Har nu blivit dags att överge min gamla S60 t5 och köpa nån nyare volvo. Tittat rätt mkt på C30 D4 från 2011. Hur är de att köra? slöa/pigga? Alla råd och reflektioner är välkomna! Har aldrig haft en dieselbil innan så jag är lite osäker på bytet..
Jo jag försöker att framtidsplanera lite typ... Diesel är ju rätt bränslesnålt ändå. Och uppdaterar jag programvaran i C30n så får jag ut 204 hk och 450 Nm, det kanske räcker . Annars kanske det slutar med att jag köper en S60 t5 R.design från 2011...
Hade personligen hellre kikat på S40N/V50. Om du nu ska ha en liten bil. C30n är ju fruktansvärt opraktiskt med 4 säten och plats för ingenting där bak. Den väger ju dessutom mer
För att den är liten och smidig vill inte ha en stor bil... har inget behov av det osv.. V50 är så fula ju... S40 är väl okej.. Men de känns så uppblåsta typ.. haha Den rymmer inte så mkt nej ^^ Åhfan det visste jag inte. V70 är ute ur planen. Nya S60 kanske.. V50 nej, S40 är lite för gamla.. vill egentligen ha nåt från 2010-2011...
Ja utrymmet är det inget fel på enligt mig ialla fall Det är mest motorn jag är fundersam över. Hade det varit en T5:a så hade jag redan köpt bilen för 2 veckor sen...
BOLIN_ skrev:
Varför inte, tycker du om modellen och känner att du klarar dig med utrymmet så kör på!
Ja utrymmet är det inget fel på enligt mig ialla fall Det är mest motorn jag är fundersam över. Hade det varit en T5:a så hade jag redan köpt bilen för 2 veckor sen...
BOLIN_ skrev:
Varför inte, tycker du om modellen och känner att du klarar dig med utrymmet så kör på!
De finns ju med T5 också så det är bara att välja!
BOLIN_ skrev:
BOLIN_ skrev:
T5? Tror du dieseln är sämre? DEN är bra...
Dieseln går bra, sedan tycker jag att dieselfemman ryter gott också!
T5? Tror du dieseln är sämre? DEN är bra...
Dieseln går bra, sedan tycker jag att dieselfemman ryter gott också!
Tja. När TS köper en T5 och Dieselbilarna kör om denna så lär han undra vad som gick fel i köpet... :-)