2670
Sök

Chevelle 1970 "ChevelLs1"

Chevelle 70 Pro touring projekt med LS1 och luftfjädring.... Uppstart på sidan 35

510 571 Visningar
Uppdaterades senast 17 januari 2018
259 Inlägg
4 april 2015
#661
Oops!!! Turen på din sida☺


10 164 Inlägg
5 april 2015
#662
Tur i oturen alltså smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

718 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
#663
http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150409_194533_zpsb9v4sahz.jpg


Äntligen är ecm programeringsproblemet löst!
Fick tag i en laptop med seriell port som jag konfigurerade om med XP sp3 och då funkade det klockrent!
Mao så var nog problemet USB till seriell adaptern....

Nu är ecm:en iaf programmerad och klar.
Nu väntar jag på adapters för slangarna till lådans oljekylare.
Varför använder man NPS gäng??? mad

Visst hade det väl gått att använda npt och limma, men det kändes inte riktigt rätt i magen, så nu får jag vänta på grejer från us of a....

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

259 Inlägg
9 april 2015
#664
Spänningen är olidlig...... brum brum  :-)


Hobbymekaniker / IT-Tekniker
353 Inlägg
10 april 2015
#665
Mangaloranga skrev:
Äntligen är ecm programeringsproblemet löst!
Fick tag i en laptop med seriell port som jag konfigurerade om med XP sp3 och då funkade det klockrent!
Mao så var nog problemet USB till seriell adaptern....

Som IT-tekniker kan jag säga att seriell till usb och vice-versa mer än sällan tappar viktiga bitar av data den ska ta emot.

Skönt att det börjar närma sig då smile

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils

718 Inlägg
10 april 2015
Trådstartare
#666
DoAe skrev:
Mangaloranga skrev:
Äntligen är ecm programeringsproblemet löst!
Fick tag i en laptop med seriell port som jag konfigurerade om med XP sp3 och då funkade det klockrent!
Mao så var nog problemet USB till seriell adaptern....

Som IT-tekniker kan jag säga att seriell till usb och vice-versa mer än sällan tappar viktiga bitar av data den ska ta emot.

Skönt att det börjar närma sig då smile

Tack!

Vet att du varnade för detta tidigare.... hmm

Nästa gång ska jag lyssna bättre... big_smile

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
#667
Har inte blivit så mycket gjort idag...

Har försökt hitta något bra ställe att sätta kylaren till lådan.
Lite trångt i fronten med kondensor, torkfilter, huvöppning och kylare till motorn...

Så här tror jag dock att det får bli

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150411_164128_zpsq6l4o0e3.jpg

Syns i princip inte alls med grillen på plats

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150411_164147_zpsxmmlv8bu.jpg

Någon som har en åsikt om den placeringen?

Finns plats bakom den, så skulle man vilja sätta dit en liten fläkt skulle det gå.

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

31 Inlägg
11 april 2015
#669
Kör du bara med den automatoljekylaren eller finns det i stora kylarnen också?


259 Inlägg
11 april 2015
#670
Det blir väl alla tiders där. Inte trängre där än nån annan nyare bil.


718 Inlägg
12 april 2015
Trådstartare
#671
purplehazenils skrev:
Kör du bara med den automatoljekylaren eller finns det i stora kylarnen också?

Tänkte bara köra med en....

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
12 april 2015
Trådstartare
#672
Blir inte riktigt klok på motorn....

Efter lite småstela med kablar m.m så vred jag på nyckeln....

Den startar typ en sekund och stannar sedan.
Detta kan man upprepa hur många gånger som helst.

Någon enstaka gång kan den gå litelite längre....

Har provat höja bränsletrycket men utan förbättring.

Googlar man så får man upp tusen trådar om VATS, men då ska den ju gå 3 sekunder....
Det gör inte min...

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
12 april 2015
Trådstartare
#673
Blir inte riktigt klok på motorn....

Efter lite småstela med kablar m.m så vred jag på nyckeln....

Den startar typ en sekund och stannar sedan.
Detta kan man upprepa hur många gånger som helst.

Någon enstaka gång kan den gå litelite längre....

Har provat höja bränsletrycket men utan förbättring.

Googlar man så får man upp tusen trådar om VATS, men då ska den ju gå 3 sekunder....
Det gör inte min...

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

259 Inlägg
12 april 2015
#674
Inte en aning men några knäppa frågor som du redan säkert har kollat!☺ va d en sån gaspedal som man måste ha för att motorn ska gå att starta? Kan d spöka om tempgivare eller nån annan givare har fel värde..  d v anliga kabelbrott, fel kontaktstycke osv. Hoppas d löser sig fort iaf.


718 Inlägg
12 april 2015
Trådstartare
#675
Verkar som jag missat en inställning vad gäller VATS....

Har gjort iordning en ny fil med denna ändring.
Det känns dock ändå som att det är något mer och jag gissar på maf sensorn....

Det blir två dagars kurs i Örebro nu, så det får tyvärr vänta till senare i veckan. 😟

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
12 april 2015
Trådstartare
#676
Ett litet klipp från dagens (misslyckade) försök att starta upp...

Det som gör mig misstänksam är att den går olika länge vid olika försök.. 😕

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/th_20150412_164547_001_zpsrcnr4ajr.jpg

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

259 Inlägg
15 april 2015
#677
Låter ju frisk annars. hinner du trampa på gasen? skillnad?? Går det å hålla han på lite varv? Pyspunka på nån slang t vakum? Är sensorn hel, nån annan sensor...


718 Inlägg
15 april 2015
Trådstartare
#678
Hittade ett fel i programmeringen.
Hade nog inte fått bort VATS, men den borde ändå gå 3 sekunder innan den dör.

Har lite mycket på, men jag ska testa nya filen någon kväll framöver.

Lutar åt att detta är kombinerat med något annat också, ev maf sensorn.
Den ska man kunna dra ut kontakten till och bilen ska ändå gå (om än halvdåligt) på sk open loop, ett typ av grundläge....

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

360 Inlägg
15 april 2015
#679
Youtubar man "LS1 vats" så hittar man många filmer där motorn gör som din, så det verkar ju inte va omöjligt


Sök