Rödljusrace

Turbomotor volvolover
10 maj 2010 · 667 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Har faktiskt gjort ett rödljus race.
Jag skjutsade en kompis ner till centrum och då när jag stod vid rödlyset så kommer det fram en audi kombi och jag tittar på föraren och börjar asgarva!
Kepsen bak-o-fram, baksnus i käften, skulle han nysa skulle hela rutan vara täckt med snus, handen så här coolt klockan tolv på ratten!
Han var nog inte beredd på det, jag sitter och asgarvar och när det slår grönt stämplar jag i min fars trötta Mercury Grand Marquis.
Hör sen den där audin börjar vråla utav satan och verkligen försöker men jag åker ifrån innan jag måste bromsa för en bil framför.
Var riktigt kul, hade han varit med på det hade han säkert tagit mig men var kul och höra audin bakom mig vråla utav helsike men inte fasen kom han någonstans! lol

HAHAHAHAHAHAHA!!!1 jag kan verkligen se de framför mig wink

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Ejan
11 maj 2010 · 648 Inlägg

har väl haft en heldel race genom åren men är nog ändå roligast med Lexusen eftersom ingen förväntar sig att det sitter en kompressor under huven smile

Många "GTi" bilar och diverse andra motorstarkare bilar som fått på pumpen eller fått kämpa mer än dom trodde för att bli av med mig i backspegeln smile

Senast redigerat av Ejan (11 maj 2010)

Busgrabb Rejsa ?
11 maj 2010 · 2 959 Inlägg

Rödljusrace.....ja självklart smile
Jag kan inte räkna hur många sånna man kört men det är sjukt många.
Så fort det ges tillfälle, dvs inte mycket trafik eller folk och någon i andra filen är på så stämplar jag hehe....förutsatt att jag har en bil som är någon mening att gasa med.

Autotech
BMW 335D (2008)
Juvakka
11 maj 2010 · 1 697 Inlägg

ingen som vill köra mot mig. Inte en enda tongue

Men i början på 90-talet bodde vi i tyskland å farsan jobbade på opel. Vi hade vart nere i Frankfurt och hämtat en riktigt rå Saab 9000 med massor av prototypskit i å sladdar överallt hit å dit i kupen. På autobahn drog en vit BMW 5-serien med nån av dem största motorerna upp brevid å ville dra ett race. Vi körde då på en hastighetsbegränsad del så det gick väl i runt 120-130. När det vart fritt stämplade han å fick en billängd men sen stämplade farsan å han hade inte sucken av en chans. Han försökte ett par gånger till å varje gång vi släppte honom i starten såg man hur nöjd han blev och sen när han blev omåkt så såg man hur flinet la sig VÄLDIGT fort tongue Efter ett par gånger svängde han plötsligt av på en avfart som bara gick till en Saab handlare tongue Det roligaste racet so fare för mig iaf big_smile

Senast redigerat av Juvakka (11 maj 2010)

Saab 900 "T16" (1992)
KennethL
11 maj 2010 · 412 Inlägg

canterbury skrev:
kom fram till ett rödljus en gång, brukar inte raca så mycket då jag är rädd om min ögonsten. Men denna gången var speciell, minns det som igår. Perfekta förhållanden, lagom varmt, arbetstempen var uppe och asfalten var torr som en torrboll... Då glider den här lilla sportiga saken upp bredvid mig, metallic röd, kromen glänste och föraren tittar lite snett på mig som man gör vid en liten invit till ett spontan race. Jag är genast med på noterna, pulsen höjer sig några snäpp och överröstar alla eventuella ljud vi kan åstadkomma... Försiktigt lägger jag i rätt växel. Och förberder mig för att i vilken sekund som helst släppa lös infernot... Försöker göra en uppskattning vad jag har emot mig, sneglar mot min potenta motståndare som stoltserar med minst en 20 växlars väloljad shimano kuggsats av dyraste monark. Jag tänker att min biltema citybike med lite bredare sadel kanske inte kan mäta sig. Fokus, fokus, fokus! SLÅR OM TILL GRÖNT och fan jag trampa allt jag var värd, efter halva övergångstället var jag minst ett par ekrar före loosern. Gissa om jag skrattade när han dessutom tog fel fil när han långt bakom mig cyklade på gångtrafikant sidan av trottoaren....

Haha tack för den, fick mig att le för mig själv. smile

135
├┼┼
24 R
attackhamster
11 maj 2010 · 475 Inlägg

läste detta på ett wv golf forum för länge länge sen som en kille hade gjort.
emot Göteborg e20 så står han i vänster fil.. till höger står det en volvo 740 med 2 tjejer i bilen.
han gasar till.. tjejerna gasar oxå och ler massor... han hör att den motorn kan röra på sig...

han petar på deras bilen.. och visar tumme ner...

