Captiva 3,2 kamkedja

Redstone
3 mars 2013 · 13 Inlägg

Har ett litet problem!
Motorlampan tänds och felkoden P0008 kommer fram vilket betyder att den känner av något fel på kamkedjan, problemet är bara att den bytades för 4000 mil sedan och då alla tre kedjorna och hela alltet.
Den kan tändas ibland och vara tänd ett tag men sen kan den slockna och inte tändas på en hel vecka(går då inte att tvinga fram lampan genom att pressa bilen).
Hör inget missljud vad jag kan märka.
Den kan ibland vara lite seg på gasen och någon gång på tomgång kan den vibrera lite.
Verkstaden vill testa att byta några givare som sitter där som är fyra stycken för dom tror att det är där problemet är.
Tycker att om det varit kedjan så borde ju lampan tändas oftare eller rättare sagt vara tänd hela tiden för har kedjan sträckt sig så är den ju lös hela tiden. Oljan är bytt till punkt och pricka så det är inget slarv med de.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Svanb3rg
3 mars 2013 · 187 Inlägg

Kan vara en kamaxelgivare som börjat spöka helt klart..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
Redstone
3 mars 2013 · 13 Inlägg

Det roliga med de var att dom ville ha 3136kr st inkl moms men jag hittade i USA för 35$ st och då GM orginal. Skrämmande att dom kan lägga på så mycket. Part nr 12636175 och det är samma som sitter på många av GMs bilar

Svanb3rg
3 mars 2013 · 187 Inlägg

Jävlar..ingen liten skillnad! Tur det finns internet smile

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
Redstone
3 mars 2013 · 13 Inlägg

hade man köpt på firman hade det blivit 12544kr för 4 givare exkl arbete, Fan nya kamkedjor kostar ca 9000kr i material med alla tillbehör. finns ju ingen logik i deras prissättning. får hoppas det hjälper nu med dessa från USA. hade varit skönt att höra från någon som haft samma problem

EmmaHelin
19 oktober 2020 · 1 Inlägg

Hej! Samma fel på min captiva... inlägget är gammalt.. men du kanske kommer ihåg vad det var för fel? Mvh Emma

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang