Mazda RX-7 Singelbygge.

Ja då singelturbobygget är klart så kommer denna projekttråd nu istället handla om lite allt möjligt om bilen, lite uppgraderingar, bilevenemang och allt annat som hör till bilen :)
  • 56 Följare
  • 42 640 Visningar
  • Projektet avslutat 8 november 2015
Jhae_90
28 september 2014 · 118 Inlägg

Hittade en bild på bilen från förra årets besiktning, ni kanske inte missar det som besiktningsmannen gjorde wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71891/71891-9c0e37d951b19d26870164417c61bd5f.jpg

Senast redigerat av Jhae_90 (9 oktober 2014)

Jhae_90
8 oktober 2014 · 118 Inlägg

Ja här händer det inte mycket då man tappat typ all ork vad det gäller skruva bil efter diffras och brand i motorrum inom loppet av en månad så just nu står bilen bara i garaget och samlar damm och ser allmänt sorgsen ut tongue

Men men, shit happens får väl bara hoppas att försäkringen täcker nånting av skadorna för inte är man miljonär iaf och delar kostar ju löjligt mycket till dom här bilarna och det är ju väldigt mycket mer som är brandskadat på bilen än vad jag först trodde hmm

Men det blir väl att ta sig i kragen och göra nån nytta så fort försäkringsbolaget tagit sitt beslut

Bjuder på en härlig sommarbild på bilen då den ser allt för deprimerande just nu tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71891/71891-4b1a27c9825dbbd96e4a43dad9ce7d38.jpg

Dr_struts
9 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Kolla med någon japan ang kabelhärvor osv! Dom har ju fan hela fronten till finbilar för halva priset av en motor till motsvarande bil kostar här! big_smile

Hoppas motivationen kommer tillbaks! Kanske se det som ett tecken på att det behövs mer mos i motorn? smile

Hittat vad som orsakade branden än?

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Jhae_90
9 oktober 2014 · 118 Inlägg

Dr_struts skrev:
Kolla med någon japan ang kabelhärvor osv! Dom har ju fan hela fronten till finbilar för halva priset av en motor till motsvarande bil kostar här! big_smile

Hoppas motivationen kommer tillbaks! Kanske se det som ett tecken på att det behövs mer mos i motorn? smile

Hittat vad som orsakade branden än?

Har kollat runt lite och det blir nog att köra på en Haltech härva om det blir nåt smile

Ja hoppas kan man göra, hade planer på att bygga mer effekt i vinter men nu blir det ju att lägga pengar på att laga bilen istället tongue

Njae har inte hittat nåt självklart då alla slangar och så är brända men troligtvis är det någon slang som brustit och orsakat allt smile

Dr_struts
9 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Jhae_90 skrev:

Dr_struts skrev:
Kolla med någon japan ang kabelhärvor osv! Dom har ju fan hela fronten till finbilar för halva priset av en motor till motsvarande bil kostar här! big_smile

Hoppas motivationen kommer tillbaks! Kanske se det som ett tecken på att det behövs mer mos i motorn? smile

Hittat vad som orsakade branden än?

Har kollat runt lite och det blir nog att köra på en Haltech härva om det blir nåt smile

Ja hoppas kan man göra, hade planer på att bygga mer effekt i vinter men nu blir det ju att lägga pengar på att laga bilen istället tongue

Njae har inte hittat nåt självklart då alla slangar och så är brända men troligtvis är det någon slang som brustit och orsakat allt smile

Ja dåså det brända byts ut mot bättre! ^^ Kolla lite på halfcuts från chingchong land då! Stålomspunna slangar känns som ett alternativ nu då kanske? ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Jhae_90
9 oktober 2014 · 118 Inlägg

Dr_struts skrev:
Ja dåså det brända byts ut mot bättre! ^^ Kolla lite på halfcuts från chingchong land då! Stålomspunna slangar känns som ett alternativ nu då kanske? ^^

Har kanske redan en reservdelsbil på g men får se hur det blir smile

Det mesta var redan utbytt till stålomspunnet som hade med soppa och olja att göra men nåt vare som gick åt skogen tongue

Dr_struts
9 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Jhae_90 skrev:

Dr_struts skrev:
Ja dåså det brända byts ut mot bättre! ^^ Kolla lite på halfcuts från chingchong land då! Stålomspunna slangar känns som ett alternativ nu då kanske? ^^

Har kanske redan en reservdelsbil på g men får se hur det blir smile

Det mesta var redan utbytt till stålomspunnet som hade med soppa och olja att göra men nåt vare som gick åt skogen tongue

Gissar på olja till turbon lossna och rakt mot avgashuset eller något med en stråle! ^^ Det har hänt många tongue

Jaja jag ser fram emot då tråden tar fart! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Jhae_90
9 oktober 2014 · 118 Inlägg

Dr_struts skrev:
Gissar på olja till turbon lossna och rakt mot avgashuset eller något med en stråle! ^^ Det har hänt många tongue

Jaja jag ser fram emot då tråden tar fart! smile

Nej tryck och retur var helt på turbon så inte det iaf smile Det jag misstänker är antingen fpd eller slangen mellan fuelrailsen, det enda jag kommer på som var svagheter på bilen smile

Jadå det sätts väl igång så fort försäkringen sagt sitt så man vet om man får riva eller ej tongue