GRÖNT... tjejerna gasar och lämnar ett SVART sträck på 1an och halva 2an..
han lägger i 1an.. och åker iväg lagligt. inte det minsta stressad.
ca 200<-> 300meter länge bort så är det ett nytt stoppljus.
tjejerna asgarvar   pekar på hans bil och visar han tummen ner..

vad av han pekar bakåt... tjejerna tittar bakåt och får see en polisbil som har sett HELA FÖRLOPPET!
som nu sätter på blåljuset.. killen ler och bara åker iväg sakta

denna historia som en "urban legends" sant?... inte en anning

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Slayerkiller
11 maj 2010 · 109 Inlägg

Har tyvärr inte tillräckligt snabb bil för att köra så mkt rödljusrace, 163 hk kommer man inte så långt med tongue Synd att jag inte har råd att ta ett lån på 40-50 tusen till och köpa en C32 AMG (min kostade 80). Har sett några C32 AMG för 120-130 tusen. 354 hk V6:a med kompressor, 0-100 km/h på 5.2 sek smile Hade t.o.m kunnat ge min favoritbil Subaru Impreza WRX STi en match då wink

Audi S3 "Sportback" (2009)
Funkiee Saab älskare!
11 maj 2010 · 4 597 Inlägg

Körde bakom en 940 turbo, o tänkte att han kanske ville gasa, så jag drar på o han hänger på, men han hade inte en chans, trotts att det var lite små halt, så kom jag på spinn förbi honom, med min saab 9000 2.3T smått trimmad smile undra hur deras reaktion var när de såg den gröna skylten "övningskör" tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
culan06 I En Gran Nära Dig
11 maj 2010 · 303 Inlägg

Var ute och körde med ett par polare 3st bilar, Volvo 740 GLE(min) 136hk, Opel calibra(115hk?), Volvo 945 turbo(220+hk). vi låg i ca 90 sen ville kompisen i oplen gasade på så jag hängde på, min hade ju ingen överväxlen så vid 160 slutade bilen dra, kompisen drog om med sin söliga opel, sen kommer den andra med sin 945 turbo som bara susar förbi oss båda.

Pontiac Firebird 1989.
Pontiac Firebird RS "The Rider" (1989)
Pontiac Firebird RS "Ready" (1988)
DF Faderator
20 maj 2010 · 228 Inlägg

Vettemannen skrev:

DF skrev:
Har ju ingen bil, men moppe och det är jävligt irriterande när man väl kör lagligt så måste folk köra om bara för det är en moppe, så då är det bara gasa på och jävlar va arga dom blir då jävlar ska dom köra upp i röven på en då drar man ännu fortare tills dom inte vågar åka fortare då drar man på ännu mer big_smile

Jag bryr mig inte så mycket, brukar bara tänka att jaja grabben eller tjejen försök du bara och så glider man iväg lite sakta med ett flin på läpparna!!

/Benny

Härligt wink

"Being second is to be the first of the ones who lose"
Volvo 940 "LTT" (1997)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
20 maj 2010 · 1 781 Inlägg

WasteGate skrev:
Gymmaste racet måste varit då jag precis tagit körkort..
Opel Ascona 2.0I med massor trim, säkert 490 hästar.. Öppet luftfilter osv..
Men i alla fall, jag mötte en M5a på motorvägen och vände direkt, fick köra mot
filerna ett tag för att kunna köra av på påfarten, för att sedan köra upp på hans
påfart, sen ettan, tvåan, trean, den gjorde ca 200 på trean, med NOS, å jag susade förbi honom i kanske 254 blås!! hehe tänkte jag!
Sen när jag e uppe i nästan 300 åker jag förbi en MC snut så jag får jag,
iskallt drar jag handbromsen och får sladd så bilen slår runt, å slänger i backen, FULL GAS, NOS å jag backar sedan ifrån honom!

Det var en liten berättelse från mitt rejs, när jag var 18 och hade MONSTER Opel..

låter som du kollat lite för mycket på fast and the furious.. du vet väl att det mesta där är trickfilmat?big_smile haha big_smile

jag hoppas du var ironisk iaf.. annars blir jag mörkrädd:S

Team Insane Racing
GurraG INGET ANNAT!!
20 maj 2010 · 1 725 Inlägg

Andromeda skrev:
Rödljusrace? Inne i stan med trafik, övergångsställen och så? Verkar lite barnsligt. Bättre att hala fram dasen och köra en hederlig gammal snoppmätartävling direkt. Det är ett ordentligt mått på manlighet.

Nja, jag svarade faktiskt mot en 740 turbo med min gamla 900 talladega 185 hk. Vann med 20 m upp till 100 fastän det bara spann på ettan (halt ute). Jag kunde inte motstå när grabbarna satt med kepsen på sned, baksnusen halvvägs ut ur munnen och lyssnade på E-type. Det var helt enkelt för provocerande. Men det var en 70-väg utan övergångsställen.

Race med 740 turbo?? tycker jag känner igen denna historia för jag satt i passagerar sätet på en 740 turbo med race mot en saab 900.. Och det racet låg saaben före men fick sedan sladd över en refug, det va inte så att det va du?? big_smile

OphanWitehall
20 maj 2010 · 1 335 Inlägg

Jag brukar nöja mig med att vara snabbast iväg upp till typ 70, sen slår jag av. Dumt att köra mycket fortare än man får inne i en stad!

ekelund88
20 maj 2010 · 2 656 Inlägg

rejsade mot en m5a 507 hkaren med min 520 smile jag ledde i 5 meter :p hahahaha (endast pga varvstoppstart och en klen motor så span ingenting) :p men roligaste rejset jag kört :p hahahha ler åt de fortfarande:p

guwib
20 maj 2010 · 624 Inlägg

med min 740 brukar jag alltid rejsa, inte för att jag skulle vinna om det gäller... men det viktigaste för mig är att ta starten, ettan ut dvs sen lägga i tvåan och glida.skitkul i stan, med alla stöddiga typer som tycker de har en skitfet bil ( som dom inte äger själva dock, utan det är det banken som gör! )har man tagit starten så har man vunnit då det inte går att gasa ngt mer=)
drog ett mc bud totalt för ngt år sen pga mina blixtrande snabba starter,vid nästa ljus så vart han lite väl upphetsad och pang full gas upp på bakan direkt...hahaha!


sen så körde jag lite mot en porsche typ 996 kanske, kille med tjejen bredvid sig. kollade ordentlig på bilen och gled sakta om ( detta var motorväg ) jag hakade på för jag märkte hans osäkerhet över att inte vara säker på prestandan i vad det var jag körde (bmw´n )...han vågar inte gasa till mer än typ 170, vi ligger så ngn mil eller två sen slår han bara av och låter mig passera=)

who´s the man?
Andromeda Rumpmas
20 maj 2010 · 3 860 Inlägg

GurraG skrev:

Andromeda skrev:
Rödljusrace? Inne i stan med trafik, övergångsställen och så? Verkar lite barnsligt. Bättre att hala fram dasen och köra en hederlig gammal snoppmätartävling direkt. Det är ett ordentligt mått på manlighet.

Nja, jag svarade faktiskt mot en 740 turbo med min gamla 900 talladega 185 hk. Vann med 20 m upp till 100 fastän det bara spann på ettan (halt ute). Jag kunde inte motstå när grabbarna satt med kepsen på sned, baksnusen halvvägs ut ur munnen och lyssnade på E-type. Det var helt enkelt för provocerande. Men det var en 70-väg utan övergångsställen.

Race med 740 turbo?? tycker jag känner igen denna historia för jag satt i passagerar sätet på en 740 turbo med race mot en saab 900.. Och det racet låg saaben före men fick sedan sladd över en refug, det va inte så att det va du?? big_smile

Haha, nej smile

Det var på Salavägen från E18-rondellen i västerås (där Aros video låg innan dom bommade igen), där det är dubbelfiligt från rödljusen fram till nästa rondell. Mot en vit 740 turbo.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
canterbury Diffmeister
24 maj 2010 · 49 Inlägg

den bjuuuuuuuuuuuuuuuder jag på tongue


KennethL skrev:

canterbury skrev:
kom fram till ett rödljus en gång, brukar inte raca så mycket då jag är rädd om min ögonsten. Men denna gången var speciell, minns det som igår. Perfekta förhållanden, lagom varmt, arbetstempen var uppe och asfalten var torr som en torrboll... Då glider den här lilla sportiga saken upp bredvid mig, metallic röd, kromen glänste och föraren tittar lite snett på mig som man gör vid en liten invit till ett spontan race. Jag är genast med på noterna, pulsen höjer sig några snäpp och överröstar alla eventuella ljud vi kan åstadkomma... Försiktigt lägger jag i rätt växel. Och förberder mig för att i vilken sekund som helst släppa lös infernot... Försöker göra en uppskattning vad jag har emot mig, sneglar mot min potenta motståndare som stoltserar med minst en 20 växlars väloljad shimano kuggsats av dyraste monark. Jag tänker att min biltema citybike med lite bredare sadel kanske inte kan mäta sig. Fokus, fokus, fokus! SLÅR OM TILL GRÖNT och fan jag trampa allt jag var värd, efter halva övergångstället var jag minst ett par ekrar före loosern. Gissa om jag skrattade när han dessutom tog fel fil när han långt bakom mig cyklade på gångtrafikant sidan av trottoaren....

Haha tack för den, fick mig att le för mig själv. smile

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil
Jimm
9 juni 2010 · 1 661 Inlägg

Gårdagens kill, Hittade en Audi R8 V10 glidandes i Kalmar. Han verkade inte vilja att jag skulle köra om men han hade inget val. Ska inte säga att det var lätt för det var det verkligen inte, men jag gled sakta förbi. Sen stannade vi och snackade en stund. Det sjukaste var att jag hade insatserna i ljuddämparna för jag hade ju kört från Varberg, laddar knappt 1bar. Haha

Aerodynamik ...
9 juni 2010 · 7 120 Inlägg

Inget rödljusrace, men en i klassen körde min bil mot en 940 med trimmad D5 motor. Självklart fick den gott med smisk smile

Panzar_Audi
9 juni 2010 · 820 Inlägg

Rejsade idag mot en Audi S4 4.2 V8 med min 100a, känner snubben som har bilen litegrann, det var ytterst jämnt men den var lite vassare, kul ändå att ha ett någorlunda bra riktmärke för hur den går smile

Om man säger
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang