Problem med laptop skärm

CarpeDiem German Engineering
21 mars 2013 · 9 082 Inlägg

De senaste dagarna så har jag haft problem med min laptop. Skärmen har börjat flimra och jag är inte så duktig på datorer och vet inte vad man ska göra hmm

Har sökt på google för svar utan resultat, nån som är duktig på datorer och vet vad det kan vara för fel?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Rquired Allmänt envis
21 mars 2013 · 12 512 Inlägg

Att hämta hem den senaste versionen av programvaran för grafikkortet (Ta reda på vad för kort du har och sök på t.ex Google) är alltid värt och pröva men jag tror inte det gör någon skillnad här. Att blåsa rent datorn på damm är också värt att pröva dels för kylningens skull men även för att damm i sig kan skapa störningar när det ligger ett lager över komponenterna, men skruva inte isär en bärbar utan att vara helt säker på att du får ihop den igen! En del är enkelt uppbyggda medan andra är halvt hopplösa att få ihop igen.

Jag vill inte låta pessimistisk men bärbara datorer är inte enkla att arbeta med själv och är datorn lite äldre kanske det inte ens finns nya delar att få tag på i värsta fall. Bärbara datorer är en slit&släng-produkt på det viset tyvärr.
hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Bebben Legitimerad besserwisser
21 mars 2013 · 921 Inlägg

Är det flimmer som att hela skärmen växlar från av till på eller är det "lätt" flimmer på bildytan?

wadde Tryck och pys-åka
21 mars 2013 · 884 Inlägg

Stor hammare sam. Och så knackar du på högra hörnet. Inte det vänstra. Alternativt kan en kolsyresläckare i cdromen funka också.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Unleash
21 mars 2013 · 370 Inlägg

CarpeDiem skrev:
De senaste dagarna så har jag haft problem med min laptop. Skärmen har börjat flimra och jag är inte så duktig på datorer och vet inte vad man ska göra hmm

Har sökt på google för svar utan resultat, nån som är duktig på datorer och vet vad det kan vara för fel?

om det inte är en allt för gammal laptop så har du hdmi utgång alternativt VGA utgång...testa att köra med extern skärm och på så vis utesluter du antingen skärmen eller grafikkortet beroende på vad den externa visar.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang