Ford Mustang Fastback GT 1968 Total Renovering [Update 15/12] Ny torped, Separations ångest! :)
Importerade bilen från USA Mars 2013. Bilen ska i första skedet renoveras till original utförande så jag har en bra grund att bygga på. Kommer till komma mycket egna ideer och tankar på vägen !
Fick äntligen min rapport från marti! Hela utrustnings listan från fabrik m.m Övrigt håller jag på att bråka med framvagnen som inte vill lossna! Suttit där i snart 45 år sen den är lite tjurskallig!
Fick äntligen min rapport från marti! Hela utrustnings listan från fabrik m.m Övrigt håller jag på att bråka med framvagnen som inte vill lossna! Suttit där i snart 45 år sen den är lite tjurskallig!
detta är golv med balkar och hela köret Jag vet faktist ej då jag beställde hos VPautoparts. Dom beställer ju containervis med delar från staterna titt som tätt det enda negativa är att man kan få vänta ett bra tag på delarna.
Liten update får jag bjussa på så här på månda kväll
Styrstag och pump ur bilen äntligen!
Har vart och puttsat på blocket börjar bli rent nog att lämna iväg på honing
Nu vart dom där jädra bladfjädrarna historia! Nog suttit där sen 68a
Nu står hon och inväntar nytt golv! Ska börja svettsa lite stöd balkar invändigt så det inte flexar för mycket när jag kapar ur golvet!
Golvet kommer inte försen efter semestern sa dom då det vart fel i tillverkningen på någon balk... Men men det finns allt att göra endå! Bakskärmarna skall dit nya innerskärmar m.m! Försöker hålla mig till regelbunda och vettiga uppdateringar !
I väntan på golvet har jag renoverat instrumenthuset. Finns tyvärr inte så mycket jag kan göra i väntan på golvet.. Och idag ska vi sjösätta brors båt som vi renoverat i lite över 1 år ! Hoppas hon flyter!
Det här kommer att följas! Inte roligt med rostlagning men skönt när det är klart!!
Nää det är ju den tråkiga biten! Får ju vänta på golvet längre en planerat pga fel tillverkning men ska försöka göra klart allt annat kaross mässigt innan så man kan dra igång ordentligt när golvet kommit på platts
Har som sagt inte hänt så mycket fått lite hemläxa dock som man kan läsa på !
vart fick du ta på "how to rebuild" boken? ser bra ut förövrigt! schysst med ny plåt!
SmallBlock boken köpte jag på ebay. Har läst igenom den idag riktigt bra info i den. Fick ge 160:- för den sen kom den i brevlådan hem. Perfekt om man som mig inte rivigt motorn själv och inte är 100 på vart allt ska sitta. Jo ska bli gott me ny bottenplatta men är lite surt o vänta men sparar lite drygt 15tkr i frakt avgifter osv