Började klä stolpen och hållaren i kolfibervinyl idag bara för att testa. Efter att ha googlat lite och fått lite idéer insåg jag att jag ska klä om innertak och alla stolpar med svart tyg.
3D-kolfibervinylen är otroligt lättarbetad när man värmer den. Här är hela stolpen klädd.
Provmontering i bilen. Får vara så tillsvidare. Jag tror fan det kommer bli sjukt snyggt med svart innertak och svart tyg på alla stolpar mm.
Okej... Trots en helg med fullspäckat schema han jag med att pressa in en fälg i blästerskåpet och blåsa av den på utsidan. Underlättar en hel del att kunna glasblästra före lack. Väntar fortfarande på paketet med färgen till fälgarna.
Det som hänt idag är väl bara fortsatt blästring av fälgar och maskering inför lack. Det har ni redan sett så mycket bilder på också. Men jag bjussar på en bild i alla fall. Ett smakprov på tyget jag fått tag på. Är i stort sätt identiskt med det svarta tyg som sitter på dörrsidorna så jag tror det blir skitnice med innertak och stolpar och allt.
OJ! En helt vild helg till Riga med massa party så det blev inte mycket gjort men igår blästrade jag klart dom sista fälgarna och la första lagret mattsvart på insidan på dom.
Ta inte bort vikterna bara på baksidan! Annars ser det bra ut!
Hade inte ork att åka och balansera om dom då jag ändå ev. ska byta däck snart. Kan enkelt lägga i av den mattsvarta färgen där vikterna suttit. Dock kommer jag garanterat att lacka ev nya vikter mattsvarta dom också.
Jaha kromsilverlacken blev efter omständigheterna bra. Spenderat lite tid idag med att maskera inför den orangea lacken. ...tänkt vad allt hade varit enkelt om det var äkta splitfälgar...
Inte mycket att se men en bild i alla fall... Blir lite roligare så.