Polisbilsbygge

Mitt andra polisbygge
  • 224 Följare
  • 135 470 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 maj 2013
Fabbhoe
18 mars 2013 · 144 Inlägg

Fan va grymt! big_smile

Volvo 854 (1996)
polisjerran
18 mars 2013 · 66 Inlägg

Riktigt nice!

EckeHolmgren T5 & R Fantast
18 mars 2013 · 1 279 Inlägg

Går i extrem avundsjuka:)

Erik H
rjohansson_
18 mars 2013 · 118 Inlägg

fan så fint smile
vore kul att ha en polisbil att åka runt i

robertfab
18 mars 2013 · 490 Inlägg

Fan va rätt!

Kör hårt!

Jag kör själv en vit "civil" look-a-like Saab 95 kombi -07:a, men tonade rutor och extra antenner på taket, röd/blått blixtljus i framrutan och små i grillen, extra backljus under kofångaren bak.

Man märker SNABBT vilka som "är med" i trafiken när man är ute å kör, vissa blåser på som fan, ser inget-hör inget........   Men vissa, och då en liten klick människor: "stajlade bilar" ser mig på håll och kör lugnt å fint....


HAHAHAHA!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
Rohlin94
18 mars 2013 · 386 Inlägg

robertfab skrev:
Fan va rätt!

Kör hårt!

Jag kör själv en vit "civil" look-a-like Saab 95 kombi -07:a, men tonade rutor och extra antenner på taket, röd/blått blixtljus i framrutan och små i grillen, extra backljus under kofångaren bak.

Man märker SNABBT vilka som "är med" i trafiken när man är ute å kör, vissa blåser på som fan, ser inget-hör inget........   Men vissa, och då en liten klick människor: "stajlade bilar" ser mig på håll och kör lugnt å fint....


HAHAHAHA!

Låter som man kan ha skit kul big_smile

westerling
19 mars 2013 · 131 Inlägg

Rohlin94 skrev:

robertfab skrev:
Fan va rätt!

Kör hårt!

Jag kör själv en vit "civil" look-a-like Saab 95 kombi -07:a, men tonade rutor och extra antenner på taket, röd/blått blixtljus i framrutan och små i grillen, extra backljus under kofångaren bak.

Man märker SNABBT vilka som "är med" i trafiken när man är ute å kör, vissa blåser på som fan, ser inget-hör inget........   Men vissa, och då en liten klick människor: "stajlade bilar" ser mig på håll och kör lugnt å fint....


HAHAHAHA!

Låter som man kan ha skit kul big_smile

Vem skulle inte sakta ner om man såg en sån "civil" bil, bara jobbigt i min mening..
kan dock inte klaga på detta polisbils bygge, riktigt grymt!, saktar gärna ner bakom smile

Andromeda Rumpmas
20 mars 2013 · 3 860 Inlägg

Rohlin94 skrev:

robertfab skrev:
Fan va rätt!

Kör hårt!

Jag kör själv en vit "civil" look-a-like Saab 95 kombi -07:a, men tonade rutor och extra antenner på taket, röd/blått blixtljus i framrutan och små i grillen, extra backljus under kofångaren bak.

Man märker SNABBT vilka som "är med" i trafiken när man är ute å kör, vissa blåser på som fan, ser inget-hör inget........   Men vissa, och då en liten klick människor: "stajlade bilar" ser mig på håll och kör lugnt å fint....


HAHAHAHA!

Låter som man kan ha skit kul big_smile

Kul idé med polisbilen!

Och till citeringen: Det är ju just det med att "ha skitkul" på andra trafikanters bekostnad som bryter mot lagen, eller hur?
Varför kör en del lugnt och fint när de tror att de åker framför en snutbil? Just för att de tror att de åker framför en snutbil, eftersom du försökt få bilen att se ut som en civilbil. Då undrar jag om det faktiskt inte är så att det räcker för att du ska anses bryta mot lagen om "föregivande av allmän ställning" eller vad den heter.
Du försöker ju aktivt få folk i trafiken att tro att du rattar en civil polisbil för att "ha kul".

Personligen tycker jag som sagt att det är en kul idé med polisbil, men mindre kul att åka och "jaga" folk i trafiken för att observera deras reaktioner.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Jonbe
20 mars 2013 · 315 Inlägg

Andromeda skrev:

Rohlin94 skrev:

robertfab skrev:
Fan va rätt!

Kör hårt!

Jag kör själv en vit "civil" look-a-like Saab 95 kombi -07:a, men tonade rutor och extra antenner på taket, röd/blått blixtljus i framrutan och små i grillen, extra backljus under kofångaren bak.

Man märker SNABBT vilka som "är med" i trafiken när man är ute å kör, vissa blåser på som fan, ser inget-hör inget........   Men vissa, och då en liten klick människor: "stajlade bilar" ser mig på håll och kör lugnt å fint....


HAHAHAHA!

Låter som man kan ha skit kul big_smile

Kul idé med polisbilen!

Och till citeringen: Det är ju just det med att "ha skitkul" på andra trafikanters bekostnad som bryter mot lagen, eller hur?
Varför kör en del lugnt och fint när de tror att de åker framför en snutbil? Just för att de tror att de åker framför en snutbil, eftersom du försökt få bilen att se ut som en civilbil. Då undrar jag om det faktiskt inte är så att det räcker för att du ska anses bryta mot lagen om "föregivande av allmän ställning" eller vad den heter.
Du försöker ju aktivt få folk i trafiken att tro att du rattar en civil polisbil för att "ha kul".

Personligen tycker jag som sagt att det är en kul idé med polisbil, men mindre kul att åka och "jaga" folk i trafiken för att observera deras reaktioner.

Man utger sig inte för att vara Polis bara för att man sitter i en Polisbil. Så nej, inget man kan åka på i rätten eller liknande.

Volvo XC70 "Civilaren" (2001)
rjohansson_
20 mars 2013 · 118 Inlägg

Andromeda skrev:

Rohlin94 skrev:

robertfab skrev:
Fan va rätt!

Kör hårt!

Jag kör själv en vit "civil" look-a-like Saab 95 kombi -07:a, men tonade rutor och extra antenner på taket, röd/blått blixtljus i framrutan och små i grillen, extra backljus under kofångaren bak.

Man märker SNABBT vilka som "är med" i trafiken när man är ute å kör, vissa blåser på som fan, ser inget-hör inget........   Men vissa, och då en liten klick människor: "stajlade bilar" ser mig på håll och kör lugnt å fint....


HAHAHAHA!

Låter som man kan ha skit kul big_smile

Kul idé med polisbilen!

Och till citeringen: Det är ju just det med att "ha skitkul" på andra trafikanters bekostnad som bryter mot lagen, eller hur?
Varför kör en del lugnt och fint när de tror att de åker framför en snutbil? Just för att de tror att de åker framför en snutbil, eftersom du försökt få bilen att se ut som en civilbil. Då undrar jag om det faktiskt inte är så att det räcker för att du ska anses bryta mot lagen om "föregivande av allmän ställning" eller vad den heter.
Du försöker ju aktivt få folk i trafiken att tro att du rattar en civil polisbil för att "ha kul".

Personligen tycker jag som sagt att det är en kul idé med polisbil, men mindre kul att åka och "jaga" folk i trafiken för att observera deras reaktioner.

så länge du inte personligen låtsas vara polis så är de lugnt. du kan väl inte rå för att folk tror din bil är cilivpolis wink

Andromeda Rumpmas
20 mars 2013 · 3 860 Inlägg

rjohansson_ skrev:

Andromeda skrev:

Rohlin94 skrev:

Låter som man kan ha skit kul big_smile

Kul idé med polisbilen!

Och till citeringen: Det är ju just det med att "ha skitkul" på andra trafikanters bekostnad som bryter mot lagen, eller hur?
Varför kör en del lugnt och fint när de tror att de åker framför en snutbil? Just för att de tror att de åker framför en snutbil, eftersom du försökt få bilen att se ut som en civilbil. Då undrar jag om det faktiskt inte är så att det räcker för att du ska anses bryta mot lagen om "föregivande av allmän ställning" eller vad den heter.
Du försöker ju aktivt få folk i trafiken att tro att du rattar en civil polisbil för att "ha kul".

Personligen tycker jag som sagt att det är en kul idé med polisbil, men mindre kul att åka och "jaga" folk i trafiken för att observera deras reaktioner.

så länge du inte personligen låtsas vara polis så är de lugnt. du kan väl inte rå för att folk tror din bil är cilivpolis wink

Är du riktigt säker på det?

Det känns ändå som att om du aktivt cruisar runt och försöker få folk att tro att du rattar en civilare för att få fram reaktioner så utger du dig faktiskt för att vara polis.

Typ som om jag skulle gå runt i en nästan korrekt polisuniform och flasha en nästan korrekt polisbricka med en soft airgun i det nästan korrekta polisbältet, och sedan påstå att folk får skylla sig själva om de gick på att jag var polis. Förstår du hur jag menar?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Jonbe
20 mars 2013 · 315 Inlägg

Andromeda skrev:

rjohansson_ skrev:

Andromeda skrev:

Kul idé med polisbilen!

