4935
Sök

Varning angående ett företag,

60 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
Hejsan, vet inte om det är i rätt forumdel eller sådant men jag måste få skriva ut detta någonstans uppskattas om de flyttas dit de skall sedan.

Jo som topic lyder vill jag bara säga att fastone.se gjorde ett arbete på min audi s4 för två årsedan, bilen var då min brors, jag tog över den, upptäckte att den rök mycket, hur som helst körde den till en annan firma som verkar vara väldigt seriösa, de konstaterade att ena turbon var kass och den andra skadad, så de plockade ur motorn och mycket riktigt var det så mycket glapp i turbinen så det såg ut som att någon hade rövknullat den, vilket jag tyckte var konstigt då båda turbosana blev bytta hos fastone kostade 15.000krstyck samt att han renoverade motorn,

nu när de plockade ut motorn så såg vi ju att spridarna han monterat inte satt fast riktigt insuget satt löst samt massa felaktiga slangklämmor sen på detta så hade han använt spolslang till oljetillförlsen i turbon som han hade buntat fast med buntband samt lindat avgaslinda runt istället för att använda sig utav den riktiga slangen. han hade även kapat en slang till turbon som var för kort vilket då gjorde att den har skenat som en usian bolt, på detta så var turbosana inte märkta eller plomberade. som tur var åkte bara delar ner i intercoolern så motorn klarade sig.

säger bara att på ett eller annat sett hoppas jag dra igång en rättslig process där man får ersättning för ett jobb som min bror betalade 80-100tusen kr för som jag nu åker på att göra igen för att någon har sagt att de kan grejjer men så har de bonnmeckat ihop det. saknades brickor, grejjer var inte dragna med moment etc.

notera att mellan dessa event så har bilen nog inte ens rullat 500mil.

mvh Niclas

alltså en stor varning

de som inte tror mig får vänta på bilder en vecka så får ni själva dömma
Senast redigerat av NiclasAudi (17 mars 2013)

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 mars 2013
Har du ens kontaktat han som gjorde jobbet?
Det bör väl vara bättre att försöka lösa detta man mot man istället för att försöka dra igång en rättsprocess.
Eftersom ägaren till företaget inte kan "försvara" sig här så tror jag att tråden kommer låsas ganska snart.
NiclasAudi skrev:
Hejsan, vet inte om det är i rätt forumdel eller sådant men jag måste få skriva ut detta någonstans uppskattas om de flyttas dit de skall sedan.

Jo som topic lyder vill jag bara säga att fastone.se gjorde ett arbete på min audi s4 för två årsedan, bilen var då min brors, jag tog över den, upptäckte att den rök mycket, hur som helst körde den till en annan firma som verkar vara väldigt seriösa, de konstaterade att ena turbon var kass och den andra skadad, så de plockade ur motorn och mycket riktigt var det så mycket glapp i turbinen så det såg ut som att någon hade rövknullat den, vilket jag tyckte var konstigt då båda turbosana blev bytta hos fastone kostade 15.000krstyck samt att han renoverade motorn,

nu när de plockade ut motorn så såg vi ju att spridarna han monterat inte satt fast riktigt insuget satt löst samt massa felaktiga slangklämmor sen på detta så hade han använt spolslang till oljetillförlsen i turbon som han hade buntat fast med buntband samt lindat avgaslinda runt istället för att använda sig utav den riktiga slangen. han hade även kapat en slang till turbon som var för kort vilket då gjorde att den har skenat som en usian bolt, på detta så var turbosana inte märkta eller plomberade. som tur var åkte bara delar ner i intercoolern så motorn klarade sig.

säger bara att på ett eller annat sett hoppas jag dra igång en rättslig process där man får ersättning för ett jobb som min bror betalade 80-100tusen kr för som jag nu åker på att göra igen för att någon har sagt att de kan grejjer men så har de bonnmeckat ihop det. saknades brickor, grejjer var inte dragna med moment etc.

notera att mellan dessa event så har bilen nog inte ens rullat 500mil.

mvh Niclas

alltså en stor varning

de som inte tror mig får vänta på bilder en vecka så får ni själva dömma

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
17 mars 2013
Men du, har du tagit upp det med företaget först och gett de en chans att lösa det innan du väljer att hänga ut de?
Och om allt är så tokigt som du påstår hur kommer det sig att saker och ting inte har strulat tidigare? Jag menar 500mil = 5000km och det har inte varit lugna kilometer wink

Skyddar inte nån eller någon men vill ha lite klarhet kring detta samt hur företaget ställer sig till det.

Följer tråden med spänning!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

60 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
företaget är rätt kännt för att inte lösa grejjer googla fastone så ser ni ex antal andra som blivit blåsta företaget i sig finns inte kvar samt jag vill inte få det löst utav någon som sätter spolslang med buntband på en turbo som blir ex antal grader varm

60 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
bilen rök i princip i hela tiden jag har haft den jag har bara inte orkat då det har varit vinter och jag kör inte mee bilen då osv, det har allstå i princip varit trasigt och fel 10minuter efter den lämnat verkstad

835 Inlägg
17 mars 2013
Om inte firman finns kvar så är du väl som bilen ganska rökt?
NiclasAudi skrev:
företaget är rätt kännt för att inte lösa grejjer googla fastone så ser ni ex antal andra som blivit blåsta företaget i sig finns inte kvar samt jag vill inte få det löst utav någon som sätter spolslang med buntband på en turbo som blir ex antal grader varm

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

60 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
bara det att sälja omärkta turbos som inte ens var k04er för 15000st anses väll rätt så o proffesionellt?

60 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
nej det är jag inte då det var/är en enskild firma vilket man som individ/firma ägare är ansvarig även efter nedlagd verksamhet.

835 Inlägg
17 mars 2013
Ett fel ska väl påpekas så fort som möjligt och inte först när man orkar?
NiclasAudi skrev:
bilen rök i princip i hela tiden jag har haft den jag har bara inte orkat då det har varit vinter och jag kör inte mee bilen då osv, det har allstå i princip varit trasigt och fel 10minuter efter den lämnat verkstad

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

835 Inlägg
17 mars 2013
Aha, okej, då finns det ju möjlighet kanske. Fast gäller inte eventuell garanti endast mot ursprunglig köpare?
NiclasAudi skrev:
nej det är jag inte då det var/är en enskild firma vilket man som individ/firma ägare är ansvarig även efter nedlagd verksamhet.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

835 Inlägg
17 mars 2013
Det håller jag med om.
NiclasAudi skrev:
bara det att sälja omärkta turbos som inte ens var k04er för 15000st anses väll rätt så o proffesionellt?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

60 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
Jo visst men det är rätt svårt när personen i fråga inte går att nås längre.
det med garantier vet jag ej, men det är snarare bedrägeri saker som ska vara bytta är inte bytta etc, gjort egen packning till insuget istället för att beställa en ny för 80kr som gjort att det grejjer inte passar korrekt då det var annan dimension på packningen,

bara det att spridarna inte satt fast är ju i princip livsfara man är glad att bilen inte slått eld,sen att man använder spolslang som inte tål värme särskilt bra och sen inte använder värmeskydd m,m är ju rätt bristande.

835 Inlägg
17 mars 2013
Det är inte så att jag inte förstår dig eller håller med dig, utan snarare så att möjligheterna kanske inte ser så bra ut.
Hoppas det löser sig iaf.
NiclasAudi skrev:
Jo visst men det är rätt svårt när personen i fråga inte går att nås längre.
det med garantier vet jag ej, men det är snarare bedrägeri saker som ska vara bytta är inte bytta etc, gjort egen packning till insuget istället för att beställa en ny för 80kr som gjort att det grejjer inte passar korrekt då det var annan dimension på packningen,

bara det att spridarna inte satt fast är ju i princip livsfara man är glad att bilen inte slått eld,sen att man använder spolslang som inte tål värme särskilt bra och sen inte använder värmeskydd m,m är ju rätt bristande.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

60 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
precis det blir svårt därför vill jag varna folk så de inte råkar utför samma sak.

Forummoderator
18 531 Inlägg
17 mars 2013
Tråden gäller om jag fattat det rätt en enskild firma som inte finns mer? Förstår din irritation men 2 år efter? Jag låser här. DS

Sök