3050
Sök

Köpråd: Snygg familjebil, 245, 745 vs. V70?

773 Inlägg
15 mars 2013
#41
Undrar hur tusan ni kör, min gamla 9-5 aero steg 2 chippad blandad körning 1,1-1,2 liter milen sen körde man motorväg/landsväg låg jag alltid under 0,9 ALLTID. Snittade 65-75 mil på 65 liters tank så jag undrar på er körstil, min var manuell, steg 2, 17 tums fälgar, tung högerfot, och fart älskare men aja haft tur kanske?


Of World
3 376 Inlägg
15 mars 2013
#42
Dieselsmurfen skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Jaså? Trodde de var rätt så snåla? Vår 523 slurpar i sig rätt mycket... Med morsan bakom ratten... Automat.

saaben tar över litern , ganska mycket (automat med 2,3 turbo.. )

Bmwn tar under litern på samma körsätt och sträckor (automat)

Jaså? Hmm...

detta är då mät vid pumpen på båda bilarna.

om man ska gå på färddatorn så visar de 0,78snitt på bmw.. vore nåt haha men precis under litern är helt ok för storlek och automat. det är en 520 btw!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
15 mars 2013
#43
Dieselsmurfen skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Jaså? Trodde de var rätt så snåla? Vår 523 slurpar i sig rätt mycket... Med morsan bakom ratten... Automat.

saaben tar över litern , ganska mycket (automat med 2,3 turbo.. )

Bmwn tar under litern på samma körsätt och sträckor (automat)

Jaså? Hmm...

som sagt, din mor måste ha ett slutkört ex om den är så törstig... en 528 ska dricka 0,9 blandat

aerosarna vi har jämnfört med dricker 1,2 blandat


773 Inlägg
15 mars 2013
#44
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfen skrev:
opel_vectra_gts skrev:

saaben tar över litern , ganska mycket (automat med 2,3 turbo.. )

Bmwn tar under litern på samma körsätt och sträckor (automat)

Jaså? Hmm...

som sagt, din mor måste ha ett slutkört ex om den är så törstig... en 528 ska dricka 0,9 blandat

aerosarna vi har jämnfört med dricker 1,2 blandat

Alltså ni måste fan ha blyfötter och full gas 24/7 för att komma upp i dem siffrorna. snälla förklara hur ni kör för att få denna förbrukning rödljusrace?


Of World
3 376 Inlägg
15 mars 2013
#45
silversnurran skrev:
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Jaså? Hmm...

som sagt, din mor måste ha ett slutkört ex om den är så törstig... en 528 ska dricka 0,9 blandat

aerosarna vi har jämnfört med dricker 1,2 blandat

Alltså ni måste fan ha blyfötter och full gas 24/7 för att komma upp i dem siffrorna. snälla förklara hur ni kör för att få denna förbrukning rödljusrace?

nej, normalkörning med mycket eco-körning, det är sällan jag pressar bilen för att komma upp i laglig hastighet ens. ska gå lugnt!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

773 Inlägg
15 mars 2013
#46
opel_vectra_gts skrev:
silversnurran skrev:
CHEEVA skrev:

som sagt, din mor måste ha ett slutkört ex om den är så törstig... en 528 ska dricka 0,9 blandat

aerosarna vi har jämnfört med dricker 1,2 blandat

Alltså ni måste fan ha blyfötter och full gas 24/7 för att komma upp i dem siffrorna. snälla förklara hur ni kör för att få denna förbrukning rödljusrace?

nej, normalkörning med mycket eco-körning, det är sällan jag pressar bilen för att komma upp i laglig hastighet ens. ska gå lugnt!

Kör exakt likadant alltid inom det gröna inte kommer jag upp i så danna siffror:S


2 174 Inlägg
15 mars 2013
#47
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfen skrev:
opel_vectra_gts skrev:

inte för att va partisk på något sätt men min saab dricker som fan å. . därav blev bmwn köpt..

Jaså? Trodde de var rätt så snåla? Vår 523 slurpar i sig rätt mycket... Med morsan bakom ratten... Automat.

snåla ? tongue polaren kör sin 540 snålare än hans förra aero och min a8 går även den snålare än aeron... jämnfört några stycken 9-5or och de är fan inte snåla någonstans. Dricker 523an mycket är det något fel

Min förra 9-5 aero mint Co. Automat gick på litern LUGN körning motorväg 110 km/h.

Min v8a gick billigare och bättre än det.

Håll dig borta från Saab om du inte vill ha problem hela tiden och inte kan skruva ..


Forummoderator
18 270 Inlägg
15 mars 2013
#48
hangman skrev:
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Jaså? Trodde de var rätt så snåla? Vår 523 slurpar i sig rätt mycket... Med morsan bakom ratten... Automat.

snåla ? tongue polaren kör sin 540 snålare än hans förra aero och min a8 går även den snålare än aeron... jämnfört några stycken 9-5or och de är fan inte snåla någonstans. Dricker 523an mycket är det något fel

Min förra 9-5 aero mint Co. Automat gick på litern LUGN körning motorväg 110 km/h.

Min v8a gick billigare och bättre än det.

Håll dig borta från Saab om du inte vill ha problem hela tiden och inte kan skruva ..

DET köper jag! En granne har en 9-5 -03. Men han gillar att skruva. Vilket han gör varje helg. Inte ens ens överdrift.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
15 mars 2013
#49
silversnurran skrev:
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Jaså? Hmm...

som sagt, din mor måste ha ett slutkört ex om den är så törstig... en 528 ska dricka 0,9 blandat

aerosarna vi har jämnfört med dricker 1,2 blandat

Alltså ni måste fan ha blyfötter och full gas 24/7 för att komma upp i dem siffrorna. snälla förklara hur ni kör för att få denna förbrukning rödljusrace?

mer eller mindre vanlig svensson körning

en 2,0t går ju lite billigare men inte jätte mycket


773 Inlägg
15 mars 2013
#50
Dieselsmurfen skrev:
hangman skrev:
CHEEVA skrev:

snåla ? tongue polaren kör sin 540 snålare än hans förra aero och min a8 går även den snålare än aeron... jämnfört några stycken 9-5or och de är fan inte snåla någonstans. Dricker 523an mycket är det något fel

Min förra 9-5 aero mint Co. Automat gick på litern LUGN körning motorväg 110 km/h.

Min v8a gick billigare och bättre än det.

Håll dig borta från Saab om du inte vill ha problem hela tiden och inte kan skruva ..

DET köper jag! En granne har en 9-5 -03. Men han gillar att skruva. Vilket han gör varje helg. Inte ens ens överdrift.

Mycke märkligt att det enda jag skruvade på min 9-5 aero på lite mer än ett år var hmm ah just det inget alls förutom service. Mycket beror ju på hur fan man kör som med alla bilar, men antar att ni redan bestämt er för vad ni tycker som VANLIGT!


Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
15 mars 2013
#51
du har väl haft tur då ... aeron är iofs stabilare än de andra men ja, tyckte man fick skruva mycket ändå

tycker saab tappade förmågan helt att bygga bilar efter 9000. Har iofs inte provat nyare 9-3an


773 Inlägg
15 mars 2013
#52
CHEEVA skrev:
du har väl haft tur då ... aeron är iofs stabilare än de andra men ja, tyckte man fick skruva mycket ändå

tycker saab tappade förmågan helt att bygga bilar efter 9000. Har iofs inte provat nyare 9-3an

Antar det:D ändå körde jag som en tossing ibland med nu är vi lite smått OT men sakt mitt ha det bra trådskaparn och lycka till:D


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
15 mars 2013
#53
hangman skrev:
CHEEVA skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Jaså? Trodde de var rätt så snåla? Vår 523 slurpar i sig rätt mycket... Med morsan bakom ratten... Automat.

snåla ? tongue polaren kör sin 540 snålare än hans förra aero och min a8 går även den snålare än aeron... jämnfört några stycken 9-5or och de är fan inte snåla någonstans. Dricker 523an mycket är det något fel

Min förra 9-5 aero mint Co. Automat gick på litern LUGN körning motorväg 110 km/h.

Min v8a gick billigare och bättre än det.

Håll dig borta från Saab om du inte vill ha problem hela tiden och inte kan skruva ..

Vill bara fylla ut ditt eminenta och informativa inlägg med ett par rader:

Håll dig borta från BMW om du inte vill byta topplockspackning var tredje timme.

Håll dig borta från Mercedes, Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi om du inte vill spendera dagen, natten och julafton med att svetsa rost.

Håll dig borta från Volvo om du inte är certifierad elektriker med dokumenterad erfarenhet.

Håll dig borta från Mini om du inte behöver lasta mer än en tändsticksask.

