Chippa en v70 2001 med 140 hästar och automatlåda?

prajtor
12 februari 2013 · 57 Inlägg

Tjena
har just köpt en v70 från 2001 som är slö och har hört att det är samma motor som också ger 170 hästar. Borde man programmera om bilen? vilka fördelar /nackdelar finns? var gör man det bäst och billigast i västra götaland?

mr_green
12 februari 2013 · 847 Inlägg

Finns chip/ program som ger 188hk. Blir en avsevärd skillnad. Finns många firmor. Bara googla runt lite hittar du. Vågar inte tipsa om firmor längre.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
prajtor
12 februari 2013 · 57 Inlägg

att det blir skillnad fattar jag, finns några nackdelar?

mr_green
12 februari 2013 · 847 Inlägg

Nä ska inte finns några nackdelar vad jag vet.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
spokenratt
13 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Här har du! http://atechmotor.com/default.asp grymma på volvo!!

MEN!! Det är inte alls säkert att det blir någon 170hk motor på dessa!! Det beror helt på vilken av 140hk versionerna det är, är väl så att skillnaden är mek eller el spjäll om jag inte är helt fel ute! Jag är för osäker på årsmodellerna på den motorn så jag vågar inte säga ja eller nej, men ATM kan kolla det till dig om inte annat och även om det inte går kan du säkert få andra bra tips!

Och nej, chip på dessa skadar inte...

Senast redigerat av spokenratt (13 februari 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Christian S
13 februari 2013 · 4 816 Inlägg

spokenratt skrev:
Här har du! http://atechmotor.com/default.asp grymma på volvo!!

MEN!! Det är inte alls säkert att det blir någon 170hk motor på dessa!! Det beror helt på vilken av 140hk versionerna det är, är väl så att skillnaden är mek eller el spjäll om jag inte är helt fel ute! Jag är för osäker på årsmodellerna på den motorn så jag vågar inte säga ja eller nej, men ATM kan kolla det till dig om inte annat och även om det inte går kan du säkert få andra bra tips!

Och nej, chip på dessa skadar inte...

sitter elektronisktgasspjäll from 99 och det är from 99 som 140hk och 170 är samma motor fast med olika programvaror wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
spokenratt
13 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Christian S skrev:

spokenratt skrev:
Här har du! http://atechmotor.com/default.asp grymma på volvo!!

MEN!! Det är inte alls säkert att det blir någon 170hk motor på dessa!! Det beror helt på vilken av 140hk versionerna det är, är väl så att skillnaden är mek eller el spjäll om jag inte är helt fel ute! Jag är för osäker på årsmodellerna på den motorn så jag vågar inte säga ja eller nej, men ATM kan kolla det till dig om inte annat och även om det inte går kan du säkert få andra bra tips!

Och nej, chip på dessa skadar inte...

sitter elektronisktgasspjäll from 99 och det är from 99 som 140hk och 170 är samma motor fast med olika programvaror wink

Där kom det wink Då är det bara att ringa ATM, chippa på och vara glad!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
rjohansson_
13 februari 2013 · 118 Inlägg

en nackdel är väl högre lite bensinförbrukning

nixon89 klabbarpan
13 februari 2013 · 3 041 Inlägg

Helt ofarligt att chippa den. Bränsleförbrukningen är densamma om inte bättre. Självklart högre vid hög belastning. Automaten klarar det utan problem smile
Passa även på att ge bilen en ordentlig service med om det inte är gjort.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
spokenratt
13 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Mjae.. förbrukningen brukar gå upp för att det är roligare att gasa...
På mina bilar har jag inte märkt något vid normalkörning mer än på T5an jag har idag där den steg iom E85 konverteringen..

Annars lär man inte märka något, trotts att en del ÅF säger att den kommer sjunka något, men som sagt, chipp leder till mer gas och därav mer förbrukning wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
rjohansson_
13 februari 2013 · 118 Inlägg

det jag har hört om dessa motorer är att på 140hk versionen öppnas inte gasspjället helt pga mjukvaran inte tillåter det, annars är dom lika? kommer inte från någon jätte trolig källa men stämmer det?

och som spokenratt säger, så ju roligare det är å gasa ju mer gasar man wink

nixon89 klabbarpan
13 februari 2013 · 3 041 Inlägg

Självklart sticker det iväg om man gasar wink

Jupp spjället är spärrat så det öppnar ej helt på 140hk.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Christian S
13 februari 2013 · 4 816 Inlägg

rjohansson_ skrev:
det jag har hört om dessa motorer är att på 140hk versionen öppnas inte gasspjället helt pga mjukvaran inte tillåter det, annars är dom lika? kommer inte från någon jätte trolig källa men stämmer det?

som jag skrev längre upp i tråden så är det samma motor med olika programvaror.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang