4265
Sök

Chevelle 1970 "ChevelLs1"

Chevelle 70 Pro touring projekt med LS1 och luftfjädring.... Uppstart på sidan 35

514 309 Visningar
Uppdaterades senast 17 januari 2018
68 Inlägg
9 mars 2015
#641
Imponerad av din  kylarmaskering, blev riktigt snyggt!

Likes old cars with new technology!

177 Inlägg
11 mars 2015
#642
Såg bänt ut att öppna kylarlocket :p
Ser bra ut


718 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
#643
Dissection skrev:
Såg bänt ut att öppna kylarlocket :p
Ser bra ut

Jo, det är lite tight...
Ska se till att putsa av kanterna på hålet.
Just nu kostar det nog en halv liter blod att öppna kylarlocket... 😄

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

177 Inlägg
11 mars 2015
#644
Såg så ut smile
Uppstart i helgen ?


718 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
#645
Nja...
Det vore nog lite väl optimistiskt å tro....

Men det har aldrig varit närmre än nu iaf! lol

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

177 Inlägg
12 mars 2015
#646
Det är ju bara torsdag !  smile


718 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
#647
Förvisso, men det är så mycket annat som ska göras..... sad

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
15 mars 2015
Trådstartare
#648
Nu har man tagit första steget mot att bli en "modern" mekaniker! big_smile

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150315_132516_zpszkponhee.jpg
http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150315_132842_zpsojzo8oht.jpg

Lite nervöst att plugga in sladden i obd2 kontakten å köra igång...
Som tur är så kan man inte förstöra något genom att läsa ecm:en....

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150315_132509_zpsx0j2rbfx.jpg

Å som ännu mer tur är verkar allt funka som det ska i kommunikationen!  coolcoolcool

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150315_133018_zpsutxp5zdr.jpg

Och även om det inte spelar någon roll, så verkar uppgifterna jag fick när jag köpte motorn inte stämma.
Den skulle vara från en -00:a, men åtminstone Ecm verkar vara nyare.....

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150315_133147_zps8xysgqtt.jpg

Nu har jag får ut en fil med en massa information, men vad ska jag göra med den?
Blir att plugga på..  neutral

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
23 mars 2015
Trådstartare
#649
Tankade upp bilen igår för att testa tätheten på bränslesystemet.
Inkontinens var ordet... sad

Sedan tänkte jag mig inte för, utan slet åt mig en plastbytta som stod i närheten för att fånga upp droppet.

Gick ju bra, tills jag anser att byttan inte tålde bensin och att allt jag samlat upp nu runnit ut genom den bortsmälta bottnen.... mad

Nåja, hög som man var lyckades jag iaf få lös regulatorn och dra åt alla anslutningar på den med rörtätning.
Så nu är det tätt och trycket inställt på just under 60psi...

Ska inhandla olja idag å fylla upp, sedan blir det att dubbelkolla så man inte missat någon vital del eller så.

Har pratat med en kompis som hållit på en hel del med LT1:or som ska komma å hjälpa mig med data delen.

Uppstart i veckan eller till helgen börjar kännas rimligt! cool

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

2 164 Inlägg
23 mars 2015
#650
Precis sträckläst tråden... Imponerad utav ditt arbete! Ser fram emot fler uppdateringar! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

10 164 Inlägg
23 mars 2015
#651
Fan har du för jävla plastbyttor ? wink

Tur du fick till det iallafall smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

718 Inlägg
23 mars 2015
Trådstartare
#652
Djo skrev:
Fan har du för jävla plastbyttor ? wink

Tur du fick till det iallafall smile

Det var en sån där insats som man sorterar skruv i.....
Inget jag kan rekommendera att ha bensin i iaf.... lol

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
23 mars 2015
Trådstartare
#653
dadde skrev:
Precis sträckläst tråden... Imponerad utav ditt arbete! Ser fram emot fler uppdateringar! big_smile

Tackar!

Fler uppdateringar kommer att komma.
Går allt som planerat kommer kanske en filmsnutt också... tongue

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

10 164 Inlägg
24 mars 2015
#654
Mangaloranga skrev:
Djo skrev:
Fan har du för jävla plastbyttor ? wink

Tur du fick till det iallafall smile

Det var en sån där insats som man sorterar skruv i.....
Inget jag kan rekommendera att ha bensin i iaf.... lol

Spray burks lock är ingen hitt att fylla med thinner och ställa penslar i är ett minimalt håll så det hinner hålla tätt lagom till man släcker lampan haha. lol

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

718 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
#655
Nära nu!

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150324_214717_zpsyhsupvgh.jpg

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

259 Inlägg
25 mars 2015
#656
Fan va najs, hållar tummarna☺


718 Inlägg
25 mars 2015
Trådstartare
#657
Var ut till garaget och förberedde för(hoppningsvis) uppstart på lördag.
Kvällens resultat:

Fyllt motorolja................................. Check!
Fyllt olja i lådan............................... Check!
Fyllt kylarvätska.............................. Check!
Plockat loss läckande vattenpump.......Check!  sad mad

Så nu hänger uppstartsförsöket på om jag lyckas lösa detta problemet till på lördag...  Fan så frustrerande!! mad

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
#658
Hoppet lever! cool

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150327_170923_zpsrsrrunpz.jpg

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

306 Inlägg
28 mars 2015
#659
Fan vad spännande!  Jag tyckte jag hade puls när jag skulle starta Amazonen efter nytt elsystem.
Hoppas allt går bra och vi får se en film på en lyckad uppstart.

718 Inlägg
4 april 2015
Trådstartare
#660
Tanken var ju uppstart förra helgen, men det sket sig.
Programmerare låste sig när det var dags att skriva nya filen till ecm.

Detta är löst med hjälp av supporten på Jet.
Men jag misstänker att det är adaptern från USB till seriell som ligger bakom detta.
Därför gör jag inget mer innan jag fått tag i en laptop med seriell port.

Så medan jag väntar pysslar jag med lite bromsrörsbockning.
Flyttade bromsvågen så att den blir lite mindre iögonfallande för besiktningskillarna....

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150404_181844_zpspymh3yoe.jpg

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150404_181831_zpsovly6dug.jpg

Det enda bra med att jag inte fick igång motorn var att jag hann komma ihåg att anslutningarna till lådans oljekylare inte var pluggade.
Undrar hur många sekunder det tagit att tömma 10liter ATF olja på golvet?
http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150404_181919_zpsekfabqwq.jpg

Slangar till detta kommer till veckan!

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119


Sök