NiclasAudi skrev:
Hejsan, vet inte om det är i rätt forumdel eller sådant men jag måste få skriva ut detta någonstans uppskattas om de flyttas dit de skall sedan.
Jo som topic lyder vill jag bara säga att fastone.se gjorde ett arbete på min audi s4 för två årsedan, bilen var då min brors, jag tog över den, upptäckte att den rök mycket, hur som helst körde den till en annan firma som verkar vara väldigt seriösa, de konstaterade att ena turbon var kass och den andra skadad, så de plockade ur motorn och mycket riktigt var det så mycket glapp i turbinen så det såg ut som att någon hade rövknullat den, vilket jag tyckte var konstigt då båda turbosana blev bytta hos fastone kostade 15.000krstyck samt att han renoverade motorn,
nu när de plockade ut motorn så såg vi ju att spridarna han monterat inte satt fast riktigt insuget satt löst samt massa felaktiga slangklämmor sen på detta så hade han använt spolslang till oljetillförlsen i turbon som han hade buntat fast med buntband samt lindat avgaslinda runt istället för att använda sig utav den riktiga slangen. han hade även kapat en slang till turbon som var för kort vilket då gjorde att den har skenat som en usian bolt, på detta så var turbosana inte märkta eller plomberade. som tur var åkte bara delar ner i intercoolern så motorn klarade sig.
säger bara att på ett eller annat sett hoppas jag dra igång en rättslig process där man får ersättning för ett jobb som min bror betalade 80-100tusen kr för som jag nu åker på att göra igen för att någon har sagt att de kan grejjer men så har de bonnmeckat ihop det. saknades brickor, grejjer var inte dragna med moment etc.
notera att mellan dessa event så har bilen nog inte ens rullat 500mil.
mvh Niclas
alltså en stor varning
de som inte tror mig får vänta på bilder en vecka så får ni själva dömma