Dr_struts
9 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Jhae_90 skrev:

Dr_struts skrev:
Gissar på olja till turbon lossna och rakt mot avgashuset eller något med en stråle! ^^ Det har hänt många tongue

Jaja jag ser fram emot då tråden tar fart! smile

Nej tryck och retur var helt på turbon så inte det iaf smile Det jag misstänker är antingen fpd eller slangen mellan fuelrailsen, det enda jag kommer på som var svagheter på bilen smile

Jadå det sätts väl igång så fort försäkringen sagt sitt så man vet om man får riva eller ej tongue

Hmm soppan borde ju inte antändas endå menar det vill ju ha öppen flamma för att antändas annars borde du ju känt direkt menar tappar du soppa tryck så dör ju bilen en bra stund innan ev brand :o

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Jhae_90
9 oktober 2014 · 118 Inlägg

Dr_struts skrev:
Hmm soppan borde ju inte antändas endå menar det vill ju ha öppen flamma för att antändas annars borde du ju känt direkt menar tappar du soppa tryck så dör ju bilen en bra stund innan ev brand :o

Bilen dog för mig innan den började brinna som mest så lutar åt något sådant, sen så har jag haft problem med att en skruv till turbon som inte har velat hålla sig åtdragen så den kan ha släppt en aning och då bilen gärna eldar väldigt mycket så är det mycket möjligt att det smitit ut eld vid turbon hmm

Dr_struts
9 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

Jhae_90 skrev:

Dr_struts skrev:
Hmm soppan borde ju inte antändas endå menar det vill ju ha öppen flamma för att antändas annars borde du ju känt direkt menar tappar du soppa tryck så dör ju bilen en bra stund innan ev brand :o

Bilen dog för mig innan den började brinna som mest så lutar åt något sådant, sen så har jag haft problem med att en skruv till turbon som inte har velat hålla sig åtdragen så den kan ha släppt en aning och då bilen gärna eldar väldigt mycket så är det mycket möjligt att det smitit ut eld vid turbon hmm

Aj fan jaja gör om gör rätt, gjort många missar själv men ingen som kostat mig bilen... ÄN .-.

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
amoreex
9 oktober 2014 · 2 712 Inlägg

Fan vad sånt suger.
Har du några bilder på hur motorrummet och bilen ser ut nu efteråt? hmm

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Rovers
10 oktober 2014 · 752 Inlägg

3:e Fdn som brinner på kort tid..   Kör du AN-kopplingar i alu?

Mazda RX-7 "20B" (1995)
BMW 735d "Dieseln" (1978)
Mazda RX7 "OEM" (1996)
Jhae_90
10 oktober 2014 · 118 Inlägg

Dr_struts skrev:
Aj fan jaja gör om gör rätt, gjort många missar själv men ingen som kostat mig bilen... ÄN .-.

Bara hålla tummarna att den dagen aldrig kommer för dig tongue

Jhae_90
10 oktober 2014 · 118 Inlägg

amoreex skrev:
Fan vad sånt suger.
Har du några bilder på hur motorrummet och bilen ser ut nu efteråt? hmm

Ja det suger litegrann faktiskt hmm
Nej har inga bra bilder men kommer nog dyka upp lite senare när det börjar rivas smile

Jhae_90
10 oktober 2014 · 118 Inlägg

Rovers skrev:
3:e Fdn som brinner på kort tid..   Kör du AN-kopplingar i alu?

Jaså så det är fler som blivit våldtagna av oturen sad

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning faktiskt haha tongue

darkwizard Fordonstekniker
10 oktober 2014 · 1 740 Inlägg

Jhae_90 skrev:

Rovers skrev:
3:e Fdn som brinner på kort tid..   Kör du AN-kopplingar i alu?

Jaså så det är fler som blivit våldtagna av oturen sad

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning faktiskt haha tongue

Snygg RX. Tråkigt att den börja brinna. Och jo, det är fler som har denna otur. En vit RX började brinna i Hallsta, och det med under färd.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Jhae_90
10 oktober 2014 · 118 Inlägg

darkwizard skrev:
Snygg RX. Tråkigt att den börja brinna. Och jo, det är fler som har denna otur. En vit RX började brinna i Hallsta, och det med under färd.

Tackar, ja ganska tråkigt det smile Jaså hur mycket skadat blev det för den stackaren då? hmm

Jhae_90
20 december 2014 · 118 Inlägg

Jaha dags för en väldigt liten update då, var ett tag sen sist men allt som har med bilar har hamnat lite åt sidan
men är väl dags att ta tag i det igen kanske tongue

Inte hänt så mycket på bilen då man har vart utan garage ett tag men den har nu fått flyttat in i ett mycket större garage som även ligger mycket närmre hemmet så nu kanske man kommer dit lite oftare smile

Bilen har väldigt sakta börjats plockas ner i motorrummet och delar ska väl ta och beställas snart
så man kommer någonstans i byggandet så förhoppningsvis kommer det att hända lite mer i projekttråden inom snar framtid smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71891/71891-1a3b1a0edb097e722fa4d95b0867f6b3.jpg

FjonkeeN93 Volkswagen <3
20 december 2014 · 1 132 Inlägg

Dags å lägga en prem på denna tråd! Synd för dej bara att den började brinna "/

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang