6142
Sök

Köprråd tips eller vad man ska titta efter på en Volvo s80 99 v6

895 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
Tja

Har fått erbjudande på att köpa en Volvo s80 99 v6 200h billigt, bilen i sig är mycket fint skick 3 ägare 15000 mil.
Vet om att dom är lite törstiga men de kan jag leva med

Ska besiktas innan sista april lite minus tycker jag men känner han som äger bilen och det ska inte vara några problem med besiktningen säger han.

Vad ska man titta på efter på en sån här?

Är det nåt jag bör absolut inte köpa till och med?

Alla synpunkter och tips är välkomna

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

* Voff voff *
11 269 Inlägg
30 mars 2013
S80 gjordes aldrig med V6:a, men väl med en vanliga rak sexa så vi får väl misstänka att det är en så´n i den. smile

Är det en automat eller manuell? Automaterna till sexorna var lite klena 99-01.

Annars är det bara att kolla det vanliga, framvagnen slits på dessa stora klunsar så lyssna efter skrammel och annat. Inte särskilt dyrt att fixa dock. Brukar oftast handla om stabilisatorstag och fjäderbenslagringar samt en och annan länkarmsbussning.

S80 är riktigt trevliga bilar, så är det ett fint exemplar är det inte svårt att trivas i den. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

895 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
Brådhis skrev:
S80 gjordes aldrig med V6:a, men väl med en vanliga rak sexa så vi får väl misstänka att det är en så´n i den. smile

Är det en automat eller manuell? Automaterna till sexorna var lite klena 99-01.

Annars är det bara att kolla det vanliga, framvagnen slits på dessa stora klunsar så lyssna efter skrammel och annat. Inte särskilt dyrt att fixa dock. Brukar oftast handla om stabilisatorstag och fjäderbenslagringar samt en och annan länkarmsbussning.

S80 är riktigt trevliga bilar, så är det ett fint exemplar är det inte svårt att trivas i den. smile

//Brådhis

Aha där ser man, de sa att de var en V6 men det gör jo Inge att att de inte va,  det är manuell, okej koll så Inge låter ifrån framvagn nåt mer man ska tänka på?

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

Sök