5644
Sök

Vilket sportavgasystem till volvo v70 2.5t -99?

450 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
som rubrik. funderar på el halvsats alt en helsats med racekatt och hela köret. siktar på 3". vill ju helst ha ngt vettigt så man slipper så mycket resonansljud som möjligt. fast kanske blir svårt och kombinera de? vilket/vilka kan ni rekomendera?

1 196 Inlägg
15 februari 2013
Jt utan problem, riktigt mycket avgassystem för pengarna

450 Inlägg
15 februari 2013
jag skulle säga ferrita alt uppsala avgasteknik om du har vägarna förbi uppsala

450 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
kollade på jt men dom var ju lite dyrare än alla andra sen ser de ju inte ut som att man tar bort den bakersta ljuddämparen heller. hittade dock detta: http://www.scstyling.com/avgassystem-vo … -5380.aspx vad tror ni om de?

A.Sörman
1 299 Inlägg
15 februari 2013
Jt är nästan alltid billigast.Här har du en halvsats som låter riktigt gott från jt    
JT25-H/1 3" Halvsats passar Volvo S/V70 97-00 1st dämpare pris 3495

450 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
just de ja, glömde skriva att jag helst vill ha med dubbla utblås. är det de från scsstyling som gäller då kanske?

A.Sörman
1 299 Inlägg
16 februari 2013
Dom har även twinpipe kostar 5100kr men det bästa är å ringa dom sen är deras även tre tum låter liter mer

Men det på sc är säkert kanon bra men lite väll tyst för min smak

Large Cap
1 816 Inlägg
16 februari 2013
Polarens fd 855 t5 hade de där twinpipe systemet från SC-Styling som du länkade ChrisO, blev ett riktigt trevligt avgasljud! Bra pris också.

450 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
Westergren skrev:
Polarens fd 855 t5 hade de där twinpipe systemet från SC-Styling som du länkade ChrisO, blev ett riktigt trevligt avgasljud! Bra pris också.

låter gött. jo det var ju faktiskt ett bra pris.

Westergren skrev:
Dom har även twinpipe kostar 5100kr men det bästa är å ringa dom sen är deras även tre tum låter liter mer.

okey. får ta och prata med dom då.

föresten. hur mycket mera göra ett helsystem med racekatt och 3" downpipe?

A.Sörman
1 299 Inlägg
16 februari 2013
Det gör ganska mycket. Kanske inte blir jätte mycket högre ljud men låter bra mycket godare.

Det kostar ju dock lite mer.typ 9till10k

Har köpt  dom vanligaste märkena som finns till Volvo jt.feritta.simons tycker personligen att jt låter bäst.

450 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Okey. får kika runt lite då. tänkte även höra om sportavgasystem ger någon märkbar effekt med halvsats vs 3" helsats med racekatt?

Large Cap
1 816 Inlägg
18 februari 2013
ChrisO skrev:
Okey. får kika runt lite då. tänkte även höra om sportavgasystem ger någon märkbar effekt med halvsats vs 3" helsats med racekatt?

Halvsats ger enligt mig knappt märkbar skillnad, enbart ljud skulle jag säga. Skulle möjligtvis kunna vara liiite piggare på högre varv då avgaserna evakueras snabbare/lägre mottryck.

Helsats ger den största skillnaden mellan dom två olika satserna tack vare 3" downpipen.

För att kort sammanfatta dom två olika satserna; är du ute efter ljud enbart - välj halvsats 2,5"/3"
är du ute efter effekt samt ljud - välj helsats

Sök