Release: Garaget 10.4

trippelturbo Trucker
25 januari 2013 · 2 710 Inlägg

Sorry, läste igenom några inlägg och hittade ingen som nämnt det, därför skrev jag.

Kul! Bra jobbat.

Mvh

Fart missbrukare
aifia
25 januari 2013 · 18 Inlägg

Lopphunden skrev:
Fräscht med ljusare, men ett nattläge vore inte fel för oss kvällspiggare typer! smile
(fan vad gnällig jag är.. huh)

+1 cool

Why so serious?
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
25 januari 2013 · 6 469 Inlägg

Fick ni med problemet med foto-oordning i albumen vid uppladdning som jag tagit upp i en forumtråd?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257376

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Jimi (Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
25 januari 2013 · 164 Inlägg

Jag tyckte det var gött med den mörka designen... skönt att vila ögonen på något annat än till ex. facebooks kalla design.

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders
BMW e23 "733i Airlift" (1981)
juhaaan
25 januari 2013 · 619 Inlägg

När det är vitt på sidorna som det är nu känns det bara som att sidan inte har laddat klart/buggar =/

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nightmare89
25 januari 2013 · 939 Inlägg

PS. Nästa version som kommer inom mycket kort har en efterlängtad nyhet: en helt ny mobilanpassad sajt med "app-känsla". Den som väntar på nått gott! :-)

YESSSS!!!!

thelaughingmadman
25 januari 2013 · 711 Inlägg

chrizz skrev:

Minister skrev:

chrizz skrev:
PS #2. Håll ögonen på http://motr.com inom kort, samt tipsa era brittiska forum-vänner. Det är inte långt kvar nu efter alla förseningar!

Spännande! Kommer Motr att på något sätt integreras med Garaget, eller behöver man starta ett nytt konto där?

De kommer att vara helt separerade på alla sätt. Två helt olika sajter (som förvisso kommer se väldigt lika ut, om inte i det närmaste identiska). Båda baseras på samma underliggande system vi utvecklat.

Mvh

Hej,

Kommer ni dela på databasen, eller är det bara själva databasdesignen som är gemensam nämnare?
I första fallet så kan blir det ju lätt att använda motr för befintliga användare.
I annat fall borde det vara enkelt att flytta över användare till den andra databasen?

Fräsch design också - mycket skönare med ljusa bakgrunder!

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
chrizz Administratör
25 januari 2013 · 11 780 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

chrizz skrev:

Minister skrev:
Spännande! Kommer Motr att på något sätt integreras med Garaget, eller behöver man starta ett nytt konto där?

De kommer att vara helt separerade på alla sätt. Två helt olika sajter (som förvisso kommer se väldigt lika ut, om inte i det närmaste identiska). Båda baseras på samma underliggande system vi utvecklat.

Mvh

Hej,

Kommer ni dela på databasen, eller är det bara själva databasdesignen som är gemensam nämnare?
I första fallet så kan blir det ju lätt att använda motr för befintliga användare.
I annat fall borde det vara enkelt att flytta över användare till den andra databasen?

Fräsch design också - mycket skönare med ljusa bakgrunder!

Helt separata sajter som jag skrev. Motr är inte för er i sverige, den är för britterna, så att föra över konton och annat från Garaget känns inte alls rätt tycker jag.

Håller med om den ljusare designen, jag gillar det smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
bihra Fotograf
25 januari 2013 · 142 Inlägg

juhaaan skrev:
När det är vitt på sidorna som det är nu känns det bara som att sidan inte har laddat klart/buggar =/

Det trodde jag tills jag såg att det var en ny release yikes

simlar
25 januari 2013 · 5 516 Inlägg

Jimi skrev:
Jag tyckte det var gött med den mörka designen... skönt att vila ögonen på något annat än till ex. facebooks kalla design.

juhaaan skrev:
När det är vitt på sidorna som det är nu känns det bara som att sidan inte har laddat klart/buggar =/

Håller helt med båda två. Gillar verkligen inte denna ljusa bakgrund, mycket skönare med en lite mörkare speciellt när man sitter på 24" skärm med 1920x1200 upplösning när det blir 12cm som är tomt på varje sida av ämnet.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
chrizz Administratör
25 januari 2013 · 11 780 Inlägg

Du behöver inte maximera webbläsaren när du har så högupplöst skärm. En stor fördel med hög upplösning är att man får plats med mycket på skärmen samtidigt, t.ex. flera webbläsare, eller andra program bredvid varandra.

