Köpråd: Tuff bil ~30-40k

hangman
3 mars 2013 · 2 174 Inlägg

trippelturbo skrev:
hangman:

Hur många Saabar har du ägt?
Har haft 3st 9-3 aeros med t7 motorn, aldrig haft några problem med motorn. slitdelar finns på ALLA bilar!

4-5 st. Det är riktiga skit bilar kompisens hade gått 12 fullservad var slut.

Alla som kan något om Saab vet att t7 motorn inte är något och satsa på.

caromania Forummoderator
3 mars 2013 · 9 296 Inlägg

Honda Prelude med H22.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Djo
3 mars 2013 · 10 157 Inlägg

trippelturbo skrev:
Skulle aldrig falla mig in o köpa en japansk. tycker dom är så tråkiga, ljudisoleringen är ju KASS!! O det är verkligen inga bilar man gärna kör några mil i!

Det ska vara tyskt, Saab eller Volvo!

Farsan har kört japanskt toyota och alldrig haft någa problem just nu har han en 01ans toyota rav 4 enbart service inget annat så att säga att japanska bilar är skit är fel och tycker inte den är tråkig att köra heller och som, du kan se kör jag gladeligen en volvo 244a så något partiskt japan freak är jag inte heller.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
trippelturbo Trucker
3 mars 2013 · 2 710 Inlägg

hangman skrev:

trippelturbo skrev:
hangman:

Hur många Saabar har du ägt?
Har haft 3st 9-3 aeros med t7 motorn, aldrig haft några problem med motorn. slitdelar finns på ALLA bilar!

4-5 st. Det är riktiga skit bilar kompisens hade gått 12 fullservad var slut.

Alla som kan något om Saab vet att t7 motorn inte är något och satsa på.

Haha, "alla som kan något om saab vet att t7 motorn inte är något att satsa på"

Du är rolig du!

Fart missbrukare
IceEyes Varningar: För många..
3 mars 2013 · 2 552 Inlägg

trippelturbo skrev:
Skulle aldrig falla mig in o köpa en japansk. tycker dom är så tråkiga, ljudisoleringen är ju KASS!! O det är verkligen inga bilar man gärna kör några mil i!

Det ska vara tyskt, Saab eller Volvo!

Visst, särskilt lustfyllda och karismatiska bilar kan man kanske inte påstå att japanerna konstruerar, men om vi tar en dyrare vagn från Lexus som exempel så kan man nog konstatera att både kvalitén. komforten och ljudnivån är bättre än hos sina svenska och tyska konkurrenter.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Richtenb
4 mars 2013 · 1 365 Inlägg

Japsare har ivarjefall lite känsla. Att sätta sig i en Golf 1.6 eller Polo med liten motor är ju som att ta emotionellt självmord. Tråkigare jävla holk får man ju leta efter. En honda civic med 1.6 liters motor säger ivarjefall någonting, det finns lite skillnad på drag i höga och låga varv osv. den är inte som en linjär VW holk som man varken känner är rolig eller tråkig, man känner fan ingenting utan den tar en från A-B helt utan känsla.   

IceEyes skrev:

trippelturbo skrev:
Skulle aldrig falla mig in o köpa en japansk. tycker dom är så tråkiga, ljudisoleringen är ju KASS!! O det är verkligen inga bilar man gärna kör några mil i!

Det ska vara tyskt, Saab eller Volvo!

Visst, särskilt lustfyllda och karismatiska bilar kan man kanske inte påstå att japanerna konstruerar, men om vi tar en dyrare vagn från Lexus som exempel så kan man nog konstatera att både kvalitén. komforten och ljudnivån är bättre än hos sina svenska och tyska konkurrenter.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang