i A stolpen.

Right var dom där o skrapade på stolpen då eller syntes fogarna direkt?

Syntes på insidan.


1 166 Inlägg
14 januari 2014
#553
Du borde ju märkt att det är fel cassinummer när det är nya bakänden och bilen står som 1975 å det inte finns några spår av att någon bytt bakskärmar

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

1 574 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
#554
volvo_142racing skrev:
Du borde ju märkt att det är fel cassinummer när det är nya bakänden och bilen står som 1975 å det inte finns några spår av att någon bytt bakskärmar

Du borde läsa tråden innan du påstår något. Bakdelen är bytt.


GREASEMONKEY
822 Inlägg
14 januari 2014
#555
volvo_142racing skrev:
Du borde ju märkt att det är fel cassinummer när det är nya bakänden och bilen står som 1975 å det inte finns några spår av att någon bytt bakskärmar

Har man gjort ett sådant byte rätt så syns det inte, åtminstone väldigt svårt att upptäcka direkt, dock förstår jag varför besiktning kan vara misstänksam.

Sry OT.

Mvh S.Österdahl

1 574 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
#556
770_EVOLVE skrev:
volvo_142racing skrev:
Du borde ju märkt att det är fel cassinummer när det är nya bakänden och bilen står som 1975 å det inte finns några spår av att någon bytt bakskärmar

Har man gjort ett sådant byte rätt så syns det inte, åtminstone väldigt svårt att upptäcka direkt, dock förstår jag varför besiktning kan vara misstänksam.

Sry OT.

Syns i bilderna på de första sidorna, där skarven går under c stolpen.


47 Inlägg
14 januari 2014
#557
Brago skrev:
770_EVOLVE skrev:
volvo_142racing skrev:
Du borde ju märkt att det är fel cassinummer när det är nya bakänden och bilen står som 1975 å det inte finns några spår av att någon bytt bakskärmar

Har man gjort ett sådant byte rätt så syns det inte, åtminstone väldigt svårt att upptäcka direkt, dock förstår jag varför besiktning kan vara misstänksam.

Sry OT.

Syns i bilderna på de första sidorna, där skarven går under c stolpen.

Vill verkligen inte vara nån dryg besservisser men den skarven sitter där original, men det finns så många pappersfuskade så varför bryr dom sig.. bättre och ändra en väldigt korkad regel, varför skulle det vara bättre och ha en trimmad äldre bil en ny? bara en tanke smile

1 574 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
#558
wette skrev:
Brago skrev:
770_EVOLVE skrev:

Har man gjort ett sådant byte rätt så syns det inte, åtminstone väldigt svårt att upptäcka direkt, dock förstår jag varför besiktning kan vara misstänksam.

Sry OT.

Syns i bilderna på de första sidorna, där skarven går under c stolpen.

Vill verkligen inte vara nån dryg besservisser men den skarven sitter där original, men det finns så många pappersfuskade så varför bryr dom sig.. bättre och ändra en väldigt korkad regel, varför skulle det vara bättre och ha en trimmad äldre bil en ny? bara en tanke smile

De är inte direkt den första 240n jag äger, ja vet väl vart skarvarna sitter org & inte fan är de en skarv som ja har.
Att man måste rita i paint för att folk ska förstå.. trodde de va nog med OT men va gör de nu när tråden ändå ska läggas ner..

Jag gjorde lite pilar som visar vart skarven är, ifall ni missar den igen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-2a1d9bbea34e66abc9c7526f958a168c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-9e489365f4931e55fbcc57e6c78ebc90.jpg

Sååå, är ni fortfarande övertygad att denna bakdel är den som den kom ut ur fabriken med? ge er nu.


Forummoderator
26 471 Inlägg
14 januari 2014
#559
Paint is the shit.
Dags att lägga ner den här diskussionen nu tycker jag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

47 Inlägg
14 januari 2014
#560
Brago skrev:
wette skrev:
Brago skrev:

Syns i bilderna på de första sidorna, där skarven går under c stolpen.

Vill verkligen inte vara nån dryg besservisser men den skarven sitter där original, men det finns så många pappersfuskade så varför bryr dom sig.. bättre och ändra en väldigt korkad regel, varför skulle det vara bättre och ha en trimmad äldre bil en ny? bara en tanke smile

De är inte direkt den första 240n jag äger, ja vet väl vart skarvarna sitter org & inte fan är de en skarv som ja har.
Att man måste rita i paint för att folk ska förstå.. trodde de va nog med OT men va gör de nu när tråden ändå ska läggas ner..

Jag gjorde lite pilar som visar vart skarven är, ifall ni missar den igen!
http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-2a1d9bbea34e66abc9c7526f958a168c.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-9e489365f4931e55fbcc57e6c78ebc90.jpg

Sååå, är ni fortfarande övertygad att denna bakdel är den som den kom ut ur fabriken med? ge er nu.

okej såg inte bild med dom skarvarna i början trodde du menade en annan.... jaja lycka till med nya karossen iaf den ser ju ut att vara äkta vara iaf smile


Sök