Håll dig borta från Peugeot, Renault och Citroën om du inte vill vara daglig stamgäst hos verkstaden.

Håll dig borta från Audi om du inte vill vara den femte och största nollan (de övriga fyra sitter på grillen)

Håll dig borta från Chevrolet om du inte vill ha en Hyundai

Håll dig borta från Lada om du inte är en fanatisk beundrare av Josef Stalin, Igor Larionov och Wodka Gorbatschow.

Håll dig borta från Skoda och Seat om du inte vill köra Volkswagen.

Håll dig borta från Volkswagen om du inte vill köra Skoda och Seat.

Håll dig borta från Fiat om du inte vill gestalta ett livs levande frågetecken när problemen avlöser varandra på löpande band.

Håll dig borta från Alfa Romeo om du inte vill misshandla ihjäl spargrisen när det är dags att beställa en reservdel.

Och det mest välbetänkta och givande rådet i listan *trumvirvel* håll dig borta från hangman om du inte vill läsa massa dravel som är helt befriad från allt vad verklighetsförankring inkluderar wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
15 mars 2013
#54
IceEyes skrev:
hangman skrev:
CHEEVA skrev:

snåla ? tongue polaren kör sin 540 snålare än hans förra aero och min a8 går även den snålare än aeron... jämnfört några stycken 9-5or och de är fan inte snåla någonstans. Dricker 523an mycket är det något fel

Min förra 9-5 aero mint Co. Automat gick på litern LUGN körning motorväg 110 km/h.

Min v8a gick billigare och bättre än det.

Håll dig borta från Saab om du inte vill ha problem hela tiden och inte kan skruva ..

Vill bara fylla ut ditt eminenta och informativa inlägg med ett par rader:

Håll dig borta från BMW om du inte vill byta topplockspackning var tredje timme.

Håll dig borta från Mercedes, Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi om du inte vill spendera dagen, natten och julafton med att svetsa rost.

Håll dig borta från Volvo om du inte är certifierad elektriker med dokumenterad erfarenhet.

Håll dig borta från Mini om du inte behöver lasta mer än en tändsticksask.

Håll dig borta från Peugeot, Renault och Citroën om du inte vill vara daglig stamgäst hos verkstaden.

Håll dig borta från Audi om du inte vill vara den femte och största nollan (de övriga fyra sitter på grillen)

Håll dig borta från Chevrolet om du inte vill ha en Hyundai

Håll dig borta från Lada om du inte är en fanatisk beundrare av Josef Stalin, Igor Larionov och Wodka Gorbatschow.

Håll dig borta från Skoda och Seat om du inte vill köra Volkswagen.

Håll dig borta från Volkswagen om du inte vill köra Skoda och Seat.

Håll dig borta från Fiat om du inte vill gestalta ett livs levande frågetecken när problemen avlöser varandra på löpande band.

Håll dig borta från Alfa Romeo om du inte vill misshandla ihjäl spargrisen när det är dags att beställa en reservdel.

Och det mest välbetänkta och givande rådet i listan *trumvirvel* håll dig borta från hangman om du inte vill läsa massa dravel som är helt befriad från allt vad verklighetsförankring inkluderar wink

haha kul svar tongue håller dock med hangman... speciellt om ng 900 og 9-3 och 9-5 rent skrot


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
16 mars 2013
#55
CHEEVA skrev:
IceEyes skrev:
hangman skrev:

Min förra 9-5 aero mint Co. Automat gick på litern LUGN körning motorväg 110 km/h.

Min v8a gick billigare och bättre än det.

Håll dig borta från Saab om du inte vill ha problem hela tiden och inte kan skruva ..

Vill bara fylla ut ditt eminenta och informativa inlägg med ett par rader:

Håll dig borta från BMW om du inte vill byta topplockspackning var tredje timme.

Håll dig borta från Mercedes, Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi om du inte vill spendera dagen, natten och julafton med att svetsa rost.

Håll dig borta från Volvo om du inte är certifierad elektriker med dokumenterad erfarenhet.

Håll dig borta från Mini om du inte behöver lasta mer än en tändsticksask.

Håll dig borta från Peugeot, Renault och Citroën om du inte vill vara daglig stamgäst hos verkstaden.

Håll dig borta från Audi om du inte vill vara den femte och största nollan (de övriga fyra sitter på grillen)

Håll dig borta från Chevrolet om du inte vill ha en Hyundai

Håll dig borta från Lada om du inte är en fanatisk beundrare av Josef Stalin, Igor Larionov och Wodka Gorbatschow.

Håll dig borta från Skoda och Seat om du inte vill köra Volkswagen.

Håll dig borta från Volkswagen om du inte vill köra Skoda och Seat.

Håll dig borta från Fiat om du inte vill gestalta ett livs levande frågetecken när problemen avlöser varandra på löpande band.

Håll dig borta från Alfa Romeo om du inte vill misshandla ihjäl spargrisen när det är dags att beställa en reservdel.

Och det mest välbetänkta och givande rådet i listan *trumvirvel* håll dig borta från hangman om du inte vill läsa massa dravel som är helt befriad från allt vad verklighetsförankring inkluderar wink

haha kul svar tongue håller dock med hangman... speciellt om ng 900 og 9-3 och 9-5 rent skrot

NG900 var en ur kvalitetsmässigt perspektiv en katastrof när den lanserades, och 9-3 fick väl inte heller några stående ovationer för kvalitén, men att avfärda 9-5 som "skrot" känns överdrivet.

Motsvarande modeller från Audi, Mercedes och Volvo har inte heller visat sig vara särskilt pålitliga smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Bärs!
3 456 Inlägg
16 mars 2013
#56
hangman skrev:
Volvo740-88 skrev:
Jag har kommit ned till 0.78 med min 740 blandad körning men då var jag miljövänlig och ekonomisk.
Annars snittar jag på 0.85.

Vilket skit snack du drömmer.

Hur kan man säga att en gammal 745 är bättre bil än V70 haha, dumförklara dig själv lite mer!

EXAKT hur menar du då?


hangman skrev:
V70 är väldigt pålitliga bilar också, men ingen av dessa modeller är snåla och köra, V70 tdi går billigt men Aja...

...och det är inte en B230F -88B menar du?

Garaget.org peakade 2008.

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
16 mars 2013
#57
Aga_Diff skrev:
hangman skrev:
Volvo740-88 skrev:
Jag har kommit ned till 0.78 med min 740 blandad körning men då var jag miljövänlig och ekonomisk.
Annars snittar jag på 0.85.

Vilket skit snack du drömmer.

Hur kan man säga att en gammal 745 är bättre bil än V70 haha, dumförklara dig själv lite mer!

EXAKT hur menar du då?


hangman skrev:
V70 är väldigt pålitliga bilar också, men ingen av dessa modeller är snåla och köra, V70 tdi går billigt men Aja...

...och det är inte en B230F -88B menar du?

visst är en b230f drift säker ... men också en väldigt oeffektiv motor. Sen är istortsätt allt bättre med v70in, så säg något som är sämre istället


5 111 Inlägg
16 mars 2013
#58
Man måste älska garaget ibland.... trådskaparen ställer fråga om tre olika volvomodeller och det spårar ur i en sandlådedebatt om huruvida BMW tar mer bränsle än Saab? roll


2 174 Inlägg
16 mars 2013
#59
CHEEVA skrev:
du har väl haft tur då ... aeron är iofs stabilare än de andra men ja, tyckte man fick skruva mycket ändå

tycker saab tappade förmågan helt att bygga bilar efter 9000. Har iofs inte provat nyare 9-3an

Du har rätt, och den andra killen som tyckte vi tyckte för mycket och visste för lite, har haft 40 olika fina bilar sista åren så har provat det mesta 20-60k och VET vad som är bra och dåliga bilar.

Dom som kör Saab försvarar dom, men dom som HAFT Saab jag bytt till BMW tex byter aldrig tillbaka om man är normal ...


2 174 Inlägg
16 mars 2013
#60
Aga_Diff skrev:
hangman skrev:
Volvo740-88 skrev:
Jag har kommit ned till 0.78 med min 740 blandad körning men då var jag miljövänlig och ekonomisk.
Annars snittar jag på 0.85.

Vilket skit snack du drömmer.

Hur kan man säga att en gammal 745 är bättre bil än V70 haha, dumförklara dig själv lite mer!

EXAKT hur menar du då?


hangman skrev:
V70 är väldigt pålitliga bilar också, men ingen av dessa modeller är snåla och köra, V70 tdi går billigt men Aja...

...och det är inte en B230F -88B menar du?

Du kan uppenbarligen inte läsa då det står exakt efter, OCKSÅ.



Sök