3200
Sök

Motorbyte på en w202

7 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#1
hejsan!
Ska byta motor på min w202 till en 230 kompressor från en w208.
tänkte kolla om det är någon som vet om det passar utan att behöva svetsa om motorfästen osv
så jag vet ungefär vad som väntar mig hehe wink


5 160 Inlägg
20 februari 2013
#2
beror nog på va de sitter i bilen nu wink brukar passa med olika motorer i olika karosser på merca så länge man flyttar motorfästen från samma motor och kaross kombination. du kan alltså behöva motorfästen från en w202 kompressor typ.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Forummoderator
18 368 Inlägg
20 februari 2013
#3
Hm. Du ska inte besiktiga den sen eller?
Det är väl startspärr på 208:an? Det kan bli lite bökigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#4
mb_pucken skrev:
beror nog på va de sitter i bilen nu wink brukar passa med olika motorer i olika karosser på merca så länge man flyttar motorfästen från samma motor och kaross kombination. du kan alltså behöva motorfästen från en w202 kompressor typ.

Det är 180 som sitter i nu smile jaha okej, tack för svaret.


7 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#5
Dieselsmurfen skrev:
Hm. Du ska inte besiktiga den sen eller?
Det är väl startspärr på 208:an? Det kan bli lite bökigt.

man ser inte skillnaden på motorerna, de ser ungefär precis likadana ut, så kanske avgasvärdera som kan ställa till det i besiktningen. men det löser sig nog smile)


Forummoderator
18 368 Inlägg
20 februari 2013
#6
Antooo skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Hm. Du ska inte besiktiga den sen eller?
Det är väl startspärr på 208:an? Det kan bli lite bökigt.

man ser inte skillnaden på motorerna, de ser ungefär precis likadana ut, så kanske avgasvärdera som kan ställa till det i besiktningen. men det löser sig nog smile)

Det är sant. Men tänk på att även byta tändningslås som hör till nya maskinen och hela linan med stam.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#7
Dieselsmurfen skrev:
Antooo skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Hm. Du ska inte besiktiga den sen eller?
Det är väl startspärr på 208:an? Det kan bli lite bökigt.

man ser inte skillnaden på motorerna, de ser ungefär precis likadana ut, så kanske avgasvärdera som kan ställa till det i besiktningen. men det löser sig nog smile)

Det är sant. Men tänk på att även byta tändningslås som hör till nya maskinen och hela linan med stam.

joo får nog ta och göra det, hoppas de inte blir krångel bara hehe smile
Senast redigerat av Antooo (20 februari 2013)


5 160 Inlägg
20 februari 2013
#8
annars så sätter du i eftermarknadssprut och mappar den tillsammans med annat remhjul på kompressorn wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

7 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#9
mb_pucken skrev:
annars så sätter du i eftermarknadssprut och mappar den tillsammans med annat remhjul på kompressorn wink

det skulle nog oxå funka smile) men blir nog motorbyte hehe


1 Inlägg
20 februari 2013
#10
hahhaa jävla anto



Sök