Bmw e39 airbag

ozman
22 januari 2013 · 104 Inlägg

hej är inte så bil kunnig men behöver hjälp med min e39 523 gick inte genom besiktningen fick fel på airbaglampa /krock kudde  min fråga är vad är bästa och billigaste lösningen för detta?
gjorde även felsökning på bilen och fick Airbag sensor passagerare sida nollade det men kom tillbaka samma felkod efter ett par sekunder
vill bara få bilen godkänd struntar i om det airbagen fungerar eller inte
vore tacksam för allhjälp jag kan få
mvh Ozman

Senast redigerat av ozman (22 januari 2013)

AeroMalm BMW fantast
22 januari 2013 · 1 172 Inlägg

Det är sensor mattan i passagerar stolen som bökar. Har du tur är det bara glapp i kontakten. Vänd på sätet. Klipp sladdarna från kontakten och skarva ihopa. Funkade på min e39.  Behövs n radering av felkoden med. Funkar inte det å får du byta mattan elr säte om du hittar det billigare

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
ozman
22 januari 2013 · 104 Inlägg

AeroMalm skrev:
Det är sensor mattan i passagerar stolen som bökar. Har du tur är det bara glapp i kontakten. Vänd på sätet. Klipp sladdarna från kontakten och skarva ihopa. Funkade på min e39.  Behövs n radering av felkoden med. Funkar inte det å får du byta mattan elr säte om du hittar det billigare

så du menar att jag skruva ur stolen och klippa kontakten från bilen och stolen o sätta ihop dom igen ?

ozman
23 januari 2013 · 104 Inlägg

ingen annan som har flera andra forslag är tacksam för alla svar jag kan få

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
23 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Det första du ska göra är att läsa felkoder.
Sen när du vet om det är sensormattan eller bältessträckaren så åtgärdar du felet.
Sen kopplar du på en dator igen och tar bort felkoden så att lampan släcks.
Skruva ur stolen och börja klippa kablar är bara dumt innan du vet att det är sensormattan.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
ozman
23 januari 2013 · 104 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Det första du ska göra är att läsa felkoder.
Sen när du vet om det är sensormattan eller bältessträckaren så åtgärdar du felet.
Sen kopplar du på en dator igen och tar bort felkoden så att lampan släcks.
Skruva ur stolen och börja klippa kablar är bara dumt innan du vet att det är sensormattan.

jag har gjort felkodsläsning och det stod airbag sensor passagerare sida nollade den men den komtillbaka det gjorde 5-6 ggr

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
23 januari 2013 · 1 778 Inlägg

ozman skrev:

marwin_of_sweden skrev:
Det första du ska göra är att läsa felkoder.
Sen när du vet om det är sensormattan eller bältessträckaren så åtgärdar du felet.
Sen kopplar du på en dator igen och tar bort felkoden så att lampan släcks.
Skruva ur stolen och börja klippa kablar är bara dumt innan du vet att det är sensormattan.

jag har gjort felkodsläsning och det stod airbag sensor passagerare sida nollade den men den komtillbaka det gjorde 5-6 ggr

Okej. Antingen köper du ett motstånd som lurar airbagxenheten eller så byter du sensormatta och sen nollar felkoden igen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
ozman
23 januari 2013 · 104 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

ozman skrev:

marwin_of_sweden skrev:
Det första du ska göra är att läsa felkoder.
Sen när du vet om det är sensormattan eller bältessträckaren så åtgärdar du felet.
Sen kopplar du på en dator igen och tar bort felkoden så att lampan släcks.
Skruva ur stolen och börja klippa kablar är bara dumt innan du vet att det är sensormattan.

jag har gjort felkodsläsning och det stod airbag sensor passagerare sida nollade den men den komtillbaka det gjorde 5-6 ggr

Okej. Antingen köper du ett motstånd som lurar airbagxenheten eller så byter du sensormatta och sen nollar felkoden igen.

vad är billigaste sättet o få genom besiktningen och vart kan man få tag i ett sånt motstånd vill bara få den godkänd

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
23 januari 2013 · 1 778 Inlägg

De är väl på ebay. Kostar nån hundrig. Sen går den igenom:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
ozman
25 januari 2013 · 104 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
De är väl på ebay. Kostar nån hundrig. Sen går den igenom:)

har du eller nån annan nån direkt länk till det jag behöver så tackar jag o bugar kanske när man ändå ska göra beställning från ebay  kanske lika bra köpa en felkodsläsare? är som sagt skitkass på sånt här
är tacksam för alla tips

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang