3442
Sök

Extraktorgrenrör Volvo 740

278 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
Hej! Har upptäckt ett litet problem när jag skulle byta till extraktorrör på bilen..

Som det ser ut nu så sitter lambdasonden monterad på originala grenröret men på extraktorröret går de 4 rören från cylindrarna inte ihop förrens senare ( 4-2-1 rör )så vet inte var jag ska montera lambdasonden? någon som gjort detta på 740 tidigare som kan ge svar på vad man ska göra? smile

Tack på förhand !

118 Inlägg
30 januari 2013
Måste väl sitta där alla rör går ihop? är kabeln för kort?

278 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
rjohansson_ skrev:
Måste väl sitta där alla rör går ihop? är kabeln för kort?

Ja den ska sitta där alla rören går ihop och på ett extraktorrör är det i slutänden = under bilen.. Men kanske kablarna når om man drar om dom lite, får pröva smile

Men går det att förlänga om de inte skulle nå ?

1 Inlägg
2 februari 2013
Fixa en anan lamda med längre kabel och svetsa på en rör bit med gänga och sätt den längre ner bara de har jag gjort på några stycken;)

847 Inlägg
2 februari 2013
gör som jeffyboy säger, när du har 4-2-1 (det har jag oxå) i slutet på dom 2sista rören där det går ihop till 1 rör sitter det gänga för att fästa lambdasonden smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

278 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
Crxkoffe skrev:
gör som jeffyboy säger, när du har 4-2-1 (det har jag oxå) i slutet på dom 2sista rören där det går ihop till 1 rör sitter det gänga för att fästa lambdasonden smile

Var får man tag på en lambda med längre kablar då?smile själva hålet nere i röret är inga problem för det är bara att borra o svetsa på en mutter med rätt gänga:)

Långtradarchaufför
282 Inlägg
5 februari 2013
Skarva ihop kablarna till längre, kolla bara rätt färg på kabeln sitter likaså i den extra, för är säkert olika färg på dom för kan va mellan 2 till 4 olika styck

BMW - Det stavas som det låter:)

278 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
Poulsen462 skrev:
Skarva ihop kablarna till längre, kolla bara rätt färg på kabeln sitter likaså i den extra, för är säkert olika färg på dom för kan va mellan 2 till 4 olika styck

Hört att det inte är bra att skarva dom?

2 011 Inlägg
2 mars 2013
Var ett tag sedan du skrev detta, men fick du rätt på det?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

278 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Clintan66 skrev:
Var ett tag sedan du skrev detta, men fick du rätt på det?

Jag har faktiskt inte börjat på det ens haha big_smile men tror att sladden når om man drar om den lite smile

Kan ju passa på o fråga hur man enklast får av grenrörsmuttrarna utan att dra itu bultarna ?

och om man skulle dra av en bult, hur gör man enklast då ? smile

Sök