Hej! Har upptäckt ett litet problem när jag skulle byta till extraktorrör på bilen..
Som det ser ut nu så sitter lambdasonden monterad på originala grenröret men på extraktorröret går de 4 rören från cylindrarna inte ihop förrens senare ( 4-2-1 rör )så vet inte var jag ska montera lambdasonden? någon som gjort detta på 740 tidigare som kan ge svar på vad man ska göra?
Måste väl sitta där alla rör går ihop? är kabeln för kort?
Ja den ska sitta där alla rören går ihop och på ett extraktorrör är det i slutänden = under bilen.. Men kanske kablarna når om man drar om dom lite, får pröva
gör som jeffyboy säger, när du har 4-2-1 (det har jag oxå) i slutet på dom 2sista rören där det går ihop till 1 rör sitter det gänga för att fästa lambdasonden
Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
gör som jeffyboy säger, när du har 4-2-1 (det har jag oxå) i slutet på dom 2sista rören där det går ihop till 1 rör sitter det gänga för att fästa lambdasonden
Var får man tag på en lambda med längre kablar då? själva hålet nere i röret är inga problem för det är bara att borra o svetsa på en mutter med rätt gänga:)
Skarva ihop kablarna till längre, kolla bara rätt färg på kabeln sitter likaså i den extra, för är säkert olika färg på dom för kan va mellan 2 till 4 olika styck
Skarva ihop kablarna till längre, kolla bara rätt färg på kabeln sitter likaså i den extra, för är säkert olika färg på dom för kan va mellan 2 till 4 olika styck