Besikta bilen med fel på motorn.

Lindevik
10 februari 2013 · 10 Inlägg

Hejsan, Det är så att jag har en s40 t4 som jag har fått gratis pga att den bara gick på 3 cylindrar. Och då funderar jag på att att köpa en ny motor till den. Men det är ju så att det kan vara en hel del fel på bilen som jag inte vet om. Och funderar då på att besikta bilen fast jag vet att det är fel på motorn. För då får jag ju reda på om det är några fler fel på bilen. För som student så är man inte så tät i plånboken och ska jag då lägga ut några tusen på en motor och sen besikta och sen få en massa tvåor så blir det ju ännu dyrare. Så då funderar jag på om man skulle besikta bilen för det kostar ju inte så mycket. Eller blir det lika billigt om man skulle få bilen till en verkstad som går igenom den? Är inte så kunnig inom detta så därför frågar jag er vad ni tycker smile

MvH Lindevik

Thullen
10 februari 2013 · 1 653 Inlägg

Kör inom besiktningen, kostar 320 spänn å du får en "att-göra-lista"..

Men är du säker att du måste byta motor? Kan ju va ett busenkelt fel att en cylinder inte går...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
rjohansson_
10 februari 2013 · 118 Inlägg

kan bli knepigt med avgasvärden om den inte går som den ska?
sen vet jag inte om dom gillar att man kommer in med en bil som inte fungerar som den ska överhuvudtaget hmm

Lindevik
10 februari 2013 · 10 Inlägg

Vi har kompressionsmätt och den visar ingen komp på två:ans cylinder sad

Lindevik
10 februari 2013 · 10 Inlägg

rjohansson_ :  Jo, det kan jag ju förstå att dom inte tycker om men betalt får dom ju iaf smile


Men skulle det vara en bra idé för att få reda på fler 2:or om det nu är några ? smile

Thullen
10 februari 2013 · 1 653 Inlägg

Det e ju bara säga som det är när du åker in med den, att du är medveten om att den går som en påse skit och inte kommer klara motortesten, men att du vill veta om resten av bilen är lön att göra vid eller ej..
Ser inte varför de skulle bli sura över det.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Lindevik
10 februari 2013 · 10 Inlägg

Då tror jag att det blir så. Tack för svar! smile

rjohansson_
10 februari 2013 · 118 Inlägg

nä dom kan säker hjälpa till med att kolla igenom bilen? men tro inte att den kommer gå igenom om den inte går på alla cylindrar. men de kanske du inte hade räknat med heller

Lindevik
10 februari 2013 · 10 Inlägg

Nej, givetvis hade jag räknat med ett icke godkänt. Det jag vill veta är om det är mer fel lr inte bara så jag inte lägger ner en massa pengar i onödan smile

rjohansson_
10 februari 2013 · 118 Inlägg

det kan dom nog hjälpa dej med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang