en fråga bara angående avgassystemet , nu kommer ju avgaserna att gå genom både sidoutblåsen och vanliga systemet när du öppnar ventilerna ?
Chevy_4400 skrev:
Oggart skrev:
en fråga bara angående avgassystemet , nu kommer ju avgaserna att gå genom både sidoutblåsen och vanliga systemet när du öppnar ventilerna ?
Mesta delen av avgaserna lär ta vägen med minst motstånd, alltså fritt blås, istället för genom ljuddämparen som stryper en del. Men lär väl komma lite där bak också. Men detta är bara min teori, kan ju ha fel
Det är så jag också resonerar. Så klart kommer en del åka ut genom dämpare när sidoutblåsen är öppna, men det mesta åker rakt ut.
Hoppas verkligen att det ska mullra en aning ändå... :-)
Slangen till soppasystemet ligger och väntar på Autorep, så vid tillfälle ska jag hämta den så jag kan sätta igång med det. Men först ska avgassystemet göras helt klart.
Ha de
okej nå får väl hoppas att det låter fint ändå ! jag sku ha satt ventilerna framför dämparna ist
Menar nog att "cut-outsen" skulle suttit längre fram, strax efter headdersen slutar tror jag,? men då passar det ju inte dina asballa utblås! När jag provade cut-outs till min förra kärra satt dom under främre delen av dörren ungefär.
Med ventilen stängd går avgaserna genom dämparna men inte ut genom sidepodsen, Med ventilerna öppna går avgaserna ut genom sidepodsen men gasvägen genom dämparna är även den öppen. Detta om jag förstår dina bilder rätt.
Med ventilen stängd går avgaserna genom dämparna men inte ut genom sidepodsen, Med ventilerna öppna går avgaserna ut genom sidepodsen men gasvägen genom dämparna är även den öppen. Detta om jag förstår dina bilder rätt.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Har läst igenom tråden och är mäkta imponerad av ditt bygge. Det är roligt att läsa trådar som inte bara handlar om drifting hit och ljudbyggen dit. Det ska bli kul att följa utvecklingen vidare! Lycka till!
//W
Tackar!
Hoppas bara att jag ska få loss lite tid i framtiden. Är mitt uppe i byte av jobb, så det blir en del kurser och utbildningar.
Då huvudkontoret ligger i Örebro och jag bor i Skellefteå så far det lite garagekvällar där... :-(
Har kvar att lösa hur jag ska kunna ansluta ett an koppel till soppatamken som har en M16 anslutning... Blir att åka förbi hydroscand och se om dom har någon lösning
Sen har jag beställt några fästen för slangen, just nu sitter dom med kattstrypare
Fick dit Lokar gasvajern också
Har även börjat dubbelkolla reläboxen jag byggde så den funkar som det är tänkt. Det verkar lovande!
Bestämde mig dock för att dela upp ignition + på fler relän, så det pusslar jag vidare på....
Svarta AN hade ja osså kört på, ser ut som slangen kommer nära headdersen, men d är kanske en synvilla:-) Gillar skarpt AC-fästet till en annars så "nytvättad motor" Rockigt:-))
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Svarta AN hade ja osså kört på, ser ut som slangen kommer nära headdersen, men d är kanske en synvilla:-) Gillar skarpt AC-fästet till en annars så "nytvättad motor" Rockigt:-))
Nä det är nog en synvilla... Ganska gott om plats.