7419
Sök

Köpråd: Skoda Octavia 2013 års modell TDI

1 863 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Sitter och funderar på att köpa en spritt ny Octavia men skulle vilja ha lite råd om denna modell, motorn är en 105 hästars diesel. Räcker den motorn till att transportera 2 vuxna och 2 barn? Hur är dom utrymmesmässigt? Om man jämför med en 9-5a som jag har nu.
Ska man välja manuell eller automatlåda?

Berätta gärna om ni har åsikter, synpunkter om denna bil.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

5 168 Inlägg
6 februari 2013
lättast och kolla utrymmerna är nog att helt enkelt ta med det du behöver som ungar, tant och ev barnvagn och helt enkelt provlassa och klämma och känna smile sen är det nog en förbaskat bra bil smile tycker personligen skoda verkar vara driftsäkra. dsg lådan är väl alternativet om du ska ha automat och den lådan är helt underbar smile men tyvärr dras den av en del problem. dieselmotorn skulle jag säga är driftsäker. går billigt och kul att köra. smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Forummoderator
18 530 Inlägg
6 februari 2013
Kör ibland en Superb DSG med 140-hk dieseln. Den är mer än lovligt trött. Provkör!!! Annars är det fina bilar idag. Inget och anmärka på där. Fast nog hade den gjort sig bra med automaten som enligt ovan påpekats är av lite skiftande kvalitet.

Fördel med automat: Bilen tappar inget turbotryck mellan växlingarna och känns "pigg"

1 037 Inlägg
6 februari 2013
Dieselsmurfen skrev:
Kör ibland en Superb DSG med 140-hk dieseln. Den är mer än lovligt trött. Provkör!!! Annars är det fina bilar idag. Inget och anmärka på där. Fast nog hade den gjort sig bra med automaten som enligt ovan påpekats är av lite skiftande kvalitet.

Fördel med automat: Bilen tappar inget turbotryck mellan växlingarna och känns "pigg"

O jag kör Superb DSG som taxi med 170hk Dieseln, den är tvärtom, Passar perfekt till Superben och snål som attan är den också, gått 22000 ml nu och den tuffar på utan problem, jäkligt fina bilar och många som tror att de åker i en mercedes, många kunder som påpekar det smile

Sök