6550
Sök

Hjälp att välja småbil

4 261 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Hejsan, Vet att det finns många liknande trådar men behöver verkligen hjälp att välja en småbil och behöver råd från er duktiga garage medlemmar!smile

Är väldigt intresserad av Honda civic mellan 92-99? men det finns inte så många ute och alla som jag har kollat på är nästan helt döda! dvs inga service bok, inga kamremsbyten, etc

Sen kollar jag på mitsubishi colt mellan 90 tal till 00 hatchback , den ser väldigt lik ut som civicen därför tycker ja den är fin.

finns det några andra liknande bilar som dom här 2??? Är det värt att vänta på en bra civic eller är det lika bra köp med en colt???

vill verkligen inte ha nån golf eller nått sånt, och inte heller nån pegueot , mest intresserad av små lätta bensinsnåla och pigga bilar som honda och colt. kom gärna med förslag.

tusen tack för svar.

1 171 Inlägg
20 februari 2013
mest intresserad av små lätta bensinsnåla och pigga bilar

En ekonomisk lösning är att lägga lite mer pengar och skaffa en Yaris eller Aygo. De är lätta, extremt bränslesnåla och ändå ganska mycket bil för en begränsad summa pengar. Man har även en chans att överleva en krock till skillnad från de båda alternativen du funderar på vilket kan vara värt några 1000-lappar extra i investering.

Finns även Seat Arosa och VW Lupo, men tillförlitligheten på dem är lite osäker.

4 261 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
zoopåse skrev:
mest intresserad av små lätta bensinsnåla och pigga bilar

En ekonomisk lösning är att lägga lite mer pengar och skaffa en Yaris eller Aygo. De är lätta, extremt bränslesnåla och ändå ganska mycket bil för en begränsad summa pengar. Man har även en chans att överleva en krock till skillnad från de båda alternativen du funderar på vilket kan vara värt några 1000-lappar extra i investering.

Finns även Seat Arosa och VW Lupo, men tillförlitligheten på dem är lite osäker.

tycker att alla dom bilarna du nämnde är jättefula hoppas ingen tar illa upp men är tacksam för din hjälp.

har lyckats hitta 2 bilar som jag tycker är snygga-billiga-pigga- och det är antingen  colten eller civic.

men dom civisarna jag åkt o kollat på såg spyfärdiga ut, fattar inte hur man kan missköta en bil på ett sånnt sätt..

hade colt kamrem alltså? läste nånstans att alla colt hade kedja??

1 160 Inlägg
20 februari 2013
suzuki swift

4 261 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
horbybonnen skrev:
suzuki swift

tack,,tror jag väljer helre honda eller mitsu

Sök