Den ljusa bakgrunden är en vanesak, jag lovar smile

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
firefreak Eldknast
25 januari 2013 · 915 Inlägg

Sidan är så sjukt trevlig att använda innan alla annonsfälten läggs på. Såhär skulle den alltid varit... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)
simlar
25 januari 2013 · 5 516 Inlägg

chrizz skrev:
Du behöver inte maximera webbläsaren när du har så högupplöst skärm. En stor fördel med hög upplösning är att man får plats med mycket på skärmen samtidigt, t.ex. flera webbläsare, eller andra program bredvid varandra.

Den ljusa bakgrunden är en vanesak, jag lovar smile

mvh

Nä det behövs ju inte, men har dubbla skärmar och är van vid att ha webbläsaren i fullskärm därför jag kör i fullskärmsläge då allt annat intressant som t.ex spotify, temperaturer m.m ryms på den andra skärmen.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Lillalilja
25 januari 2013 · 529 Inlägg

Jag saknar två saker som finns på flashback, att man ska kunna välja eget tema (vitt, ljust, natt etc) samt att kunna ställa in sidbredden. Jag personligen skulle tycka att det var bättre om själva sidan använde hela skärmen, istället för att det ska vara tomt på sidorna.

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Neuro Administratör
25 januari 2013 · 139 Inlägg

simlar skrev:
Håller helt med båda två. Gillar verkligen inte denna ljusa bakgrund, mycket skönare med en lite mörkare speciellt när man sitter på 24" skärm med 1920x1200 upplösning när det blir 12cm som är tomt på varje sida av ämnet.

Jag hittade en snabb och enkel lösning på problemet big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131669/131669-0cb9fe13cf0e724bd6cc1c451cbf3c9b.jpg

Skämt åsido, det är i mångt och mycket en vanesak.

Ett tips om man tycker att det är bländande med ljusa sidor när man sitter i mörkret är att använda F.lux som automatisk kan göra din skärm mörkare när det börjar bli kväll/natt.

Maso
25 januari 2013 · 45 Inlägg

HiTek skrev:
Gôtt med uppdateringar! Stora som små big_smile

Agree!!

aifia
25 januari 2013 · 18 Inlägg

Neuro, den plastiga & äggformade webbkameran kan inte ha kostat många kronor? big_smile cool

Why so serious?
simlar
25 januari 2013 · 5 516 Inlägg

Neuro skrev:

simlar skrev:
Håller helt med båda två. Gillar verkligen inte denna ljusa bakgrund, mycket skönare med en lite mörkare speciellt när man sitter på 24" skärm med 1920x1200 upplösning när det blir 12cm som är tomt på varje sida av ämnet.

Jag hittade en snabb och enkel lösning på problemet big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/132/131669/131669-0cb9fe13cf0e724bd6cc1c451cbf3c9b.jpg

Skämt åsido, det är i mångt och mycket en vanesak.

Ett tips om man tycker att det är bländande med ljusa sidor när man sitter i mörkret är att använda F.lux som automatisk kan göra din skärm mörkare när det börjar bli kväll/natt.

Hehe ja det var en fin lösning wink

Det jag brukar göra om jag tycker det lyser för starkt från skärmen är att tända skrivbordslampan och sätta den bakom skärmen så man får "backlight", riktigt skönt för ögonen när man sitter uppe och ugglar. Men gillar ändå inte när det är mycket ljust på sidorna, ska det vara mycket tomt på kanterna så är grått det jag tycker är mest bekvämt.

Senast redigerat av simlar (25 januari 2013)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Neuro Administratör
25 januari 2013 · 139 Inlägg

aifia skrev:
Neuro, den plastiga & äggformade webbkameran kan inte ha kostat många kronor? big_smile cool

Börjar bli off topic, men jo, den var dyr på sin tid. sad

juhaaan
25 januari 2013 · 619 Inlägg

Kan inte kolla får fan ont i ögonen av allt vitt :S

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang