Handla ifrån ipdusa.com

LeonST Soppgubbe
5 mars 2013 · 900 Inlägg

Tja, har hittat lite godis till min s70, någon som har handlat ifrån ipdusa.com? Tänkte fråga innan jag beställer. Frakt tid? Kvalitet?

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Marlboroman
5 mars 2013 · 8 229 Inlägg

Frakten beror ju lite på vad du besäller, men i regel är det 5-10 arbetsdagar som gäller innan paktet är hemma hos dig. Kvaliten är i regel bra, är bara en grej jag blivit besviken på därifrån.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Christian S
5 mars 2013 · 4 816 Inlägg

blir billigare att köpa det ifrån deras europeska återförsäljare www.europeantuningshop.nl och man slipper tull och moms då det är innon eu.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
LeonST Soppgubbe
5 mars 2013 · 900 Inlägg

Christian S skrev:
blir billigare att köpa det ifrån deras europeska återförsäljare www.europeantuningshop.nl och man slipper tull och moms då det är innon eu.

Visst fan, tänkte inte på det, får kolla på den eu sidan om jag hittar lite mer godis då smile
Tack för tippset!

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Marlboroman
5 mars 2013 · 8 229 Inlägg

V70Drive skrev:

Christian S skrev:
blir billigare att köpa det ifrån deras europeska återförsäljare www.europeantuningshop.nl och man slipper tull och moms då det är innon eu.

Visst fan, tänkte inte på det, får kolla på den eu sidan om jag hittar lite mer godis då smile
Tack för tippset!

Jämför priserna innan du handlar. Såg ut som om min beställning jag la sist hade blivit dyrare om jag hade beställt från holland.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
LeonST Soppgubbe
5 mars 2013 · 900 Inlägg

Marlboroman skrev:

V70Drive skrev:

Christian S skrev:
blir billigare att köpa det ifrån deras europeska återförsäljare www.europeantuningshop.nl och man slipper tull och moms då det är innon eu.

Visst fan, tänkte inte på det, får kolla på den eu sidan om jag hittar lite mer godis då smile
Tack för tippset!

Jämför priserna innan du handlar. Såg ut som om min beställning jag la sist hade blivit dyrare om jag hade beställt från holland.

Men det blir ju tull och moms avgift när de kommer te sv, då blir det väl typ samma pris?

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
rickylicious Webbutvecklare
5 mars 2013 · 2 369 Inlägg

Tull är bara vid köp över 500 kr om jag inte minns fel, så rör det sig bara om några hundralappar så kan det vara bra att ha i åtanke smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Marlboroman
5 mars 2013 · 8 229 Inlägg

V70Drive skrev:
Men det blir ju tull och moms avgift när de kommer te sv, då blir det väl typ samma pris?

Kursen på euro och dollar skiljer 2 kronor, så det är helt klart värt att jämföra innan köp. Sen beror det ju helt på vad det är för grejjer du ska ha.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
LeonST Soppgubbe
5 mars 2013 · 900 Inlägg

Marlboroman skrev:

V70Drive skrev:
Men det blir ju tull och moms avgift när de kommer te sv, då blir det väl typ samma pris?

Kursen på euro och dollar skiljer 2 kronor, så det är helt klart värt att jämföra innan köp. Sen beror det ju helt på vad det är för grejjer du ska ha.

Tänkte mig ett par c70 klarglas, ifrån ipd kostar det ca 5500 sek + tull och moms, ifrån skandix.de kostar det ca 6500 sek, och du blir det ingen tull, fast kan ju alltid ta på delbetalning i sv ;P

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Polestar
6 mars 2013 · 37 Inlägg

rickylicious skrev:
Tull är bara vid köp över 500 kr om jag inte minns fel, så rör det sig bara om några hundralappar så kan det vara bra att ha i åtanke smile

Om varornas totala värde är högst 1 300 kronor exklusive frakt blir behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Värdet ska framgå av de handlingar som finns tillgängliga för Posten eller för det företag som förtullar varan.

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 mars 2013 · 10 427 Inlägg

Christian S skrev:
blir billigare att köpa det ifrån deras europeska återförsäljare www.europeantuningshop.nl och man slipper tull och moms då det är innon eu.

Absolut enklast smile Köper man IPD-grejer i Sverige är det ju nästan herrejösses-priser på allting tongue

**

Man får nog räkna med att European Tuning lägger på litegrann efter tull & annat från USA så man
får nog alltid betala lite mer än att köpa direkt från USA. Men köper man från USA är det ju lite lurigt
och ev längre leveranstider - lite beroende på vad som finns i lager i Nederländerna om man jämför smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang