Tjena allihopa. Har funderat fram å tillbaka hur fan jag ska ha de. Har sett liknande byggen, då får dom vinkla motorn ganska kraftigt för att få de att linja upp bra mot bakaxeln.
Jag har det såhär just nu, det kan väl fan inte spela någon roll om motorn lutar lite?
då blir det ungefär sånhär vinkel på kardanen ner mot stödlagret. Har jag motorn helt rak så är det sån jävla vinkel nedåt, så jag tror inte det kommer hålla med drivknutar och allt va det heter.. Men så som det är nu borde funka ganska bra
för övrigt små grejar jag med allt annat runtomkring
Nya lagerskålar på plats, ska bara fixa fett till lagren sen smätter vi på dom på spindlarna
vist liten lutning gör nog inget men det såg ut att luta bakåt rätt mycket.
kan inte sänka motorn mer i fronten utan att modifiera i framvagnsbalken då motorn ligger bara några millimeter över, och det vill jag inte göra. Har kollat några andra byggen och deras motorer verkar luta ungefär lika mycket. Det borde fungera utan några bekymmer
kan inte sänka motorn mer i fronten utan att modifiera i framvagnsbalken då motorn ligger bara några millimeter över, och det vill jag inte göra. Har kollat några andra byggen och deras motorer verkar luta ungefär lika mycket. Det borde fungera utan några bekymmer
Har andra kört med ungefär samma vinkel borde ju du också kunna göra det men alltid så rakt som möjligt vill man väl ha det utav olika anledningar men du får kompensera med att åka lite högre i bak o lågt i fram
Har andra kört med ungefär samma vinkel borde ju du också kunna göra det men alltid så rakt som möjligt vill man väl ha det utav olika anledningar men du får kompensera med att åka lite högre i bak o lågt i fram
Yes, det borde inte va några problem. Blir det problem lär jag ju märka det i framtiden och får göra om det då! haha Ja lite dragracing stuk på de hela
Okej förstår ditt bekymmer borde gå tycker jag ändå. Bara testa och se
Okej förstår ditt bekymmer borde gå tycker jag ändå. Bara testa och se
Borde ju inte va några bekymmer med oljan eller nått i motorn, de enda jag kan tänka mig är oljan i växellådan som hamnar lite långt bak så vet inte hur de blir..
Har gjort plattorna till motorfästena, ska skära ut en bit för vevhusvent burken och sneskära de långa för oljereturen från turbon så det är lite små modifikationer kvar. Får se när jag svetsar på vingarna!
godkväll/natt. Jag och polaren va i garaget ikväll och snickrade ihop ett motorfäste, innan de var de mycket tänk hur jag skulle ha hela motorn osv.. gick väldigt mycket tid till att prova olika saker och skit. Sen tröt gasen så vi kunde inte börja på andra sidan
anyway så svissa ja ihop skiten och de satt som en smäck!
ny gas fixad idag så smidde i hop det andra motorfästet också, så nu står motorn på egen hand, bara växellådan som skall pallas upp med en balk också, det blir nog helgens jobb