Och till citeringen: Det är ju just det med att "ha skitkul" på andra trafikanters bekostnad som bryter mot lagen, eller hur?
Varför kör en del lugnt och fint när de tror att de åker framför en snutbil? Just för att de tror att de åker framför en snutbil, eftersom du försökt få bilen att se ut som en civilbil. Då undrar jag om det faktiskt inte är så att det räcker för att du ska anses bryta mot lagen om "föregivande av allmän ställning" eller vad den heter.
Du försöker ju aktivt få folk i trafiken att tro att du rattar en civil polisbil för att "ha kul".

Personligen tycker jag som sagt att det är en kul idé med polisbil, men mindre kul att åka och "jaga" folk i trafiken för att observera deras reaktioner.

så länge du inte personligen låtsas vara polis så är de lugnt. du kan väl inte rå för att folk tror din bil är cilivpolis wink

Är du riktigt säker på det?

Det känns ändå som att om du aktivt cruisar runt och försöker få folk att tro att du rattar en civilare för att få fram reaktioner så utger du dig faktiskt för att vara polis.

Typ som om jag skulle gå runt i en nästan korrekt polisuniform och flasha en nästan korrekt polisbricka med en soft airgun i det nästan korrekta polisbältet, och sedan påstå att folk får skylla sig själva om de gick på att jag var polis. Förstår du hur jag menar?

Tycker vi ska släppa detta ämnet för projekttrådsskaparens skull. Men NEJ det är inte olagligt på ngt sätt. Om du bär på vapen så åker du dit, om du sen går klädd i ngt som det står POLIS på (alltså kläder) så utger du dig för ngt du inte är fast du inte säger det. Att köra en bil med antenner på är  inte olagligt, folk uppfattar bilar olika.

Volvo XC70 "Civilaren" (2001)
tooffen STHLM(S)LOW
20 mars 2013 · 420 Inlägg

rcy skrev:

Bennfors skrev:
Har du ändrat ngt på kronan? eller ska du täcka över den sen när du kör? smile

Tänkte precis på samma sak.
Har för mig att lagen säger att ordet polis, numren, blåljusramp och sådant får man använda hur man vill, men att det är olagligt att använda just den där kronan eftersom det är polisens logga.
Jag vet att det gäller uniformer, man får ha kopior på polisuniformer men dom får INTE ha den exakta kronan.

yes precis den så kallade "polisloggan" /(kronan) är ett myndighetsmärke och de skulle dom bli riktigt griniga om dom såg och de lär man bli fälld för i tingsrätten.

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
robertfab
20 mars 2013 · 490 Inlägg

Det är inget brott att göra polisen griniga....

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
tooffen STHLM(S)LOW
20 mars 2013 · 420 Inlägg

robertfab skrev:
Det är inget brott att göra polisen griniga....

nene men jobbigt att åka in i värsta fall för att utgöra sig vara en myndighet, gillar byggert oavsätt

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Kalasgasarn
20 mars 2013 · 937 Inlägg

du hade vel åklakar beslut att du fick ha bilen i detta skick eller var det din gammle? smile i vilket fall som helst så är bilen skit häftig big_smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
Pall3
20 mars 2013 · 137 Inlägg

Fråga: Får man köra en bil som är målad som en polisbil?

Svar: Då och då påträffas fordon som är målade så att de liknar polisens tjänstefordon. Är det tillåtet att använde ett sådant fordon, eftersom allmänheten kan tro att det är en polisbil? Det brott som ligger närmast till hands att fundera kring är föregivande av allmän ställning, 17 kap. 15§ brottsbalken. För att det brottet ska komma ifråga krävs att den som kör bilen utger sig för att utöva myndighet.

Att bara köra ett fordon som ser ut som en polisbil innebär i sig inte att man utövar myndighet. Enligt samma bestämmelse är det också straffbart om någon obehörig bär uniform, märke eller annat tjänstetecken. Att köra ett fordon kan inte jämställas med ett bärande, även fordonet är utrustat med attribut eller tjänstetecken som förknippas med polisen. Slutsatsen blir därför att företeelsen inte går att lagföra med stöd av nämnda bestämmelse.

Däremot är det straffbart att fästa larmanordningar till exempel blåljus på ett fordon om de inte genomgått en registreringsbesiktning och godkänts för detta. Sådant godkännande ges endast till utryckningsfordon. Straffet för att underlåta en sådan besiktning är penningböter.

Citerat från Mårten Unbeck som är chefsjurist på polismyndigheten i skåne

Inte mina ord så klaga inte på vad som står, detta är bara svaret man fått

Senast redigerat av Pall3 (20 mars 2013)

Lina-
23 mars 2013 · 1 213 Inlägg

Prem lagd!

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Wamp
24 mars 2013 · 35 Inlägg

Blivit kändis? http://www.aftonbladet.se/senastenytt/t … 6476543.ab eller där finns fler:D

hugge81
24 mars 2013 · 83 Inlägg

Haha min första tanke oxå smile

Gör som Kina köp Volvo!
Volvo T-Gul (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang