Rödljusrace

alexander87
25 augusti 2009 · 171 Inlägg

jadu..körde ifrån en amazon med min  pegga..på e18 haromdagen..det van äldre herre me sin dam .
kollade på mig å började flina..då belv det grönt då stämplade vi  till max..vart ganska jämt i ett tag.så va han seg å växla antar ja..

Audi_powah
25 augusti 2009 · 1 515 Inlägg

hahaha brukar oftast vara skit-bilar som muckar race, då de vill ha uppmärksamhet "ohh-titta på mig"..typ lol

- De som verkligen har bra bilar behöver inte försöka dra åt sig uppmärksamhet, det gör bilen själv smile

- När någon muckar race mot mig så garrvar jag bara så att de ser det ( åt deras skrothög till bil dvs ), oftast är det ju alla äldre Volvo´s och BMw´s. Visst så kan ja ha fel, kan vara en rutten bil med en vass motor på 3-400HK´s..men aja big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
von_blad
26 augusti 2009 · 461 Inlägg

Audi_powah skrev:
hahaha brukar oftast vara skit-bilar som muckar race, då de vill ha uppmärksamhet "ohh-titta på mig"..typ lol

- De som verkligen har bra bilar behöver inte försöka dra åt sig uppmärksamhet, det gör bilen själv smile

- När någon muckar race mot mig så garrvar jag bara så att de ser det ( åt deras skrothög till bil dvs ), oftast är det ju alla äldre Volvo´s och BMw´s. Visst så kan ja ha fel, kan vara en rutten bil med en vass motor på 3-400HK´s..men aja big_smile

Förstår inte vad du garvar åt, en original 1.8t (i ditt fall 163hk) går ju inte så värst bra.. Antar att du mest är rädd att bli frånåkt av någon gammal BMW eller Volvo wink Eller går Audin sönder om du gasar?

Fegis!

Senast redigerat av von_blad (26 augusti 2009)

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Cobrajet
26 augusti 2009 · 81 Inlägg

hedley skrev:

Cobrajet skrev:
Det töntigaste racet jag vart med om var när jag var ute och gasade med min 760GLE helt original men.... med sportsystem,då dyker det upp en lirare med en vanlig 740GL FY F-N va pisk han fick.
Hur kan någon med en 740GL kaxa med en 760GLE, inte många bilar kör ifrån min 760 jag menar bara vridet krossar det mesta. Jag tror jag kör ifrån (0-100) dom flesta USA bilar och Jappsar:cool:

jag hoppas verkligen att det där var ironi och en släng sarkasm haha xD

tongue

MVH
Cobra Jet
Kungfidde
11 april 2010 · 23 Inlägg

Påväg från detta årets elmia så kom det upp en rätt ny mercedes i röven på mig vid det enfiliga systemet precis innan det gick ut på 2filigt, när det två filiga kom så la jag mig till höger och växlade ner till 3an (hade ca 90km/h) sen när jag såg att han började komma så stampade jag på och försökte köra ifrån, men såg att det va rätt meningslöst så lite efter 200 fick jag ge mig för då tog han över ledningen och när han svängde in framför mig så såg jag "AMG" på bakluckan (osis tongue) men lite senare på vägen skulle jag svänga vänster och han rakt fram så såg jag att han tog på varningsblinkisen och tackade för en god match (i guess roll)

Jonzie
11 april 2010 · 16 Inlägg

Volvo s60 R som han tyckte va jättesnabb, för han hade bytt turbo mm. Körde ifrån han så det stänkte gummi. körde en m3 e36

Jonzie
11 april 2010 · 16 Inlägg

Haha grabben, jag joggar i högre tempo än vad du kan hålla med din volvo:D

Cobrajet skrev:
Det töntigaste racet jag vart med om var när jag var ute och gasade med min 760GLE helt original men.... med sportsystem,då dyker det upp en lirare med en vanlig 740GL FY F-N va pisk han fick.
Hur kan någon med en 740GL kaxa med en 760GLE, inte många bilar kör ifrån min 760 jag menar bara vridet krossar det mesta. Jag tror jag kör ifrån (0-100) dom flesta USA bilar och Jappsar:cool:

Panzar_Audi
11 april 2010 · 820 Inlägg

När jag hade min S60(Chippad, avgas, 300hk enligt A-tech) så började jag hetsa en S6a(Original förutom avgas utgår jag ifrån), först verkade han inte vilja hänga på men sen kom han, och jädrar vad han kom tongue Men vi körde ganska jämnt ut på marieholmsleden, men vid 210 så släppte jag av, men det var bra skjut i den iaf!

En annan gång, några veckor tidigare så var jag påväg hem från gbg(då var min S60 helt original) vid åttatiden en lördag så kommer det upp en annan S60 T5 fast med massa ful plast och onödiga baslådor i(förmodligen original), jädrar vad förvånad han blev när min bara stack iväg från han.... big_smile Men sen drog han om, hängde ut en snubbe genom rutan med en öl och gjorde tummen upp, jag heja tillbaka och tuta tongue

Sen till alla som gnäller på Volvos, är ni rädda för en gammal 740 med wunderbaums? haha

Om man säger
Krtaz Konstnär
25 april 2010 · 73 Inlägg

hahaha kul tråd... många roliga historier... kul att några erkänner sina nederlag... rätt tröt på att höra sånt som... fick i fel växel... slant på koplingen... osv..
när jag bygt klart min Rödljusracer. så ska jag uppdatera här..

volvo kör man närbilen gått sönder
Etingelholm
25 april 2010 · 979 Inlägg

mitt gamla ex kompis pappa körde en rolig bil. En Bmw e28 518 med e34 540 v8 motor smile hans 518 va rostig o jävlig, blå till lacken och helt org:) han stod vid rödlyset och puttrade lite lätt när det kom ett par grabbar i en 850 turbo och ville rejsa. Gubben i sin 518 skrattade lite lätt och gav dom ett försprång på några meter innan han stämplade på. Tro dom blev snopna när dom fick se hans 518 emblem framför ögonen wink

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
jimmy-124 Svartlistad
25 april 2010 · 446 Inlägg

Det roligaste som har hänt mig när jag hade typhoonen var när 2st "nysvenskar" gled upp brevid och börja torrgasa med en m3 e46 big_smile visst tänkte jag och launcha iväg från rödljuset, han uppfattade nog inte var det var för bil men han ställde sig bakom vid nästa rödljus iaf wink HAHA!

En annan rolig grej var när några tyckte dom var skitballa med sin 240gl med 3" avgas, bara för deras snack så antog jag utmaningen, vart bara 2 lysen i backspegeln kvar av dom HAHA big_smile

Senast redigerat av jimmy-124 (25 april 2010)

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
-Sjoblom- snel hest
25 april 2010 · 152 Inlägg

hmm, låt se..
1. Min f.d bmw 528 med 535 motor=210-220hk på 1400kg, ingen raket men ja... En polare med sin S60 T5 var tvärsäker på att han skulle dra mig när han körde upp jämte mig, vid 210 släppte han av och jag hade då ett par billängder..
Samma bil, en kille kommer upp mot mig på ett streetrace med en ny bmw 535D.. Han blev snopen när jag nästan körde jämnt med han!

2. Min Ford sierra turbo.. Kan säga såhär, den är halvblank med 2 vita stripes, äckliga silvriga plåtisar, trasig kofångare bak och ptja.. Den ser inte ut att vara halv snabb ens.. Men ett par bilar har fått smaka lite, bmws och lite volvoraggare m.m

3. Min bmw 540ia, nån civic med japsare skulle kaxa. lämnade han bakom mig ganska rejält! Samma med en 850 turbo på motorvägsrace. Haft några smårace med, men har inte blivit ifrån åkt än iallafall smile

Volkswagen Bubbla "BAW" (1968)
Jeep Cherokee chief "Chefen" (1979)
Opel Ascona B "Bwopel" (1977)
FordRSC Los geht's, Schumacher
25 april 2010 · 1 510 Inlägg

Skulle hämta brossan i hans Focus ST, chippad till 270hk. Så kommer det en BMW av nyare modell upp bredvid. Stanande vid rött, sen gasen i botten vid grönt. Han hade ingen chans! big_smile

Har ej varit med om så många race här, men destå fler i Ungern tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
25 april 2010 · 2 252 Inlägg

Cobrajet skrev:
Det töntigaste racet jag vart med om var när jag var ute och gasade med min 760GLE helt original men.... med sportsystem,då dyker det upp en lirare med en vanlig 740GL FY F-N va pisk han fick.
Hur kan någon med en 740GL kaxa med en 760GLE, inte många bilar kör ifrån min 760 jag menar bara vridet krossar det mesta. Jag tror jag kör ifrån (0-100) dom flesta USA bilar och Jappsar:cool:

skaffa en verklighets uppfattning fucktard

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
sthlm_145
25 april 2010 · 297 Inlägg

Jag glömmer aldrig när jag va 14-15 år. Jag och farsan och hunden va påväg upp till landet. På den tiden gick e4:an genom uppsala
Farsan körde då sin v70 2,5t. 04. Så kommer det upp en sketen 245 med olika färger. vid första rödljuset
Står och torrvarvar som fan. Sen när det slår om till grönt så va det stummt som gällde.
245 gick ruskigt bra. Vi låg tätt bakom och sick sacka mellan alla bilar, hela vägen till sissta rödljuset.
Kommer så väl ihåg hur jag satt och skratta för mig själv. Samtidigt som man hörde hur hunden kanade fram och tillbaka på plastmattan.
Jag skulle vilja veta vad som gömde sig under den huven?

BMW E36 "M50b28" (1996)
Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
Alecci
25 april 2010 · 2 014 Inlägg

The_Mechanic skrev:
skaffa en verklighets uppfattning fucktard

Skaffa lite vett och etikett eller åk ut.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Lowpass
26 april 2010 · 1 224 Inlägg

En Bmw M5 var kaxig och tävlade mot mig vid rödljusen. Hade min Mazda (2 liters 141hästar)

EDIT: Råkade ut för en RS6 som tävlade med mig på motorvägen också. Mazdan då också. Ger de på sig de motorsvaga bilarna för att de inte kan köra eller vad? tongue
Är inte det lite skämmigt? Liknelse enligt mig: fullvuxen slår en bebis och jublar för vinsten big_smile

Herregud Haha! smile Kul är det väl iaf

Senast redigerat av Mazda6sex (26 april 2010)

i-vtec Do you?
Rock-Star
26 april 2010 · 2 982 Inlägg

Mazda6sex skrev:
En Bmw M5 var kaxig och tävlade mot mig vid rödljusen. Hade min Mazda (2 liters 141hästar)

EDIT: Råkade ut för en RS6 som tävlade med mig på motorvägen också. Mazdan då också. Ger de på sig de motorsvaga bilarna för att de inte kan köra eller vad? tongue
Är inte det lite skämmigt? Liknelse enligt mig: fullvuxen slår en bebis och jublar för vinsten big_smile

Herregud Haha! smile Kul är det väl iaf

jag förstår dig, det var roligare att ha den slöare bilen och då menar jag riktigt slö
hade 116 fattiga åsnor under huven på min s40 något stylad.
men fan vad det var kul att lära sig växla i perfekt tidpunkt för att hänga med effektkurvan i perfekt timing.
ofta blev det pisk men ibland hade man turen att racea mot någon som inte kunde sin växellåda.. och då fick man piska minsann big_smilebig_smile . nu har man växt ifrån...

DusanMandick Random Hero
26 april 2010 · 4 047 Inlägg

Med gammla Subaru legacyn ( 136 hk) mot en Peugeot 406 coupe ( v6 198hk) drog ja från start upp till 200, sen rulla han sakta förbi.. Så den förlora ja

Med nya Subarun har ja inte provat än, men Try Me! big_smile

Senast redigerat av DusanMandick (26 april 2010)

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Eddy Galen, inte dum.
10 maj 2010 · 1 324 Inlägg

Blev dragen av en gammal opel zafira med min Evo. sad

Jag körde kanske inte helt seriöst tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang