Eftersnack: Bilsport Custom Motorshow Elmia 2013

Glesmark
31 mars 2013 · 1 938 Inlägg

Hur upplevde ni mässan detta året?
Var där 2006 och åkte dit även 2007 och lovade mig själv att aldrig mer åka dit, efter påtryckningar följde jag med och till min fasa va de som tidigare, rätt tråkigt.

I det stora hela mycket folk, men allt för lite vid bilarna som berättade något om dom egentligen, är folk så asociala i dagens läge? Vid vissa bilar fanns inte ens folk över huvud taget, enbart en lina runt.

Undrar också över poledancen, det sista jag hade väntat mig.


Vad tyckte ni?

Mickius
31 mars 2013 · 4 670 Inlägg

Tyckte faktiskt det inte var mycket o ha i år. Många av driftingbilarna som ställdes ut har man ju sett redan på diverse tillställningar. Men visst några läckrs byggen fanns det men för mig var det inte värt kostnaden för det lilla.

+ A6 på lördagskvällen var katastrof med glas över hela parkeringen så nästa år hoppar jag nog detta!

dadooo
31 mars 2013 · 841 Inlägg

Nån som gar kort när ja blev stoppad va eätt många aom fotade??


Ja gick in fredagen, tyckte inte de va nått speciellt  ... där gamla rallybilarna stog känndes det lite tomt kunde fått in minst 5-10 bilar till

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Dirtymike
31 mars 2013 · 1 532 Inlägg

Lördagen 30e var vi där.
På tok för mkt plats över till bilar mkt tomma ytor.  Epor, a-traktorer o folkracebilar kan stå ute på gården o inte i hallarna.
Container i pyramid mindre tufft kunde kanske stått nån bil på dom?
Stod o tittade på en gammal Corvette som det inte var nån puts på alls o fälgarna såg förjävliga ut.
Skärpning asså annars kommer folk sluta åka.

A6 center träffen.
Ingen större skillnad mot tidigare år.
Fylla o svineri på normal nivå.
Polisens närvaro var på normal nivå.
Var endel snygga bilar på parkeringen.

Lägg upp lite bilder från A6 nu

Jeep J20 (1978)
Busgrabb Rejsa ?
31 mars 2013 · 2 959 Inlägg

Mässan skiter jag totalt i
Fullt ös på actionarenan smile
Lite väl mycket surföttis som skulle elda däck kanske...
För mycket snutar i stan och på raksträckorna.
Kallt...

Typ så kan man sammanfatta det hela.

Senast redigerat av Busgrabb (31 mars 2013)

Autotech
BMW 335D (2008)
fegiis
31 mars 2013 · 130 Inlägg

Har skippat Bilmässan ett par år o till min besvikelse var det ganska lite bilar och ingen direkt "wow" upplevelse heller helt klart besviken på årets utställning.. Och sen har man ju vid några tillfällen varit vid A6 parkeringen som jag tyckte var bra för 2år sedan då det var fint väder o fina bilar och inte alls så stökigt. Igår däremot, fy fan fulla 18åringar överallt och inget flöde alls på trafiken runt om i och runt A6.. Jag vet inte hur många öl o glasflaskor jag körde över men men vill folk skräpa ner så får dom väl det. Tycker det är synd att folk ska åka dit o vara precis asfulla o dra ner på hela helheten.. Ajja Det var vad jag hade att säga. 3/10 stoppskyltar fick bilmässan överlag iår enligt mig..

Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

Om ni ska klaga stanna hemma nästa gång så slipper du det sj gick jag inte på mässan iår då det är Samma skit varje år var ute på stan i stället för där ser man mycket mer än att trängas bland folk inne på mässan

bimmer5er
31 mars 2013 · 187 Inlägg

Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

bimmer5er skrev:
Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

Chevrolet_v8 skrev:

bimmer5er skrev:
Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Stanna hemma i stället då för o gnälla

Busgrabb Rejsa ?
31 mars 2013 · 2 959 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

bimmer5er skrev:
Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Stanna hemma i stället då för o gnälla

Du är en av dom fulla raggarna som kastar flaskor och burkar runt om dig va?

Autotech
BMW 335D (2008)
WoozyDozz
31 mars 2013 · 918 Inlägg

Busgrabb skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Chevrolet_v8 skrev:
Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Stanna hemma i stället då för o gnälla

Du är en av dom fulla raggarna som kastar flaskor och burkar runt om dig va?

Så förbannat löjligt att kasta ut flaskor och burkar, drog hem tidigt igår.

Senast redigerat av WoozyDozz (31 mars 2013)

WoozyDozz
31 mars 2013 · 918 Inlägg

Mässan var rätt bra, gott om plats att röra sig och många fina bilar så det blev att fota en del. Synd att det var en aning kallt ute bara.

Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

WoozyDozz skrev:

Busgrabb skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Stanna hemma i stället då för o gnälla

Du är en av dom fulla raggarna som kastar flaskor och burkar runt om dig va?

Så förbannat löjligt att kasta ut flaskor och burkar, drog hem tidigt igår.

skärp dig för helvete
inte slängde vi ut några flaskor
var 3 pers i min bil lugnast på hela a6 området

slänga skräp på parkeringen är fan lika illa som än öl
flaska jag hoppas att ni får skiten för nedskräpningen
iår  passar det inte åk hem elller åk inte hit

WoozyDozz
31 mars 2013 · 918 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

WoozyDozz skrev:

Busgrabb skrev:

Du är en av dom fulla raggarna som kastar flaskor och burkar runt om dig va?

Så förbannat löjligt att kasta ut flaskor och burkar, drog hem tidigt igår.

skärp dig för helvete
inte slängde vi ut några flaskor
var 3 pers i min bil lugnast på hela a6 området

slänga skräp på parkeringen är fan lika illa som än öl
flaska jag hoppas att ni får skiten för nedskräpningen
iår  passar det inte åk hem elller åk inte hit

Hände en rolig sak innan jag åkte hem och det var att någon 740 fastna i en annan bil smile

Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

WoozyDozz skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

WoozyDozz skrev:

Så förbannat löjligt att kasta ut flaskor och burkar, drog hem tidigt igår.

skärp dig för helvete
inte slängde vi ut några flaskor
var 3 pers i min bil lugnast på hela a6 området

slänga skräp på parkeringen är fan lika illa som än öl
flaska jag hoppas att ni får skiten för nedskräpningen
iår  passar det inte åk hem elller åk inte hit

Hände en rolig sak innan jag åkte hem och det var att någon 740 fastna i en annan bil smile

740 och jänkare är inte samma sak

Dirtymike
31 mars 2013 · 1 532 Inlägg

Oftast är det ungjäklar i sönderhoppade volvosar som kastar flaskor och inte raggare.

Jeep J20 (1978)
Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

Dirtymike skrev:
Oftast är det ungjäklar i sönderhoppade volvosar som kastar flaskor och inte raggare.

exakt blir så förbannad på vissa idioter som tror att det vi riktiga Raggare som förstör

men det är dom 18 -19 åringingar som tror att dom är raggare det är dom som förstör

och inte vi som kör jänk. Som andra åren har vi fått skiten för att det är vårat fel

bimmer5er
31 mars 2013 · 187 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

bimmer5er skrev:
Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Dom som kallar sej raggare å åker i sina rishögar är inte mycket bättre....jag har ochså äkt jänkare fast min var i fint orginalskick så jo jag har råd jag blev äldre och prioriterade familjen före jänk och att det var roligare att åka fortare på kurviga skogsvägar

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang